Noam @ Work Voor het eerst op bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Noam @ Work Voor het eerst op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:24

Het paard kàn op die leeftijd wat skeletopbouw betreft nog niet sterk genoeg zijn. TS je schrijft dat het een prullenbakpaardje is. Als je nu doorgaat wordt ze dat inderdaad. Gooi haar lekker de wei op en hooguit een beetje vrijheidsdressuur. Zéker geen onderlinge wedstrijd.

@ BIGmama: Ik heb van TS al eens een filmpje gezien waaruit niet echt blijkt dat ze weet waar ze mee bezig is. Toen ging het om een shet. Dus ik hoop dat ze de opmerkingen hier in het topic serieus neemt.

Ik vind trouwens het paard er heel leuk uitzien. Zeker niet waard om in de prullenbak terecht te komen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:31

slimmerik schreef:
Het paard kàn op die leeftijd wat skeletopbouw betreft nog niet sterk genoeg zijn. TS je schrijft dat het een prullenbakpaardje is. Als je nu doorgaat wordt ze dat inderdaad. Gooi haar lekker de wei op en hooguit een beetje vrijheidsdressuur. Zéker geen onderlinge wedstrijd.

@ BIGmama: Ik heb van TS al eens een filmpje gezien waaruit niet echt blijkt dat ze weet waar ze mee bezig is. Toen ging het om een shet. Dus ik hoop dat ze de opmerkingen hier in het topic serieus neemt.

Ik vind trouwens het paard er heel leuk uitzien. Zeker niet waard om in de prullenbak terecht te komen.

is voor het eerst dat ik het volledig met jou eens ben. Haha!

Heb geen filmpje gezien van haar, maar zie wel op de foto's genoeg om te weten dat TS níet rijkunstig genoeg is om zo'n dier op te leren. En ik vind het inderdaad ook zeer jammer dat zo'n mooi dier in de handen van zo'n ruiter komt Bloos Sorry. Dat ding zou nog minstens een jaar op weide moeten zijn. Spelen met vriendjes en kleine brutale ondeugden draaien rond hun oren geven...Met meer zou deze zich nog niet bezig moeten houden.

Die wedstrijd zou ik voorlopig ook nog maar uit mijn hoofd laten Bloos als ik jury was en ik zag een dier dat zodanig uit elkaar de ring in kwam...Zou ik nog voor aanvang van je proef je bij me roepen en zeggen dat je hem weer mag opladen en thuis nog een beetje mag gaan trainen Bloos Dat is niet van spanning maar gewoon van onkunde van de ruiter.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:40

Geef maar hier dat paardje.. die mag hier nog zeker anderhalf, twee jaren op de wei en tussendoor een beetje grondwerk/spelen.
Zonde, zonde, zonde...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:13

BIGmama schreef:
ik ken de TS ;
en zover ik weet zijn ze met het paardje begonnen toen hun vonden dat hij sterk genoeg was, het is uitzigzelf een vrij stevig paardje met een mooie stevige rug die wel wat aan kan...
en iedereen zecht wel met 3 kan die worden ingereden of met 4 maar het ene paard is er met 3 klaar voor ene het ander paard pas als die 5 is.
het licht geheel aan de bouw en hoe het paard zich ontwikkeld.
en het meisje doet heel rustig met het paardje.
ze gaat er ook best veel mee naar buiten "samen met mij" ene dan gaan we gewoon gezellig stappen met lange"niet te lang voor als dr iets gebeurt" teugels, ene dat vind het paardje geweldig, vorige week heeft ze voor het eerst buiten gedraaft en dat was ook geen probleem...
zoveel is zij er nog neit mee bezig om het paardje perfect te laten lopen en dat heeft ze zelf al aangegeven.

Heel lief dat je het voor haar opneemt. En laten we er vanuit gaan dat er geen kwade wil in het spel is.... en dat ts ook het allerbeste voor haar paardje wil.
Hopelijk neemt ze de tips serieus, en iedere instructeur zal dit zeker bevestigen....
ts: wees verstandig...

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 12:24

jullie doen net alsof dit paard in een strafkamp zit ofso. Ze heb het hier super naar haar zin en heeft veel plezier in het werk wat ik met haar doe.. Het nadeel is dat ze super snel leert,, omdat ze er in geintresseert is, daarom gaat het allemaal wel iets te snel,, maar ik hou echt m'n koppie hierbij!
ik heb zelf genoeg ervaring om te weten waar ik mee bezig ben hoor..

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:30

slimmerik schreef:

dus wat heeft dat met deze topic te maken ??
dit topic gaat over het inrijden van noam niet over die van fritsie ( 2 jaar geleden )

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:39

@TS Kijk eens objectief naar de foto's. Wat ik zie is een paardje dat zijn rug wegdrukt. Probeer het paard wat meer voorwaarts neerwaarts te rijden. Dan gaat het die rugspieren vanzelf correcter gaan gebruiken. Laat dat neusje maar ontspannen richting de grond gaan en rijd haar dan goed voorwaarts. Wanneer ze die rugspieren goed gaat gebruiken gaat het ook makkelijker zijn om jou te dragen.

Leer het paard aub vanaf de start de dingen juist aan. Je wil toch niet de rest van het paard zijn leven met een paard zitten dat niet correct nageeflijk loopt? Wanneer de basis fout zit (en die zit duidelijk fout) gaat al de rest ook fout gaan. Later krijg je hier problemen mee.

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 12:39

het zijn maar foto's hoor! jullie moeten echt niet denken dat ik elke dag op dat paard zit!
en zeker heb ik instructie die mij elke keer help als ik erop zit,, van hem moet ik longeren aan het (losse) elastiek zodat ze haar rug leert gebruiken, wat ze erg moeilijk vind.

_M__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:42

ceasarlover schreef:
het zijn maar foto's hoor! jullie moeten echt niet denken dat ik elke dag op dat paard zit!

Ja dus. Je zat er nu wel op en dat is zo te zien voor deze pony al te veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:44

ceasarlover schreef:
en zeker heb ik instructie die mij elke keer help als ik erop zit,, van hem moet ik longeren aan het (losse) elastiek zodat ze haar rug leert gebruiken, wat ze erg moeilijk vind.

So what, al was dit de 1e keer dat je er op zat, het ziet er gewoon NIET lekker uit en het paard is er duidelijk nog niet aan toe. Je verlangt véél te veel van dit jonge dier.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:46

ceasarlover schreef:

helaas is dat kennelijk inderdaad al te veel aan deze foto's te zien. Ik heb thuis zo eentje staan die op deze manier opgeleerd is...Dat wil je niet weten hoeveel problemen dat geeft.

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:50

ceasarlover schreef:

Waarom schiet je zo in de verdediging? We willen je hier enkel tips geven hoor.
Wij zien hier ook dat ze haar rug moeilijk gebruikt. Probeer dat vwnw eens...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:25

Als je er genoeg ervaring in hebt waarom rijd je der dan niet over de rug? Niks moeilijks aan, mits je voldoende kunt rijden.
Ikzelf kan dit niet hoor trouwens, niet erg.
Je kunt ook aan de longe aan de slag en zo.
Maar ik blijf erbij: dit paardje hoort imo op de wei.

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:28

Hee,
Ik vindt het een erg leuk paardje Lachen
Maar ik vindt haar wel erg jong om nu al in te rijden.
Teminste bij mijn vzpony;s rijden ze paarden pas in op 4/5 jarige leeftijd ongeveer.
Als je ze te vroeg inrijd, heb je kans dat ze later een ingezakte rug krijgen, of dat de botten (eerder) gaan slijten.
Ik had wat langer gewacht met inrijden en een ondelinge wedstrijd.
En zet haar dan ajb een jaartje weer op de wei, en dan pas inrijden, dat scheelt jou en haar veel elende Knipoog

xxx Kusje

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:32

Baal schreef:
Ik zou wel eens willen weten hoe alle deskundigen hier denken dat A en B-pony's ingereden worden... Hierop kunnen enkel kleine kinderen rijden. Deze pony's kunnen vaak tot op hoge leeftijd in de sport meedoen en zijn niet verpest doordat ze met 2,5 of 3 jaar ingereden zijn door kleine onervaren kinderen.
Of zijn A en B-tjes niet zo belangrijk tov de 'groteren'?
Komop, zoek een bezigheid.

Niet verpest? Wil je mijn A pony zien die ik van zo'n mensen gekregen heb? Scheve mond

Geen enkele goede sportpony die lang mee loopt word op deze manier gereden. Want voor je ze genoeg gecorrigeerd hebt om mee te doen aan wedstrijden zijn ze een jaar of 9.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:59

groot , klein, maakt niks uit hoor, evengoed kun je een kleinere pony zijn rug verkeerd/teveel belasten.
Heeft niks met de grootte ervan te maken Knipoog

Ts; Mensen proberen je hier uit te leggen en tips te geven dat je wellicht te snel gaat. Gun het dier om `kind` te zijn en ga er lekker mee aan de hand wandelen of speel met hem. Niet elk paard kan met zijn 3e worden ingereden. Hou het leuk voor het paard en laat hem wat verder ontwikkelen, dan heb je er, ook op de langere duur, veel meer plezier van. Succes!

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 14:35

ceasarlover schreef:
jullie doen net alsof dit paard in een strafkamp zit ofso. Ze heb het hier super naar haar zin en heeft veel plezier in het werk wat ik met haar doe.. Het nadeel is dat ze super snel leert,, omdat ze er in geintresseert is, daarom gaat het allemaal wel iets te snel,, maar ik hou echt m'n koppie hierbij!
ik heb zelf genoeg ervaring om te weten waar ik mee bezig ben hoor..

als je eens wist waar je mee bezig was, dan zou je dit diertje de komende tijd niet meer rijden, dan had je het niet eens ens tot hier laten komen.
Blijkbaar heb je er dus totaal geen verstand van.
Laat haar AUB nog een half jaartje op de wei staan, en pak het dan rustig weer op, met vnw rijdt,op haar eigen benen laten lopen, ipv ze moet aan de teugel bovenin met als gevolg dat ze in een neppe krul loopt, en dr rug gigantisch wegdrukt

Zonde , er lopen al zoveel verpeste paarden rond, en als je nog lang zo door gaat is dit er een van.

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:14

Senzafine schreef:
Waarom schiet je zo in de verdediging? We willen je hier enkel tips geven hoor.
Wij zien hier ook dat ze haar rug moeilijk gebruikt. Probeer dat vwnw eens...

zo gek is dat niet ofwel ?
niet een nee ook niet twee ook niet drie nee iedereen komt met het zelfde verhaal lees alles goed door staat het er al klaar post dan niets !
ik snap best dat de ts er gek van wordt van al die zelfde berichtjes.

en jaa mischien loopt het paard niet goed over de rug enzo.
maar daar moet nog aan gewerkt worden, en het is haar eigen keus als zij het paardje nu inrijd of een jaar op wei zet.
beetje belachelijk die berichtjes vn STAP NU VAN DAT BEESJE AF enzo...

ze vraagt tips niet een stel papegaaien die elkaar na praten Knipoog

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:21

sucses met het verbeleren van de pony je hebt een mooie bonte onder je kont.
sommige kennen beter gaan actie voeren tegen de dravers en renpaarden die al op hele jonge leeftijd volop in de sport gebruikt worden. das pas echt zielig niet een jong meiske die haar pony aan het beleren is 1 of 2 keer per week zoeen pony wordt altijd nog ouder en gezonder door het leven dan zo een draf of ren paard want die beeindigen bijna altijd bij de slager omdat ze iets aan de benen hebben.
niet aanvallend bedoelt maar om iedere keer het zelfde te zeggen wat er al gezegt is is ook niet nodig

Debbylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:29

Wat heb je een geweldige Pony onder je kont! Haha!
Het zadel lijkt inderdaad af en toe iets te ver naar voren te liggen.
En verder gewoon ontspannend en los rijden als je hem inrijd en daarna zou ik hem meer op pakken Knipoog
Veel succes, Het echt een schatje Tong uitsteken

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:49

pharagirlke schreef:
booster schreef:
sucses met het verbeleren van de pony je hebt een mooie bonte onder je kont.
sommige kennen beter gaan actie voeren tegen de dravers en renpaarden die al op hele jonge leeftijd volop in de sport gebruikt worden. das pas echt zielig niet een jong meiske die haar pony aan het beleren is 1 of 2 keer per week zoeen pony wordt altijd nog ouder en gezonder door het leven dan zo een draf of ren paard want die beeindigen bijna altijd bij de slager omdat ze iets aan de benen hebben.
niet aanvallend bedoelt maar om iedere keer het zelfde te zeggen wat er al gezegt is is ook niet nodig

Jep, ik vind ook dat die appels een veel moeilijker leven hebben dan peren...Appels zijn immers rond...

Kom op zeg, dat is twee compleet verschillende dingen met elkaar vergelijken, de belasting van renpaarden is volledig anders dan dat van een dressuurpaard.

het gaat hier over de leeftijd van de paarden...

het gaat hellemaal goed komen met jullie 2 ben benieuwd naar de volgende keer foto's

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:00

Over de leeftijd ga ik niet meer beginnen, is al genoeg over gezegt (ben het er mee eens maar doet er even niet toe)
Geef je paardje meer ruimte van voren. Rijden met een wat langere teugel zodat ze de ruimte heeft om te dalen in haar hoofd. Ze loopt te hoog met haar hoofd. Je moet haar ook de ruimte geven om haar op haar eigen benen te laten lopen.
Onderlingenwedstrijden pas aan denken over een minimaal een jaartje misschien.
Ga eens lekker met haar aan de slag en zet er een goede basis op. Dat lijkt mij nu al wel een uitdaging voor jullie als combinatie genoeg.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:03

BIGmama schreef:
en zover ik weet zijn ze met het paardje begonnen toen hun vonden dat hij sterk genoeg was, het is uitzigzelf een vrij stevig paardje met een mooie stevige rug die wel wat aan kan...en iedereen zecht wel met 3 kan die worden ingereden of met 4 maar het ene paard is er met 3 klaar voor ene het ander paard pas als die 5 is.

Dat zegt niks hoor dat hij er al zo stevig uitziet.

Citaat:
het licht geheel aan de bouw en hoe het paard zich ontwikkeld.

Dat kan wel zo zijn,maar de botten dragen de ruiter en die zijn pas ongeveer met een jaar of 6/7 uitgegroeid.

Probeer anders een goede instructrice te vinden die je kan helpen met het longeren,zodat hij z'n rug beter leert gebruiken.
Vind het er allemaal erg gespannen uitzien.
Mss de teugels tijdens het rijden wat losser zodat hij naar 'beneden' kan gaan lopen.

Topsy_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:14

Probeer recht op te blijven zitten, dus niet te ver naar achteren leunen. Knipoog
Je handen moet je ook recht op houden.
Maar je hebt trouwens een hele mooie pony! Haha!

Lukker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:25

http://users.telenet.be/peter.ryckeboer ... enoeg.html
Ook al ziet je paard er al sterk genoeg uit, het is meestal niet.

Je moet je hakken uitdrukken, 'beengeefmoment' is daarvoor geen excuus. Bovendien zit je veel te ver naar achter en ik heb het gevoel dat je steun zoekt aan de teugels.

Verder weet ik niet waarom iedereen altijd wilt doorzitten. Doorzitten moet je maar doen als het paard zijn rug goed gebruikt.

Ik hoop dat je goede begeleiding hebt tijdens het opleiden van dit paard, want ik vind je houding niet altijd super (voor iemand die al paarden beleerd).

En de basis hebben jullie onder de knie, tja 'de basis' is relatief natuurlijk.