Het is niet makkelijk en tot nog toe krijg ik het alleen maar voor elkaar bij paarden die het zelf al kunnen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Het is niet makkelijk en tot nog toe krijg ik het alleen maar voor elkaar bij paarden die het zelf al kunnen

maar je kent mijn motto: het maakt niet uit hoe je rijdt, als het maar effectief is

poes schreef:Ja das natuurlijk wel waar
Maar..hoe zal ik het zeggen... ik denk gewoon niet dat je een paard correct kunt rijden als je hem niet eens in deze lage houding netjes voor elkaar krijgt.

dus ik geloof je wel als je zegt dat je liever op boeghoogte losrijdt.
Goofy44 schreef:Ik lees dit net na en zie dat ik een fout - bij het snelle inkloppen en niet nalezen - gemaakt heb.
Hierboven staat: De neus is ter hoogte van de voorknie, daaronder heeft geen zin. Het daaronder moet bij VWNW natuurlijk zijn daarboven heeft geen zin . Je probeert het paard eerst de hals te laten strekken en vervolgens het hoofd te laten zakken tot minimaal de voorknie.
Als het paard dit door heeft is de neus hoogte bij VWNW zo rond halverwege de voorknie en de kogel, dus zo rond halverwege de pijp van het voorbeen.
Goofy44 schreef:Als je een paard dat niet lang en laag en voorwaarts gereden kan worden eerder in trainingsprofiel en oprichting rijdt, dan gaat er iets fundamenteels verkeerd. Het kan lijken alsof je progressie hebt, je loopt op een gegeven moment vroeg of laat vast. Als de fundering verkeerd is, is alles wat daarop gebaseerd zou moeten zijn erg fragiel.
Ik ben het eigenlijkw el eens met je uitleg: dus eigenlijk toch lager dan boeghoogte maar hoger dan de kogel is ideaal (mits goed voorwaarts zijn uiteraard)? Dat klinkt me wel logisch ergens