Wyoming (Montecristo x Welt Hit II) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovesal

Re: Wyoming (Montecristo x Welt Hit II) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:15

Ziet er netjes uit hoor;)

hopen dat der staart misschien weer aangroeit, zal wel mooier zijn!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:33

Hee Maartje, leuk om weer eens foto's te zien!
Voor een groen paard heb je haar lekker aan het lopen, toppie!! Haha!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 00:38

smeetjoew schreef:
Afbeelding

Stel nou even dat foto 1 er zo uit zou hebben gezien (maar dan met nog meer staart Haha! )
dan kun je je toch alleen maar bedenken dat wij het toendertijd goed gezien hadden dat dit paardje later als ze "groot" zou zijn heel fraai zou tonen onder het zadel?
Wat een verschil met enkele maanden geleden zeg Jura!!!

Aangezien het verplicht is je te bemoeien met een ander in HAW, voeg ik er dan maar aan toe dat je de galop kunt vergemakkelijken voor haar door haar vanachter meer te laten werken, dus meer kuit, terwijl je haar van voor tegenhoud.
Dat klinkt onlogisch, maar daarmee valt misschien het kwartje wat sneller bij haar.
Met andere woorden, ze leert daarmee eventjes dat compacter galoperen makkelijker gaat dan zo langwerpig.
Is uiteraard enkel een tijdelijke leermethode en geen methode voor de langere duur.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 07:13

Wat een mooi dier en wat super van je dat je zoveel geduld met haar hebt. Ze is zeker gespierd voor een paard dat pas net opgepakt wordt! Ik vind jouw houding ook erg netjes

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 07:35

Ziet er goed uit Jura en dat na zo'n periode van pech. Fijn dat je haar weer lekker kunt rijden. Met een mooie staart zal ze alleen maar nog mooier tonen (bewijst de foto hierboven wel). Ondanks ze een tijdje niets heeft gedaan ziet ze er toch alweer top uit!

Oh ja, het rijtechnische commentaar dan he....uuuhmmm je hebt dezelfde kapstoktenen als ik. Probeer je tenen iets naar binnen te draaien Haha!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 08:00

Wat een leuk beestje! Tong uitsteken
Petje af dat je ondanks alle tegenslagen met haar bent doorgegaan. Vind julie een leuke combi, nog wel groen, maar daar kan aan gewerkt worden.
Als ik toch commentaar moet geven, denk aan je tenen en hou een goede knik in je ellebogen.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 08:55

Bedankt voor jullie reacties, wat leuk!!

CarpeDiem, hoe komt het dat jouw paard geen staart heeft? Is er ook iets gebeurd, ben wel benieuwd!

Hé Barb, dat is lang geleden! Dank je! Lachen

Holly, leuk dat je reageert! Inderdaad hadden we het toen goed gezien he? Leuk dat je ook het verschil opmerkt met een aantal maanden geleden. Lachen

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 20:32

Wat fijn haar weer te zien en vooral om te zien hoe ze vooruit is gegaan!!

Alle respect voor wat jullie met deze merrie doen en voor elkaar hebben gekregen. Ik heb er ook het volste vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 09:59

erg leuk paard heb je zeg.
Sommige fotos zien er heel erg netjes ontspannen uit maar andere nog niet. ook vind ik dat je af en toe nog iets naar voren duikt met je houding. Maar verder ziet het er goed uit
Succes met alles

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:44

Dan lijkt dit er zeker meer op?
Achja. Ik blijf het echt een ontzettend mooi paard vinden!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 13:39

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:59

Ja, daar kan mijn bewerking niet tegenop. *LOL*
Prachtig behang had 'ie!

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:31

Wat een fijn beeld geven jij en je merrie. Het rijden ziet er keurig uit, je houding is netjes! Is er een aanwijsbare oorzaak voor het uitvallen van haar staart?
En de staart die je besteld hebt, is dat er eentje die je te allen tijde om kunt laten bij je paard of alleen voor speciale gelegenheden?

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 08:38

Bedankt weer! Lachen

smeetjeoew, zo was het inderdaad meer. Lachen
Slim dat Bas (Prima) die foto's erbij heeft gezet. Jammer dat ze onder het zadel nooit zo'n staart meer heeft gehad.

Ursey, dank je wel!
Er is niet echt een aanwijsbare oorzaak, maar het lijkt er wel op dat het iets met de operatie te maken heeft. Ik dacht aan dat de staart misschien te strak was afgebonden of door het narcosemiddel, maar volgens de chirurg kan dat niet. Hij heeft wel gezien dat paarden door de stress hun haren verliezen. Het opstaan uit de narcose was helaas ook heel traumatisch, dat beeld krijg ik niet meer uit mijn hoofd. Maar het verklaart niet waarom de staart na 2 jaar nog niet is aangegroeid.
De staart moet ik nog bestellen, maar het is er eentje die je invlecht bij speciale gelegenheden, geen permanente want ik ben bang dat het gewicht te zwaar is voor de haren die ze nu heeft.