BWP Bastet (v. Liberty M ) @ Eerste bitloze drafpasjes!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DL_

Re: BWP Bastet (v. Liberty M ) @ Eerste bitloze drafpasjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:48

poes schreef:
Anya schreef:
Het ziet er té ontspannen uit. Je paard loopt veel en veel te diep. Pinda-rollen noemen ze dat in de westernsport zelfs Knipoog

Het is een mooi paard, ze loopt ontspannen maar probeer de punt van de oren niet onder de schoft te laten zakken. Ze gaan echt teveel op de voorhand lopen anders.

Dit noemen wij anders nou net vw-nw en ik werk paarden maar wat graag zo los, het is alleen even werken om ze ook op de achterhand te houden.
Dat hoofd-op-boeghoogte noem ik dus niet vw-nw

Dat dacht ik nou precies hetzelfde! Dit is nou ruggebruik en dat wordt nog steeds van achter naar voren gereden, je moet zelf inderdaad opletten dat ze dan wel actief blijven van achter en niet op de voorhand vallen, het kost wat meer moeite maar kán wel!

Verder vind ik het er erg ontspannen uit zien ts, mijn complimenten. Toch blijf ik mijn twijfels houden bij de inwerking van de bitloze optoming die op de vorige pagina aangegeven werd..

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 09:50

@jolien; dankje, ze deed echt haar best. Kom jij in de vakantie maar eens gezellig af Ja
@dresslover: dankjewel hoor, mag ik eventjes je twijfels horen? Ik ben graag op de hoogte van alle opinies. Lachen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:56

Nou ik vraag me af hoeveel 'vriendelijker' het daadwerkelijk is. Alle druk komt met dit hoofdstel op de neus en achter de oren, natuurlijk blijft het zo streng als de hand die hem laat inwerken, maar dat geldt voor alles, óók met bit...

Ik denk dat bitloos op de manier waarop jij het nu doet heel erg leuk kan zijn. Zeker als ik zie dat je paard er zo lekker ontspannen op loopt, maar ik heb eens goed gekeken naar de constructie van een bitloos hoofdstel, en aan de hand daarvan heb ik zéér ernstige twijfels als je ziet wat er gebeurt zodra er druk op de teugels komt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:08

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van commentaar niet is toegestaan. Dit mag alleen als je een extra aanvullende tip of aanwijzing hebt bijvoorbeeld.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:32

DresslOver schreef:
Nou ik vraag me af hoeveel 'vriendelijker' het daadwerkelijk is. Alle druk komt met dit hoofdstel op de neus en achter de oren, natuurlijk blijft het zo streng als de hand die hem laat inwerken, maar dat geldt voor alles, óók met bit...

Ik denk dat bitloos op de manier waarop jij het nu doet heel erg leuk kan zijn. Zeker als ik zie dat je paard er zo lekker ontspannen op loopt, maar ik heb eens goed gekeken naar de constructie van een bitloos hoofdstel, en aan de hand daarvan heb ik zéér ernstige twijfels als je ziet wat er gebeurt zodra er druk op de teugels komt...

Bedoel je hiermee de cross-rope-bridle? Ik rijd er ook af en toe mee. En idd je kan hem scherp gebruiken. Maar het is niet echt iets om met contact mee te gaan rijden vind ik. Zo loswerken kan goed, dus om eens ontspannend te gaan rijden. Je moet vooral met je benen gaan werken vind ik. En het hoofdstel zo weinig mogelijk gebruiken. Druk komt idd op de neus en achter de oren, en het kan scherp inwerken denk ik. Het is wel leuk af en toe maar echt dressuur zie ik mij er nog niet mee rijden. Daarbij mijn paard snapt het principe niet helemaal Lachen de andere die ik ermee rijdt dan weer wel Lachen.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:21

waauw Mieke! echt super hoor, wat ziet Bastet er ontspannen uit, en haar rug mooi losgelaten, je houding is gigantisch vooruit gegaan, en Bastet loopt mooi actief. Echt prachtige plaatjes!! heel fijn om te zijn! Aangezien mijn reactie anders verwijderd wordt nog even wat opbouwende commentaar: (hoewel ik het zelf niet beter zo kunnen dan jou Mieke! Afgod) opletten voor je rug, en je ellebogen kunnen net wat dichter bij je lichaam blijven. Echt erg netjes om te zien hoe bastetje haar rug nu al loslaat wetende dat dit voorheen niet altijd het geval was!!!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 17:21

Hmmm, van 48 reacties naar 30 Vork

Bedankt hoor soet Ja

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 15:58

Mooie foto's en het geeft een mooi beeld! Inderdaad kan er wat meer worden afgewisseld in de hoofdhouding, nu gebruikt ze wel goede spieren, maar steeds dezelfde.
Wbt de inwerking van het touwhalster ben ik het wel eens met enkele vorige posts. Je hebt meteen een hele scherpe inwerking. Maar ik vermoed dat je hiermee wel hebt leren werken en dus ook standaard een zachtere hand gebruikt... Dat is wel nodig.
Ook aan het bit zo diep laten zakken is een kunst, een paardenmond is dan weer gevoeliger voor mond-druk en zal hier dus misschien sneller op reageren en minder diep durven gaan, imo... Ondervind je dat zij het lastiger vindt met bit?

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 21:11

@ponyzotje: met bit komt zij minder makkelijk zo ontspannen naar beneden dan bitloos Lachen
Wel komt ze makkelijker op een "basishoogte", gewoon in aanleuning zeg maar, met bit. Met dit touwhalstertje probeer ik dat niet, ik heb gewoon een losse verbinding...

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 08:57

Ja dat vermoeden had ik al, en dan heb je toch die gewoonte met het bit om iets dieper in te stellen maar niet helemaal te stofzuigen... Wel leuk om haar zo diep te zien 'durven' gaan. Veel succes met haar verder! Lachen

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 09:19

Ik vind het er echt super uitzien. Jullie lijken allebei heel erg ontspannen en ik vind het ook knap dat het er al zo goed uitziet naar de 2e/3e keer.
Ik vind dat je het touwhalster ook op een goede manier gebruikt, je zet totaal geen druk..
Ik hoop dat je over een tijdje weer foto's plaatst en dat het er nóg beter uitziet Ja

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 17:20

ziet er goed uit, lekker ontspannen.. dat is waar je heen wilt toch?
succes !

_Jeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:42

Ziet er lekker ontspannen uit Knipoog
Maar je zadel ligt wel een klein beetje te ver naar voren
Verder heb ik geen verstand van bitloos rijden, maar je houding enz. is erg goed!
Veel succes verder Haha!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 16:43

@jeanine: gelijk heb je wat mijn zadel betreft, ik vind het echt vreemd, volgens mij glijdt ie naar voor ofzo, want ik leg hem elke keer netjes naar achter...

mts83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 20:51

ziet er heel ontspannen uit mooi hoor Ja

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 11:14

dankjewel Lachen