B-pony Iris voor het eerst op bokt + filmpje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_tico

Re: B-pony Iris voor het eerst op bokt + filmpje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 10:54

M__ schreef:
Over te groot ga ik niets meer zeggen maar met het springen:
er moet niet perse een extra balk onder pony kan het prima inschatten en op wedstrijd is er ook niet altijd een balk.Maar je meot vroeger aangalloperen dat je pony in een regelmatige arbeidsgalop is voor je aanrijd op de sprong nu jaag je haar in de hoek in galop. En na de sprong mag je haar niet zo in draf laten vallen gewoon in een rechte lijn verder galloperen anders leer je haar slecht manieren als er later een kleiner meisje op gaat rijden!

Bedankt voor de tip !

LoveOdie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:58

Ik ben het eens met bovenstaand commentaar, verder denk ik dat je als je deze pony goede hulpen aan wilt leren, haar beter van achter naar voren moet rijden, en haar daarin zelf nagefelijk moet laten worden. Het meisje wat er na jou op gaat rijden is hier waarschijnlijk nog niet zelf toe in staat dus ik het misschien handig als je haar ook gelijk goed doorrijd, zodat het meisje er straks op een goede manier mee verder kan.

Verder viel het me op toen ik in je profiel keek, dat je op geen van de foto's, behalve die op je wedstrijd een cap op hebt. Het excuus van de vergeten cap wordt hierdoor twijfelachtig, maar it's your choice Knipoog

(de pony leek op die foto's wel iets voller, maar kan ook aan de foto's liggen).

_Esly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:02

mogen jou beugels niet een gaat of 6 lager?
Dat was dus echt het eerste dat me opviel..

Volgens mij breng je je pony een beetje uit balans?
Nou iig, ik vind het geen fijn beeld geven.

Verder let op dat je geen geld gaat zoeken.
Verder kan ik niet echt commentaar geven

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:09

levine schreef:
niet aanvallend bedoelt hoor, maar het valt me wel eens vaker op dat mensen een cap o.i.d. vergeten, maar je pony vergeet je toch ook niet....maarja, nu weer ontopic

Dit vind ik echt geen goede vergelijking
Alsof je cap vergeten hetzelfde zou zijn als je pony vergeten..

Voor de rest ben ik het eens met de andere mensen.
Ik vind het wel goed van je dat je naar je zadel laat kijken.
Want als je springt met zo'n los zadel lijkt me dat niet echt goed voor de pony!

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 16:26

xTamara ik had zelf ook niet gezien dat het zadel los kwam van de pony tot dat ik die foto zag Lachen.

_Esly: Dit commentaar is al heel vaak gezegd, nu weet ik het wel.

LoveOdie : De cap is idd eigen keuze, bij mijn eigen pony rijd ik áltijd zonder cap.

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:40

Volgens mij ligt het zadel oo niet helemaal lekker.. Bij het springen klapt die helemaal omhoog.... Verder is het idd een heel ill ponytje maar denk dat die met meer bespiering er al heel anders uit ziet.. Toch zou ik eerst proberen om haar in de dresuur meer nagevelijk te rijden en die valse knik eruit te krijgen voor dat je gaat springen.. Probeer gewoon eerst veel lang laag te rijden zodat het ponytje goed over de rug leert lopen... Als dit goed gaat pak je der namate het rijden steeds een klein beetje meer op.. Eens voor de afwisseling springen oke.. maar dan ook niet zo hoog.. gewoon een heel laag stijltje of gewooon eens balkjes huppelen.. Dit moet je allemaal rustig opbouwen succes ermee..

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:56

x_tico schreef:
xTamara ik had zelf ook niet gezien dat het zadel los kwam van de pony tot dat ik die foto zag Lachen.

Sorry, ik had alleen tot die opmerking gelezen. Ik vond het een beetje een belachelijke opmerking.
Dus ik had niet gelezen dat je dat zelf al had gezien!

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 23:02

xTamara schreef:
x_tico schreef:

Sorry, ik had alleen tot die opmerking gelezen. Ik vond het een beetje een belachelijke opmerking.
Dus ik had niet gelezen dat je dat zelf al had gezien!

Vond het alleen maar fijn dat je het zei! Lachen

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 23:17

Bedankt ! Haha!, het is ook een hele leuke pony hoor, maar ze is gewoon zo ontzettend moeilijk, en er is gewoon geen kleine ruiter die goed kan rijden te bekennen hier, dat is wel jammer, maar het komt allemaal wel goed ! Lachen

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 13:17

Ik zie geen enkele fijne foto. Overal spanning en idd die valse knik.

het is lastig een kleine pony fijn aaln het lopen te krijgen. Ik spring zo nu en dan ook nog wel eens op de pony van mijn zusje, om haar fijn te laten lopen. Maar je moet wel weten wat je doet.
Je zit en balans moet goed zijn, helemaal voor een pony waar je stiekem te groot voor bent. Daarom moeten je beugels op de juiste lengte zitten of er afgehaald worden (indien niet op juiste lengte mogelijk). En dan denk ik echt aan een gat of 3 of 4.

Verder moet je aan de achterhand denken, niet bezig zijn met van voor. Dat zie ik ook op de foto's gebeuren.

Op deze manier beteken je niets voor het meisje en de pony.