s`avonds rijden? en met mp3 speler aan rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lis_Ol

Re: s`avonds rijden? en met mp3 speler aan rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:40

als het warm is rij ik altijd s'ochtends vroeg of s'avonds.
en ik rij altijd met me ipod op, aangezien in een concentratie van niks heb Clown

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:50

's ochtends vindt ik fijner..... maar helaas ben ik niet iemand die in 1 minuut in haar klerern staat.Dus dat red ik niet . Dan maar 's avonds.

Ik rij weleens met muziek , maar dan met cd-speler , met mp3 vindt ik te gevaarlijk

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:20

Ik rijd meestal 's avonds, maar ik heb eigenlijk liever dat ik 's ochtends ga rijden, alleen dan moet ik zo vroeg opstaan en tsjah... zo lang mogelijk slapen vind ik toch ook wel weer erg fijn. Tong uitsteken
Rijden met mp3/ipod?? Dat heb ik nog nooit gezien! Lijkt me ook helemaal niks. Dan is het net alsof je niet met je paard bezig bent maar met je muziek. Maar aangezien ik het nog nooit gedaan heb, kan ik ook niet weten hoe het is.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:31

Ik rij doordeweeks altijd 's avonds Ja geen enkel probleem

Ook rij ik heel vaak met dopjes in Ja ik concentreer beter omdat wij langs een vrij drukke weg liggen, maar buiten de bak heb ik ze nooit in Hij staat wel vrij zacht en soms concentreer ik zo dat ik gewoon een paar nummers mis Knipoog Dat heb ik niet als ik zonder rij dus voor mij is het fijner

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:38

Ik rijd ook redelijk vaak 's avonds, ik zet geen muziek op, aangezien ik daar alle rust heb en ik het leuk vind om te luisteren naar die heerlijke briesende, snuivende, stampende geluiden van m'n paard te luisteren Haha! En die vogels zijn ook best wel gezellig *LOL*

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 15:44

Vroeger reed ik wel met een walkman (ja in mijn tijd waren er geen mp3 spelers Tong uitsteken ) Ik ging er ook het bos mee in. Nu zou ik dat nooit meer doen, het paard kan toch ergens van schrikken. Vorige keer schrok hij van een fietser die heel stil van achteren kwam. Die man was bang, dat hij juist van het geluid zou schrikken en kwam heel stil aan. Vaak hoor ik van achteren iets aankomen en dan laat ik hem kijken, zodat hij ook ziet wat er aankomt.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 15:56

Ik heb vanmorgen ook wel gereden, om half 11 weg gegaan en 12 uur was ik weer terug. Flinke rit gemaakt, maargoed, aan het paard lag het niet, zelf had ik er meer last van, hoewel ik er nog best goed tegen kan.

Ik zou inderdaad of 's ochtends vroeg gaan (liefst dat je voor 10 uur er weer bent) of 's avonds zo laat mogelijk weg gaan.

Met mp3 rijd ik niet, vind ik gevaarlijk en onzin, muziek luisteren kan ik ook wel op een ander tijdstip dan dat ik (druk) bezig ben met "m'n" paard.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:13

Ik rijd ook geregeld 's avonds.. Maar dan niet dat ik om half tien nog moet gaan rijden hoor, zorg altijd wel dat ik om een uur of 9 toch wel klaar ben.. En met oordopjes op? Als ik in m'n eentje in de bak rijd, met 1 dopje en zachte muziek, dan zie ik daar geen kwaad in.. Nog wel leuk ook, net een kür op muziek ROFL Tis net als op de fiets.. Heb je 2 dopjes in en je muziek keihard dan ben je volledig van de wereld en dat kan wel eens onveilig zijn Tong uitsteken

WilHuM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:16

Ik ga vanavond ook gewoon rijden. Dan is het meestal wel een lekkere temperatuur.
En eerder reed ik altijd met mp3 op. Zodat ik lekker ontspannen was. En als ik meer ontspannen was
dan was het paard dat ook. Clown

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 19:02

ik rij altijd op het warmste puntje van de dag.
Omdat mijn pony dan het allerbeste presteerd. en dan neem ik altijd een flesje wàter mee en gooi ik af en toe over mijn paard heen. Vind die heerlijk !
Als het juist kouder is dan loopt die niet lekker. en vind die ook minder prettig.
Dus het verschild met paard.
Want ik heb weer een ander en die wilt juist in de koelte rijden.
Maar met Mp3 rij ik niet. Want mijn paard is nog al schrik achtig en schrikt van veel geluiden, dus ik moet wel horen of er iets aankomt ofsoo.. bijv. een vrachtwagen met klapperend zeil, want als dat gebeurt ga ik tegen hem praten.
En als ik de Mp3 zachter heb staan dan luister ik er helemaal niet naar, ik loop zelf altijd met wat muziek in mijn hoofd te rijden, want als ik echt muziek luister concentreer ik me niet goed op het paard.

marieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:14

Ik vind samvond rijden een heel goeet plan!!

je paard is psolut niet slomer meschien zelf vitter aan gezien hij de hele dag stil heeft gstaan of een beetje op de wijgelopen maar wel zijn nomale voeding hij zal blij zijn en al zijn energie kwijt willen.
met mp3 rijden vind ik grote onzin, lijkt net of je je verveelt ls je aan het rijden bent.
je hoor ook niet wat er om je heen gebuurt dus.

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:21

sultanlover1 schreef:
Heey, met warm weer rijd ik eigenlijk altijd savonds! ik ga dus ook vanavond rijden en er is dan niks anders aan je paard, behalve dat jullie beiden niet zoveel zweten!

Ik rijd zelf afentoe met mijn mp3 in alleen als ik alleen in de bak ben en voor me zelf kan rijden.
Je bent dan vaak veel rustiger.

SUcces!

Als ik sávonds rij om een uur of half 10 rij ik in het land dan heb ik ook altijd mp3 op Knipoog

xChamberlain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:22

Over het 's avonds rijden kan ik niks zeggen, dat heb ik zelf nog nooit gedaan.
Met muziek rijden zou ik zelf nooit doen. Dan kun je beter muziekluisterende door de stad lopen, je bent aan het paardrijden en met je paard bezig. Daar heb je geen muziek bij nodig.

Twixietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 09:43

Ik rij ook liever s'morgens...
Maar s'avonds gaat ook wel...
Ik vind het echt dwaas dat mensen met een Mp3-speler enz. aan het rijden zijn. Je kan dan toch nooit goed rijden, je kan je toch niet concentreren...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 10:36

nicci88 schreef:
ik zou nooit met mp3 of wat dan ook buiten rijden.
Zonder dat je het merkt, word je afgeleid door de muziek en let je minder op de omgeving.

Wat te denken van het ongemerkt aannemen van het ritme van de muziek...Lijkt me niet fijn tijdens het rijden...

Doe het zelfs niet met hardlopen, op gegeven moment loop ik het ritme van de muziek en niet mijn ritme en dat stoor me enorm in mijn training. Zou bang zijn dat dit met paardrijden ook gebeurd...

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:41

Over 's ochtends en 's avonds rijden.. Ik denk dat dat niet uitmaakt hoor.
Ik was vanochtend gaan rijden, ik merkte wel dat mn meisje echt lui was Nagelbijten / Gniffelen Ik moest allerlei oefeningen doen om haar even wakker te schudden, maar het hielp niet echt Tong uitsteken
Ik rij zelf trouwens liever sochtends, minder last van vliegen en dazen Ja

Met muziek rijden zou ik echt niet doen! en al helemaal niet met I-pod of mp3, dit leidt je af en bovendien kan je je niet goed op je paard concentreren.
En zoals Adil18 zegt, je neemt het ritme van de muziek ongemerkt toch over, ik geloof niet dat dit nou zo prettig is voor het paard (denk aan: om de twee/drie minuten van ritme veranderen omdat er een ander liedje opstaat)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:20

Miss_Montana schreef:
Charlenexx schreef:
iPod is gewoon met oortjes en je hebt toch ook in heel veel rijbanen dat de radio aanstaat en op concours muziek... Waarom zou dat nou weer niet veilig zijn?

Mss omdat je om je heen niets meer hoort? En er dus eerder kans is dat je eventuele ongelukken niet hoort aankomen.

Met 1 oortje in kun je je omgeving prima in de gaten houden.

Yaawrxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:11

Heej,
Ik doe mijn MP3/mobiel meestal wel aan, als je praat tegen je pony, weet hij dat je er bent, als je zingt tegen een pony ook, dus als iemand anders zingt ook toch. Tong uitsteken Savons rijden kan ook wel, maar doe je dat in de buiten of binnen bak?
Xx

Jasmine_

Re: 's avonds rijden? en met mp3 speler aan rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:57

Ik rijd nu nog op een manege, en dat is altijd 's avonds, maar als ik mijn eigen paard zou hebben (wat binnenkort is) zou het niet uitmaken, als ik rijd als 't warm is, krijgt ze daarna een frisse douche, als 't koud is, trainen we hard genoeg, en zijn we zoveel mogelijk in beweging, alleen in de zomer 's avonds is het wel lastig, want dan heb je last van de dazen en de muggen.. Maar voor de rest maakt 't niet uit..

En met je mp3 of i-pod rijden vind ik wel leuk 's avonds als je wil ontspannen, voor de rest zou ik 't niet doen Lachen

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 19:33

Ik rij soms ook met mijn mp3 aan, ik vind dat dat best moet kunnen. Ik rij eigenlijk nooit 's avonds, maar het moet gewoon kunnen hoor Knipoog

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 00:24

Ik vind een MP3-speler op je paard er nogal ongeinteresseerd uitzien. Alsof het je niet kan schelen wat er gebeurt. Plus het risico dat je mogelijk gevaarlijke situaties (fietsers met mooie, moderne, superstille fietsen bijvoorbeeld) te laat opmerkt en het risico dat je op het ritme van de muziek gaat bewegen en daardoor je paard irriteert (extra gevaarlijk, geirriteerde paarden reageren feller) en dus de kans op ongelukken enorm vergroot. Heb het zelf nooit gedaan, zal het ook nooit gaan doen. Vind het eigenlijk net zoiets als roken terwijl je aan het rijden bent, staat ook zo ongelooflijk slordig en asociaal en ongeinteresseerd.

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 17:18

Als eerste rijd ik eigenlijk bijna altijd 's avonds (ook vanwege school), en dat bevalt me alleen maar heel erg, ik merk niet echt een verschil met 's ochtends/ 's middags en 's avonds, alleen dat het inderdaad minder warm is.
's zomers is het sowieso 's ochtends ook al heel vroeg warm, dus dan is het alleen maar handiger.

Een MP3-speler leid mij alleen maar af (meezingen :p), wel zing ik zelf tijdens het rijden wel eens, haha. Het is ook zo dat je inderdaad misschien minder van je omgeving hooort en zo minder goed bent voorbereid op dingen.

ebonietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:27

Hee

k rijd meestal oowk s'avonds omdat het dan wt koeler is!
met mp3 zacht aan rijden vind ik zelf niet goed!
wnt je moet op je paard letten en niet op je muziek
xx

Carolien22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:35

lijkt mij ook erg gevaarlijk om te rijden met mp3! je kan zo niet compleet concentreren op het rijden.. je gaat waarschijnlijk meer luisteren naar de muziek dan letten te letten op je paard en signalen uit de omgeving mis je helemaal.

groetjes

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:16

mick75 schreef:
Ik vind een MP3-speler op je paard er nogal ongeinteresseerd uitzien. Alsof het je niet kan schelen wat er gebeurt. Plus het risico dat je mogelijk gevaarlijke situaties (fietsers met mooie, moderne, superstille fietsen bijvoorbeeld) te laat opmerkt en het risico dat je op het ritme van de muziek gaat bewegen en daardoor je paard irriteert (extra gevaarlijk, geirriteerde paarden reageren feller) en dus de kans op ongelukken enorm vergroot. Heb het zelf nooit gedaan, zal het ook nooit gaan doen. Vind het eigenlijk net zoiets als roken terwijl je aan het rijden bent, staat ook zo ongelooflijk slordig en asociaal en ongeinteresseerd.

Kun je ook anders zien, als je wat gespannen bent bijvoorbeeld kan muziek erbij juist rustgevend werken wat dan ook weer door werkt op je paard Knipoog