en ik rij altijd met me ipod op, aangezien in een concentratie van niks heb
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

geen enkel probleem
ik concentreer beter omdat wij langs een vrij drukke weg liggen, maar buiten de bak heb ik ze nooit in
Hij staat wel vrij zacht en soms concentreer ik zo dat ik gewoon een paar nummers mis
Dat heb ik niet als ik zonder rij dus voor mij is het fijner
En die vogels zijn ook best wel gezellig
) Ik ging er ook het bos mee in. Nu zou ik dat nooit meer doen, het paard kan toch ergens van schrikken. Vorige keer schrok hij van een fietser die heel stil van achteren kwam. Die man was bang, dat hij juist van het geluid zou schrikken en kwam heel stil aan. Vaak hoor ik van achteren iets aankomen en dan laat ik hem kijken, zodat hij ook ziet wat er aankomt.
Tis net als op de fiets.. Heb je 2 dopjes in en je muziek keihard dan ben je volledig van de wereld en dat kan wel eens onveilig zijn
sultanlover1 schreef:Heey, met warm weer rijd ik eigenlijk altijd savonds! ik ga dus ook vanavond rijden en er is dan niks anders aan je paard, behalve dat jullie beiden niet zoveel zweten!
Ik rijd zelf afentoe met mijn mp3 in alleen als ik alleen in de bak ben en voor me zelf kan rijden.
Je bent dan vaak veel rustiger.
SUcces!
nicci88 schreef:ik zou nooit met mp3 of wat dan ook buiten rijden.
Zonder dat je het merkt, word je afgeleid door de muziek en let je minder op de omgeving.

Ik moest allerlei oefeningen doen om haar even wakker te schudden, maar het hielp niet echt 

Miss_Montana schreef:Charlenexx schreef:iPod is gewoon met oortjes en je hebt toch ook in heel veel rijbanen dat de radio aanstaat en op concours muziek... Waarom zou dat nou weer niet veilig zijn?
Mss omdat je om je heen niets meer hoort? En er dus eerder kans is dat je eventuele ongelukken niet hoort aankomen.
Savons rijden kan ook wel, maar doe je dat in de buiten of binnen bak?

mick75 schreef:Ik vind een MP3-speler op je paard er nogal ongeinteresseerd uitzien. Alsof het je niet kan schelen wat er gebeurt. Plus het risico dat je mogelijk gevaarlijke situaties (fietsers met mooie, moderne, superstille fietsen bijvoorbeeld) te laat opmerkt en het risico dat je op het ritme van de muziek gaat bewegen en daardoor je paard irriteert (extra gevaarlijk, geirriteerde paarden reageren feller) en dus de kans op ongelukken enorm vergroot. Heb het zelf nooit gedaan, zal het ook nooit gaan doen. Vind het eigenlijk net zoiets als roken terwijl je aan het rijden bent, staat ook zo ongelooflijk slordig en asociaal en ongeinteresseerd.