3-jarige Tequila maakt haar Boktdebuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Femke16

Re: 3-jarige Tequila maakt haar Boktdebuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:59

Zozo, iedereen zegt wel dat het voor een 3-jarige netjes is. Maar ik zie hier wel foto's van oudere paarden die echt heel wat minder zijn Tong uitsteken! Ten eerst; jeetje wat een prachtige stallen en fijne bak! Haha! en ten tweede je bent niet echt veel te groot voor je paardje. En die derde laat ik achter wege, want dat zegt iedereen je al. Echt een supper mooi beestje is het. Heb je haar al lang?

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:42

Waw, Robby !! Ziet er echt al suuuper uit Ja
Dit had ik echt niet verwacht Knipoog Chapeau! ik vind het al een heel mooi plaatje geven Ja

Rijtechnisch commentaar is idd het neusje er wat meer uit proberen te rijden, ze komt nogal gemakkelijk iets te diep, zo lijkt op de foto's althans Lachen (maar ik vind het al netjes voor haar leeftijd en haar 'ervaring' onder het zadel Knipoog )
En probeer misschien je handen wat meer bij elkaar en voor je te houden. Volgens mij gaat ze dan sowieso een beetje 'beter' gaan lopen en haar neus wat meer naar voren doen.
Je houding blijft een werkpunt, maar het is al stukken beter! (Op D-light vond ik het echt al super! Dus op Tequila een nettere, nog rechtere houding, gaat volgens mij nóg een fijner beeld geven Haha! Ben benieuwd !!)

Het ziet er in elk geval al veelbelovend uit Lachen Op naar de volgende reeks foto's Knipoog

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:57

Hey Robby, ziet er super uit zeg! Haha! Héél fijn hoor voor een 3-jarige!
Je rijdt haar netjes en correct, mijn complimenten! Ja Lekker beenwerk al!
Heb je haar eigenlijk zelf zadelmak gemaakt? Het ziet er allemaal heel ontspannen uit, goed gedaan hoor! OK dan!
Ik vind je houding ook al verbeterd. Ja Juist nog wat meer proberen rechtop te zitten, en minder ver achterin je zadel te zitten, dan komen je benen ook automatisch op z'n plek Ja Maar ik denk dat je zadel je ook wat in die houding dwingt, niet? Toch nogmaals zeggen, het ziet er echt goed uit, en veel succes met deze prachtige merrie! Vingers aflikken

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:14

Robby, tziet er echt supper uit
en ze loopt echt simpel....
doe zeker zo verder! kvind het er echt goed uit zien!
en ach te groot, kvind dat echt goe mee valt

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:58

Idem hier, fan nr .... Knipoog

Ik heb het normaal niet zo voor vossen, maar Tequila is echt een 'plaatje', dit gaat zeker een hele goede sportpony worden met mooie gangen! Ik denk dat het meeste commentaar hier wel gegeven is, maar volgens mij is't belangrijkste dat je haar voorhand minder moet belasten door je houding Lachen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:24

Hey Robby, sorry voor de late reacties. Wat ziet het er fijn uit zeg voor pas onder he zadel te zijn. Lachen Good job, wat mag je trots zijn op Tiquila, gaat goed hoor zo. Opletten voor je eigen springhouding en het belasten van de voorhand zoals Magali zegt, maar verder ziet het er helemaal wauw uit! Lachen

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:48

Leuk paardje Lachen! Ik denk dat je er alleen wel goed op moet letten dat je je benen wat meer naar achter legt en oppast dat je ze niet naar voren steekt, maar voor de rest ziet het er goed uit hoor.! En te groot vind ik je niet hoor! Als het een beetje sterk beestje is kan het makkelijk.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:51

Ziet er heel leuk uit!

Alleen een tip:
Probeer niet te ver naar voren te gaan zitten.

Maartje

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 10:59

@femke16: dankjewel vindt ik een heel leuk compliment!
@blancarla:dankjewel 'k heb ook wel gelet op mijn houding Lachen is wel leuk als iedereen verschilt merkt Lachen
@celine_M:dankje en ja ik heb haar zelf zadelmak gemaakt *trots*
@alison: ja ze is echt echt echt mooi Knipoog Ik weet niet precies hoe groot ze is maar ik denk iets van 1.48m?
@yulan: dankje ga ik zeker op letten als ik er mee rijd!!

Anka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:43

Mooie pony, ziet er al erg goed uit.
Tip: iets meer naar achteren zitten (moet ik zelf ook op letten)
Ik lees dat je in waregem woont, ga je regelmatig met je paarden op kamp in het blosocentrum in waregem?
Ik ga er namelijk deze vakantie misschien op kamp/stage.

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 14:45

Mooie pony!
Ze loopt al zeer netjes Lachen

De commentaar geef je zelf al. Alleen snap ik niet zo goed wat ja bedoelt (foto 1) met e hoog en te diep. Dat kan toch niet tegelijkertijd? Blond

Off-topic: wat voor zand ligt er nu? Nogaltijd dat va 2 jaar terug? Of is dat veranderd?

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:54

Gave pony hoor Ja ik vind je zeker niet te groot, ziet er al heel netjes uit. Ik kan nog wel beginnen over je houding, maar met zo'n jong paard heb je je prioriteiten elders liggen en lijkt me dus niet zo nuttig. Ga zo door, ben benieuwd hoe het verder ontwikkelt Haha!

silverlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:18

Het ziet er al heel netjes uit met deze jonge dame die nog maar net onder het zadel is. Ze neemt alles wel snel aan hé? Te diep en te rennerig dat is wel typisch zeker. En je moet ook bedenken dat ze wel wat bloed in zich heeft hé. Chapeau Robby, doe zo voort, juist wa denken aan je schouders. Wees trots op je paardje Tong uitsteken

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:26

Hallo,
Ziet er allemaal keurig uit hoor.
Maar zit je er nu voor de 2e keer op??
Ik ben van mening dat als je een paard op zijn eigen benen wilt leren laten lopen je er juist aan de voorkant een tijdje vanaf moet blijven. Ze komt nu ook te veel op de voorhand en gaat te veel op jouw hand lopen.
Ik ben van mening dat je pas lekker aan de gang kan als een paard in de drie basisgangen zijn bevestiging (evenwicht) heeft,wat uiteraard niet betekent dat je hem voor helemaal los moet hebben maar een contactteugel met ietwat aanleuning.
Maar zo is iedereen weer anders Haha!
Voor de rest is het commentaar al gegeven!
Succes!!

_Sundance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:52

ik vind het er super uit zien maar ik denk voor jou houding dat je beugels wel een gaatje of 2 langer mogen ik had net ook even in je profiel gespiekt en je zit op bijna alle paarden heel erg kort naar mijn idee dus beugels paar gaatjes langer zou denk ik al een stuk verschil maken;)
maar omg wat een mooi beestje is het:D

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 10:58

Minimouse: jouw theorie vind ik deels kloppen, als ik vanvoor teveel afblijf dan gaat ze namelijk "sterrenkijken" en leer ze haar spieren fout gebruiken en komt ze niet los in de rug, mij is ook altijd geleerd om je paarden/pony's lang en laag te laten lopen zodat ze hun rug goed leren gebruiken en hun spieren Lachen