Eindelijk rijfoto's van Nappie!! Heerlijk gereden!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 23:14

kattebeest schreef:
vinden jullie deze echt prachtig lopen?

ik zie vaak dat paarden die achter de loodlijn lopen als 'chic' beoordeeld worden.

de neus hoort nog steeds een beetje voor de loodlijn!

Veel mensen hier weten de achtergrond van Nap en wat een ellende we vorig jaar hebben gehad, we zijn dan ook pas sinds december aan het lessen, daarvoor kon hij eigenlijk helemaal niets. Dus vindt ik persoonlijk dat hij idd echt goed loopt, lekker ruim en dan maar iets achter de loodlijn (wat ik overigens wel mee vindt vallen, ik zie het liever zo dan dat hij helemaal opgekropt loopt, of met zijn hoofd in de lucht of erger...........helemaal met een uitgeschoven hals, wat totaal niet bij dit paard past qua bouw) Dus om op je vraag antwoord te geven: Ja ik vindt hem mooi lopen Haha!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 23:34

Prachtpaard hoor, en idd een aparte kleur, wij hebben in de zomer ook vaak een stel met twee lipp.hengsten staan, 1 daarvan heeft ook een soortgelijke kleur dan Napoleon...

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 23:46

Ik vind het opzich om te zien ook een heel leuk paard, en hij kan vast en zeker fantastisch lopen!
Toch voeg ik me een beetje aan Kattebeest toe, alhoewel ik denk dat dit daar niet de juiste plek voor is? Maargoed, het kan zijn dat ie wat achter de loodlijn loopt omdat de ruiter ook niet helemaal goed zit, en misschien wat steunt op haar handen, en dat het paard zich daar zo onderuit drukt?
Maar we weten nu dus ook dat ze aan haar houding probeert te werken, dus al met al toch complimenten!

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 22:51

m'n excuses voor m'n 'harde' antwoord. het is echter wel goed bedoelt, maar je hebt blijkbaar niet het gemakkelijkste paard als ik zo lees. veel succes nog met napoleon, *LOL*
maar als je hem lekker voorwaarts, actief, ontspannen, aan het bit rijdt, probeer hem dan :

nog een beetje voor de loodlijn te rijden, dan zou het echt prachtig zijn!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 12:55

Ik wil niet banketstaaf doen maar als je laag en diep rijd zul je dat neusje er nooit uithebben? Of ben ik nou in de war? EERST rijd je hem toch diep en rond en DAARNA, als hij goed zijn rugspieren gebruikt en getraind heeft, richt je hem noch pas op en rijd je dat neusje er meer uit? Dit paard loopt imo netjes naar beneden vanuit de schoft, mag nog dieper, en ronder! Zeker voor een paard die net weer begonnen is en problemen heeft gehad.

Ik vind het supermooie foto's en het geweldig paard om naar te kijken, ik heb ook houdingsproblemen maar ik kreeg een hele lieve tip van iemand, die zei dat alles goed kwam als je niet te veel tegelijk wil verbeteren (Thanx cloris Knipoog). Dus gewoon ervoor gaan en ik vind het een superpaard met een hele aparte kleur!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-03 09:34

DinkeyGirl schreef:
Ik vind het supermooie foto's en het geweldig paard om naar te kijken, ik heb ook houdingsproblemen maar ik kreeg een hele lieve tip van iemand, die zei dat alles goed kwam als je niet te veel tegelijk wil verbeteren (Thanx cloris Knipoog). Dus gewoon ervoor gaan en ik vind het een superpaard met een hele aparte kleur!

Dank je Dinkey Girl, idd moet ik niet alles tegelijk verbeteren en met die gedachte heb ik ook de laatst les gereden en wat denk je......... hij liep als een trein Scherp aan m'n been rond en jawel ik zat ook nog eens rechtop Haha!
Uiteindelijk had ik heel fijn gereden!