Haf Koss@ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mallow

Re: Haf Koss@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:47

x_Staceyy schreef:
@ Peelie:
Heel erg bedankt, ik ga dit zeker proberen. Hier heb je tenminste wat aan ! Lachen niet gemeen tegen anderen bedoelt.
Maar het probleem is dus, hij hang helemaal niet, hij is heel losjes enzo. Tuurlijk voel je contact met de mond van je paard, maar hangen doet hij niet.

@patatjemet:
jeetje, wat leuk Lachen
word er bijna verlegen van Bloos
eigenlijk ben ik zelf ook niet zo van de koudbloeden, maarja, ik vind gewoon dat hij wat heeft. En toch anders is dan andere haflingers bij ons. ( Sloom, hangerig e.d is hij absoluut niet. Ondeugend wel. Knipoog )
En tja, die kleur vind ik geweldig van hem. In de winter is hij nog donkerder, en dit heeft hij echt van zijn vader: Maestro van de bosrand.

@spettic:
ik begrijp dat je dat zo opvat, is een beetje een rare foto. Ik ging even een buitenritje maken, en meneertje durfde niet door het tunneltje heen, want er kwam een fietser met ligt aan. Daarna is hij er braaf door heengelopen, en dat verdiende wel een beloning. En tja, toen klikte de fotograaf;)

@ panter1:
Die ruimte van voren heb je helemaal gelijk in, zie hem zelf ook wat liever met zn neusje eruit. Maar trek hem absoluut niet in de krul Lachen hij is heel ontspannen enzo en loopt automatisch zo.
Paar weken geleden heeft hij nog een massage gehad van een fysio, dus dacht dat het misschien een vast spiertje in zijn rug kon zijn. Maar hij zat gewoon los enzo. Maar hij drukt zijn rug ook niet weg. Maar we gaan er aan werken Lachen

@ Eevj:
Ik sta op Manege de Prinsenstad te Delft. Langs de rijksweg Lachen
En aan de overkant staat Neville Stables.

Bedankt voor alle leuke reacties!
Groetjes Stacey

Haha ja dan kwam het me dus toch goed bekend voor Tong uitsteken
op die foto waar je buiten rijd en 'scheef' zit rijd je voor de ingang van neville stables toch Tong uitsteken?
Wat een ontzettend leuk veulen bij prinsenstad voor!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:39

We plaatsen binnenkort wel een filmpje Knipoog
Dan kunnen jullie zijn gangen goed zien.

namens eef1400 & x_staceyy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:34

Moderatoropmerking:
En opnieuw berichten verwijderd die niet aan de nieuwe HAW regels voldoen, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.

Let er svp op dat het niet de bedoeling is om commentaar te herhalen. Dit mag alleen als je een extra aanvullende tip of aanwijzing of uitleg bijvoorbeeld hebt.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:52

Allereerst vind ik jullie een leuk team zo samen! Je zegt dat je in de vakantie gaat proberen om mbv de spiegels je houding te verbeteren. Ik denk dat het nuttiger is om iemand te vragen die bij je staat en je hier ook steeds op wijst. Het mooiste zou zijn priveles. Als ik je houding nu zou mogen beoordelen lijkt het erop alsof je steun zoekt bij je paard, waardoor deze weer in zn beweging wordt gehinderd. Maar pin me hier niet op vast, is enkel een brainstorm Knipoog Heb je op dit moment les?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 07:30

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 10:02

@eevj
ja daar rijd ik net voor de ingang van neville stables Knipoog
en dat veulen is inderdaad een schatje, is volgens mij het enige veulen tot nu toe.
er zijn dit jaar 2 veulentjes overleden/dood geboren :'(
@noviceh
Ik heb elke vrijdag dressuurles samen met eef1400.
en dinsdags heb ik springles.
maar bedenk wel, ik rij nou denk ik ongeveer 9/10 maanden op hem, maar 1x per week dressuur. ik rijd dus niet elke dag, soms rij ik wel vaker dan 1x per week dressuur, maar dan meestal geen les. en af en toe krijg ik ook wel eens een prive les.

@__Laura
bedankt voor het uitleggen Lachen
ik heb vanavond weer les en ga hem nu zo veel mogelijk lang en laag rijden, maar het ziet er idd uit als spanning, geef je groot gelijk. alleen het probleem is, ik voel geen spanning. maar echt ontzettend bedankt voor jullie reacties! hier heb ik wat aan Lachen

edit;
@ punkiej
bedankt voor je reactie.
de zit zelf vind ik erg moeilijk, maar ben gewoon al supertrots hoe hij het nu doet.
en idd, geef je gelijk.. hij is prachtig Haha!
maarja iedereen vind zijn/haar paardje het mooist.
maar word wel vaker tegen me gezegt, mensen vallen vooral op zijn donkere kleur die hij van zijn vader heeft.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:43

heel mooi, maar je meot neit te veel achteroverzitten dan lijk het ent of je steun zoekt op je teugels.

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 17:48

@Niika_Japiie

Nikaaa Haha!

ja, je moet snel maar weer een keertje komen kijken, hebben toch genoeg tijd in de vakantie, moet je maar keertje met emilie en santos komen, en dan kom jij ook op een paardje van daar Lachen die pik je gewoon uit stal, haha, geintje. en dan gaan we lekker buitenritje maken Lachen
Tot morgen, en veel succes met onze laatste 2 daagjes Lachen

@Suusje92
Hier ben ik vrijdag heel hard mee bezig geweest, erg op gelet in de spiegels, en heb hem veel lang en laag gereden. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 23:46

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoet verwijderd.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:20

Leuke haflinger! Lijkt echt heel erg op de mijne! (ook meastro vd. Bosrandt Knipoog )

Ik vind dat je hem errug netjes rijd!

Voor de HAW regels zal ik nog wel wat commentaar geven (ookal is dat allang gezegd, maar ja Knipoog )
Soms leun je een beetje ver naar achter, doe je dit om hem in te houden of zo?

Edit: Ik lees net dat je daar mee bezig bent geweest. Zou je nieuwe foto's kunnen plaatsten? Ben benieuwd Haha!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:17

Namens x_staceyy:

Vrijdag komt mijn vader (eef1400) foto's maken en dan ook van stacey met Koss, die zal ze vast wel plaatsen!

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 19:36

@lieziej
wat leuk een halfbroertje Lachen heeft wel iets weg, alleen koss is iets donkerder, en idd, springen kan de mijne ook heel goed Knipoog jouwe ook zie ik Lachen
Dankjewel. Het achterover leunen, tja, het is ook een heel klein beetje omdat hij af en toe niet te houden is, want bij hem is het altijd: verstand op 0 en lopen maar. Maar wil er geen hulpteugels ofzo omgooien, ik weet ook dat dit niet de beste oplossing is, maar hulpteugels vind ik niks. Afgelopen vrijdag ging het al stukken beter, ben extra op mijn houding gaan letten, en vond zelf dat het wel wat beter was. Ook heb ik heb lekker lang en laag gereden, heb hem ook niet zo zwaar laten werken als anders, want het was behoorlijk warm. Maar misschien heeft de jouwe dat ook wel, dat die zo vlug is, want van een slome haflinger, heeft koss nog nooit gehoort haha Knipoog

Veel succes verder met je paardje ook, en zal zo snel mogelijk nieuwe foto's maken, heb morgen vakantie Haha! dus zal dan nog vaker bij hem zijn. en vraag dan opnieuw heel lief aan Eef1400 of ze foto's maakt Lachen

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:45

Hoi hoi
Als eerste wat een leuk hafje heb je !
Verder kan ik je als advies geven om tijdens het rijden af ent oe even je handen naar voren te brengen, daar lijkt nogal wat spanning in te zitten, dus aai je paardje zo nu en dan even omstebeurt met je hand en teugel over zijn hals, dat zorgt ook dat jij je zit weer iets hersteld en de spanning weg neemt Knipoog

Suc6 verder samen !

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 19:50

Dankjewel! Vind hem zelf ook erg leuk, haha Lachen
Wat een tip, ga het zeker uitproberen. Misschien helpt het wel, natuurlijk krijgt hij beloninkjes tussendoor, maar dat is dan in de pauzes. Maar misschien is dit wel DÉ gouden tip. Heel erg bedankt!

Ben vandaag weer even wat te weten gekomen:

Koss is kampioensveulen geweest op de keuring!
Deze week heb ik de papieren, over zijn precieze leeftijd, stamboeknaam. ouders enzo.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:53

Vaak geef je die beloningen tussendoor dan zonder teugel inje hand, maar het is de bedoeling dat je het onder het rijden gewoon met je teugel in je hand doet Knipoog gewoon even een aai heen en weer over zijn hals
En kampioensveulen, toe maar, leuk man !

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 19:58

oke, ik ga dit zeker proberen! dankjewel voor de tip.
Dus gewoon doorblijven rijden met het zelfde contact, en dan even een klopje op de hals? of een aai natuurlijk

ben ook beretrots op m'n mannetje. zijn druk op zoek naar iemand die een foto van hem als veulen heeft, gaan een keertje bij zijn fokker langs.. dus ben benieuwd.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 20:02

Gewoon even een snelle aai, desnoods om en om (dus eerst links, dan rechts) waarna je het contact met de mond en je zit weer kan herstellen Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 20:12

Je zegt dat hij zo blijft lopen als je je teugels langer maakt, dan loopt hij dus in een valse knik. In aanleuning/aan de teugel moet hij je hand volgen, en dat doet hij duidelijk niet. Waarom probeer je hem meer in oprichting te laten lopen? Een half jaar geleden had je nog helemaal geen aanleuning, en dan moet hij nu al opgericht gaan lopen?

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 20:20

natuurlijk komt hij meer naar beneden maar het is niet zo dat hij helemaal gelijk naar beneden gaat met zijn hoofd, dit gaat pas na een paar rondjes en dan loopt hij wel helemaal met zijn hoofd beneden.
ik probeer hem nu vooral lang en laag te rijden voor meer ontspanning in zijn lichaam. en daarna rustig weer oppakken, en dan weer lang en laag. steeds afwisselen, waardoor hij toch die ontspanning houdt. maar toch aan het werk is.
dit gaat tot nu toe erg goed met hem, hiermee ben ik pas mee bezig ( na deze foto's) en hij pakt dit erg goed op.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:27

x_Staceyy schreef:
@lieziej
wat leuk een halfbroertje Lachen heeft wel iets weg, alleen koss is iets donkerder, en idd, springen kan de mijne ook heel goed Knipoog jouwe ook zie ik Lachen
Dankjewel. Het achterover leunen, tja, het is ook een heel klein beetje omdat hij af en toe niet te houden is, want bij hem is het altijd: verstand op 0 en lopen maar. Maar wil er geen hulpteugels ofzo omgooien, ik weet ook dat dit niet de beste oplossing is, maar hulpteugels vind ik niks. Afgelopen vrijdag ging het al stukken beter, ben extra op mijn houding gaan letten, en vond zelf dat het wel wat beter was. Ook heb ik heb lekker lang en laag gereden, heb hem ook niet zo zwaar laten werken als anders, want het was behoorlijk warm. Maar misschien heeft de jouwe dat ook wel, dat die zo vlug is, want van een slome haflinger, heeft koss nog nooit gehoort haha Knipoog

Veel succes verder met je paardje ook, en zal zo snel mogelijk nieuwe foto's maken, heb morgen vakantie Haha! dus zal dan nog vaker bij hem zijn. en vraag dan opnieuw heel lief aan Eef1400 of ze foto's maakt Lachen

Leuk trouwens dat je uitgebreid antwoord geeft Knipoog

Iets donkerder idd, maar toch wel dezelfde (spring)bouw Knipoog
Ik heb de mijne nu op vreemd terrein lopen, en ik vind het zelf ietsjes eng (vorig jaar zelfde vreemde terrein, meisje afgevallen omdat ie op hol sloeg, loopt nog steeds bij de fysio) dus hier rij ik hem even met thiedeman, maar ik weet precies wat je bedoelt. Gewoon onder de "werkdruk" uitrennen zeg maar. (Springen is dan ook veeeeeeel leuker dan dressuur Knipoog )
Ik zou dan ook never ever spoortjes omdoen Nagelbijten / Gniffelen

Veel succes met rijden nog!!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:30

Ik vind het geen fijne foto's.

Volgensmij rij je van voren naar achtern ipv achteren naar voren.
Je pony heeft op deze manier denk ik veel pijn aan zijn mond.

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 10:08

Ik rijd mijn pony zeker weten van achter naar voor.
het begin van de les begin ik met lang en laag, voorwaarts rijden, dus zijn achterhand er onder plaatsen. dan langzaam aan oppakken, en dan daarna weer lang en laag, steeds afwisseling, zodat het niet saai word, en de ontspanning proberen te houden als ik hem op pak na het lang en laag.
hij heeft absoluut geen pijn in zijn mond, want getrek is er niet. ik weet ook dat het ontspannender kan, daar zijn we nu ook druk mee bezig. door zoals ik als zei dat lang en laag rijden.

@ lieziej
met spoortjes - loopt die net iets te vlug, maar is wel tegen te houden
zonder spoortjes- ja, dag, loop zelf maar, hij is dan niet vooruit te branden. of op een beetje een sukkeltempo waardoor hij nog net niet over zijn eigen voeten valt, naja, dat is ook wel een beetje overdreven, maarja. Lachen

dan gaat mijn voorkeur toch uit naar spoortjes Bloos

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:17

Sorry, maar ik vind het ook geen fijne foto's. Je zit nogal scheef op een van de laatste foto's, je zit op diverse foto's veel te veel naar achteren en je benen leiden ook een eigen leven, volgens mij. Ik vind het er gewoon niet zo vriendelijk uitzien, idd, alsof je hem in de krul trekt.

Ook vind ik je motivatie voor het rijden met spoortjes ietwat vreemd. Ze zijn er toch voor de verfijning, niet om je paard voorwaartser te krijgen? Verward
En zeker met jouw beenhouding, zou ik nou niet direct met sporen gaan rijden. Clown

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 10:30

Dat te ver naar achter, dat weet ik, daar ben ik nu druk mee bezig, evenals het voorwaarts- neerwaarts.
Ik trek hem niet in de krul, ik rijd hem veel lang en laag en dan weer oppakken, lang en laag, oppakken enzo. en misschien dat het zo lijkt, maar koss heeft een erg korte nek, want vind het gewoon doodeng als ik op een paard met een langere nek zit. dan lijkt het net of ik op zo'n giraf zit Clown
En als je die foto bedoelt van buiten, waar ik scheef zit, dit is omdat ik hem net een beloning gaf Knipoog
Ik geef je gelijk, heb het een beetje raar neergezet. maar het zit dus zo:
als ik zonder spoortjes rijdt, luistert hij wel gewoon naar mijn beendruk, maar met spoortjes is het net ietsje fijner idd. dan rijdt hij net ietsjes vlotter en meer aan m'n been, en het klint raar maar: waardoor hij ook meer zijn benen optilt, hij heeft namelijk op die foto's sinds een paar dagen, na een lange tijd weer hoefijzers, dit is dus ook erg wennen voor hem, want hij vond het allemaal een beetje vreemd en begon in eens heel raar te lopen, de hoefsmid heeft gezegt dat dit normaal is, dat hij er gewoon aan moet wennen. maar dit is nu wel over. maar ik rijdt hem eigenlijk altijd met spoortjes, want dat rijdt gewoon net ietsjes fijner dan zonder. het is dus niet zo dat die elke keer aan de kletter gaat, en alleen maar rennen. maar in het begin toen hij nog manegepony was, was hij niet vooruit te branden, dus dit vind ik behoorlijk voorwaarts voor hem, vergeleken met toen hij nog manegepony was.

weer zo'n lang verhaal, sorry.

maar allemaal nog bedankt voor de tips Haha!

stempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:51

Gaaf paard probeer indd wat minder te hangen Knipoog