Van tuigpaard tot dressuurpaard! (Democraat x Joost)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimberliie4

Re: Van tuigpaard tot dressuurpaard! (Democraat x Joost)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 07:28

Wat een verschil:O super mooi paardje heb je daar hoor!!
En jou houding is ook mooi veranderd(als jij het op beide paarden bent Tong uitsteken)

owja en het commentaar: Ik kan niet echt veel puntjes vinden, misschien je voeten wat rechter in de beugels:P haha

veel plezier nog samen!!!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 07:33

Kijk hier heb ik nou respect voor.. Tuurlijk zijn er verbeter punten.. dat heeft iedereen maar die geef je zelf ook al aan..

Vaak zie je van die meiden die zeggen en vinden dat ze goed kunnen rijden.. maar die krijgen een Z pony/paard onder hun kont..
Ik vind dat iemand pas echt kan rijden die het helemaal zelf doet en er echt voor moet werken..
En vooral als je het met een tuiger of ander speciaal ras doet..
Leuk paardje heb je en ga zo door.. succes verder

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 07:45

jee,wat een verandering!!!jou houding is heel veel verbeterd,je handen ook,het paard is prachtig,mooie bespiering!!!
Die laatste foto van jou zelf vind ik echt heel leuk!je straalt !helemaal trots...het paard ook...en terrecht!!!!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 07:55

dat is zeker een verschil...
toen ik alleen nog de eerste foto zag dacht ik 'omg'

commentaar:
-meer lengte in die hals
-niet teveel (willen) vragen hij komt nu al achter de loodlijn! dus neusje mag er iets uit Ja
-als je een pasje wijkt of opzij gaat, denk er dan aan dat je je eigen gewicht mee verplaatst! zo op de foto lijk je nog naar binnen te zitten (binnenbeen is ook langer) terwijl je naar buiten gaat! hierdoor gaat je paard kantelen en heeft hij ook moeite met de oefening omdat jij hem dan tegenwerkt

verder ziet het er super uit!!!! ( vriendin van mij, 'reinandje' op bokt, mag zz-licht starten met haar tuiger dus er is hoop Haha! )

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 07:58

Wat een super goede verandering! Ik vind het echt super eruit zien. Je geeft je commentaar zelf al
Ik heb niet de berichten eronder gelezen maar volgens mij bedoel je menpaard inplaatsvan tuigpaard maar dat maakt niet uit. Ga zo door!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 08:01

Truman schreef:
Bedankt iedereen voor de leuke reacties! We hebben er inderdaad hard aan gewerkt en als ik de foto's zie ben ik zelf ook erg tevreden met het resultaat. Haha!

@Anydale, dat heb je goed gezien Tong uitsteken Verklaring hiervoor is dat de bovenste foto gespiegeld is. (Truman liep dus eigenlijk op de linkerhand) Ik heb dit gedaan om het verschil goed te laten zien. Verder is er niets aan bewerkt.

Allereerst inderdaad: wát een verbetering, super! Zie het als een groot compliment dat iemand zelfs de eerste foto met de foto's daarna heeft vergeleken en dus kennelijk niet durft te geloven dat het hetzelfde paard is Haha!
Ik vind het inderdaad best meevallen wat betreft je strenge hand, je 'pianotenen' (:')) zijn op te lossen door je knieën wat meer aan te sluiten, iets meer voor je gevoel 'naar binnen draaien' - je knieën, niet je tenen. Da's waarschijnlijk tegen je gevoel in maar het helpt wel.
Verder: als hij bij het wijken zijn hoofd kantelt je handen iets meer richting de kant waar je heen gaat brengen. Het gaat om hele kleine stukjes maar dat helpt 'm wellicht. Verder: zodra hij z'n hoofd kantelt meteen even rechtstellen en rustig opnieuw de oefening inrijden, dan kun je het makkelijker corrigeren dan wanneer hij zijn hoofd al gekanteld heeft.

Vind het er super uitzien, jullie gaan het nog wel verder schoppen Haha!

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 08:13

wel knap dat eerst zijn ene sokje voor wit was,, en dat het nu zwart geworden is, en het andere sokje wit is geworden....

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 08:48

tinaaz schreef:
wel knap dat eerst zijn ene sokje voor wit was,, en dat het nu zwart geworden is, en het andere sokje wit is geworden....

Hey inderdaad dat is apart.. hmmzz

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 10:22

Dat heeft ze net uit zitten leggen, ze heeft de foto gespiegeld, even teruglezen misschien? Knipoog

Verder vind ik het er echt super uitzien! Het is echt een prachtbeest geworden, mag je zeker trots op zijn. Je zult vast nog veel plezier aan hem beleven, commentaar geef je zelf al, maar ik vind het er verder netjes uitzien. Haha!

Truman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 10:24

Lindy1982 schreef:
tinaaz schreef:

Hey inderdaad dat is apart.. hmmzz

Hé speurneuzen, als jullie het topic nou eens door gelezen hadden om te kijken of dit interessante verschil in sokjeskleur al was ontdekt, hadden jullie kunnen zien dat ik al eerder gezegd heb dat ik de bovenste foto gespiegeld heb. (= Om het verschil goed aan te geven!)

Met de reacties van oa. Hanmar, CindyUniek en Lindy (haar eerste bericht dan..) kan ik tenminste wat! Bedankt! Lachen

edit: Bedankt Niien_ Haha!

yoda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 08:19

ZODAN!!!!! MACHTIG!!! wat een verandering zeg!!! WOW!! nou echt geen woorden voor!!! super.

EEuuhh commentaar: eeuhhhh je voeten iets minder ver in de beugels dan maar?? !! hahah

Saarlovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 10:13

Heee,

Wat een moooi paard zeg ! Jullie passen echt super bij elkaar ! Haha!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:04

Wauw, wat een verschil, echt een mooi paard en wat heb je 'm goed aan het lopen!
tipje (omdat het moet): hier en daar zou je je tenen wat meer naar binnen kunnen draaien.
Foto 10 vind ik echt gaaf, het plezier van beide kanten spat ervan af! Lachen

Truman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 18:11

Bedankt voor de leuke reacties Haha!

Ik heb gister nog mee gedaan aan de kringkampioenschappen in Voorschoten, voor het eerst en gewoon eens om te proberen. Nou, we waren 2e en 4e, hadden 3 winst en zijn door naar de regio! Haha! Nu heb ik 7 winst in het L1 verzameld in 3 weken. Ik ben zo trots op hem!!!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:12

Truman schreef:
Hé speurneuzen, als jullie het topic nou eens door gelezen hadden om te kijken of dit interessante verschil in sokjeskleur al was ontdekt, hadden jullie kunnen zien dat ik al eerder gezegd heb dat ik de bovenste foto gespiegeld heb. (= Om het verschil goed aan te geven!)

Met de reacties van oa. Hanmar, CindyUniek en Lindy (haar eerste bericht dan..) kan ik tenminste wat! Bedankt! Lachen

Maar als je spiegelt blijft linksvoor nog steeds linksvoor, het been zit dan niet ineens aan de andere kant van zijn lijf?

yoda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:58

Twinklebel schreef:
Truman schreef:

Maar als je spiegelt blijft linksvoor nog steeds linksvoor, het been zit dan niet ineens aan de andere kant van zijn lijf?

Als ik de bovenste foto terug spiegel (sorry eigenaar als ik iets te vrij ben geweest om je foto te gebruiken) zie je het wel

Afbeelding

Linksvoor is dus zijn witte voetje en rechts voor zijn zwarte voetje

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:06

ik vind het er supernetjes uitzien hoor. een hele verandering. vooral de onstspanning is nu te zien ! perfect!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:22

Tong uitsteken vind het er ook super netjes uit zien en heb er over heen gelezen dat nje hem gespiegeld had Nagelbijten / Gniffelen

Truman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 20:18

@ Yoda, ik vind het helemaal niet erg hoor dat je dat hebt gedaan, je hebt namelijk helemaal gelijk! Om er maar van af te zijn plaats ik hier dan het orgineel:

Afbeelding

Nog een foto van die dag:
Afbeelding

En:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HOPNFCTJ.jpg

Alle sokjes op hun plaatsen Knipoog

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:29

10 is echt prachtig.
leuk paard jullie vormen een mooi team samen zeg

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:39

Heel erg veranderd! Het paardje heeft een veel meer ontspannen uitstraling en loopt gewoon lekker!

Allen je mag hem NOOOOOOOOOIT meer een (ex)tuigpaard noemen met zijn afstamming, dan ga je mensen op je dak krijgen Tong uitsteken Knipoog

Truman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 20:58

Adil18 schreef:
Heel erg veranderd! Het paardje heeft een veel meer ontspannen uitstraling en loopt gewoon lekker!

Allen je mag hem NOOOOOOOOOIT meer een (ex)tuigpaard noemen met zijn afstamming, dan ga je mensen op je dak krijgen Tong uitsteken Knipoog

Haha je hebt helemaal gelijk Tong uitsteken Toen we hem kochten wisten we niet eens dat hij die afstamming had, dus toen was het meer een... tuigpaard. En toen we eenmaal wisten dat hij van de bekende Pion zoon Democraat was, waren er nog mensen in de omgeving die zich af vroegen of het niet toevallig een andere Democraat betrof die in een andere discipline van de sport uitkwam (mennen dus Clown)

Afstamming:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=144936

Uiteindelijk is het dus een KWPN rij typisch gefokt paard dat gewoon altijd voor de kar heeft gelopen Haha!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:33

Okee, sorry, had het inderdaad niet goed gezien. Wel een hele verbetering hoor, hoe die loopt onder het zadel. Complimentjes!

Truman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 16:04

Twinklebel schreef:
Okee, sorry, had het inderdaad niet goed gezien. Wel een hele verbetering hoor, hoe die loopt onder het zadel. Complimentjes!

Maakt niet uit, ik snap dat het voor verwarring zorgde Knipoog Verder nog bedankt voor de complimentjes Haha!