Waar 3 jarige wedstrijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

Re: Waar 3 jarige wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 04:34

poes schreef:
Wat ik wil bereiken?
Ik vind 3 gewoon vroeg als je bedenkt dat GEEN enkel paard voor zijn 7e volledig volgroeid is. Ik vind een jaartje wachten niet erg als je weet dat je daarmee je paard de kans kunt geven wat extra aan te sterken en mss wel jaren langer mee te gaan.

Nou als ik dit zou doen wil ik niks bereiken, ik ga dan iig niet voor de punten maar puur voor de ervaring, en ik neem aan dat dit bij de ts ook zo is?
Waarom zou je een 3 jarige niet mee mogen nemen. terwijl je in een b proef niet meer doet dan waar je thuis op oefent. (basis werk) Het ligt er maar net aan hoever het paard al is. maar naar mijn mening, kan het geen kwaad om een drie jarige enkele keren mee van huis te nemen en op ander terrein te rijden, puur voor de ervaring.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 11:54

Weetje ik ga hier niet meer op in Lachen, open daar maar fijn een ander topic voor want daar vraag ik hier net naar poes.
Iedereen weet nu hoe jij er over denkt dus kunnen we weer ontopic

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 20:27

Begin augustus is er een drie-jarige wedstrijd in Hilvarenbeek, bij de Gerdina hoeve.
En in September heb je zo iets in Berlicum.
Staan beide op startlijsten als het goed is.
Verder heb je dan nog de VSN idd, maar dat is wat verder weg.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 08:36

roancka schreef:
poes schreef:
Wedstrijdje met een 3 jarige? Daar snap ik dus echt het nut niet van. Paard zou van mij nog lekker tot volgend jaar op de wei staan. En als ie dan echt al zadelmak moet kun je ook gewoon op verplaatsing wat rondjes gaan rijden?

Voor hetzelfde geld is dit dier dus ingereden op 2.5?

Een legio paarden worden ingereden met de 2,5 jarige leeftijd...
Kijk eens naar de KWPN hengsten.

Het gaat er om hoe je met z'n paard omgaat.
Als je in oktober bij de KNHS wedstrijden mag rijden, moet je ze wel op tijd inrijden, anders zijn ze er niet klaar voor.
En als je met verstand met je paard omgaat kan het echt geen kwaad.
Als we ons dan toch ergens druk over willen maken moeten we dat eens doen over de paarden die op de renbaan lopen...
Dan kan een beetje licht dressuurwerk echt geen kwaad...

Maar idd, ik wil ook wel weten waar meer 3-jarige wedstrijden zijn...

Zo, dat is een hele boute uitspraak mevrouw. "Lichte" dressuur is vele meer belastend..
Ooit een 2 jarige volbloed gereden in de training? Of gezien hoe ze getraint worden.
En in de dressuur enz heb je ook geen gewichtsklasse. Ook zo iets. Lekker hoor als je een zwaarder iemand op een 3 jarige door een bak laat zwoegen..
Trouwens ben ik helemaal niet voor om 2,5 jarig KWPN paarden in te rijden. Die zijn lang niet zo ver als de volbloed..
sorry moest er ff uit.

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 09:12

asjemenou schreef:
Verder heb je dan nog de VSN idd, maar dat is wat verder weg.

De VSN wordt op meerdere locaties gehouden Lachen.

VSN is denk ik wel zoiets waar de ts naar op zoek is, goed de website in de gaten houden dus ts! Knipoog
Zo rond half september zijn er informatie en startlijsten op internet te vinden.
De VSN zelf vindt plaats rondom November.
Als je meedoet aan de dressuur wordt er van je verwacht om een nette stap, draf en galop op beide kanten te kunnen tonen, en bij het springen staat er een lijntje op max. 80 cm, kruisje - stijltje - oxer.
Sowieso moet je het paard aan de hand tonen op het harde, ze bekijken de bouw en enigszins de gangen. Wel de moeite om thuis even op het harde te oefenen. Lachen

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 09:31

Nou zowieso de dressuurwedstrijden in Asten om de week ( vanaf 't winterseizoen dan).Je zou ook een snaar Eersel kunnen bellen...(voor punten hebben die altijd wedstrijden...2 proeven).
en verder zou ik 't niet weten..ja de VSN en Pavo maar dat weten jullie ook wel?!

Even offtopic;
Ik ben 't er wel me eens om een 3jr klaar te maken. En bij de ene kun je na 2wk al op wedstrijd en een ander kun je pas na 4mnd op gaan zitten...
Als je de basisi er meteen goed inbrengt heb je later een zéér fijn paard!!
En die renpaarden .....neeeeeeee dat heb ik wel gezien bij Ballering.......baby's zijn 't

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 10:56

Je moet navragen bij wedstrijden of je met een 3-jarige mag starten. Dit jaar is namelijk de regeling gekomen dat je vanaf 1 april niet meer officieel met een 3 jarige mag starten. Of dit overal en voor iedereen geldt weet ik niet..

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:37

Dit is idd overal en geld voor iedereen.
De jonge paarden wedstrijden uitgezonderd.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 13:38

bedankt voor de reacties nog even voor de duidelijkheid: ik zoek niet naar wedstrijd die je met bv een 6 jarige officieel start maar meer het idee van een pavo cup.
ik zal tegen september nog op startlijsten kijken voor de wedstrijd in berlicum enzo
Laatst bijgewerkt door waterval123 op 29-06-08 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:39

Dan ben je waarschijnlijk te laat en zit het allang vol Knipoog

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 13:41

Hmm ik kan er nog niks van vinden op startlijsten

en als die allang vol zouden zitten, toch vreemd dat een paar mensen hier opmerken dat het allemaal veeeelste vroeg is en het echt niet zou moeten kunnen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:48

Tja, sorry hoor.
Die wedstrijd is elk jaar in september, dus het lijkt me niet meer dan normaal dat je dan een paar weken van te voren opgeeft.
Kan hem nu ook niet vinden, misschien dat ze dit jaar geen wedstrijd hebben?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 23:23

Maureenn schreef:
Hmm ik kan er nog niks van vinden op startlijsten

en als die allang vol zouden zitten, toch vreemd dat een paar mensen hier opmerken dat het allemaal veeeelste vroeg is en het echt niet zou moeten kunnen

Ik ging niet meer reageren omdat het te oftopic ging maar hierop wil ik zeggen:
iedereen weet dat je van ongezond eten dik wordt en toch kunnen veel mensen het niet laten.
Dat argument gaat niet op.

Nikkel1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 03:34

Volgens mij allen de VSN troffee verder geen wedstrijden voor 3 jarige

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 05:35

esperance schreef:
Trouwens ben ik helemaal niet voor om 2,5 jarig KWPN paarden in te rijden. Die zijn lang niet zo ver als de volbloed..
sorry moest er ff uit.

Gestoord Een volbloed is niet anders als een KWPNer. Paard is een paard. De een kan er misschien eerder volwassen uitzien, maar de groeischijven sluiten bij elk ras rond dezelfde tijd.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 14:43

Heb afgelopen weekend een wedstrijdje mee gereden, Best Gaand Rijpaard puur voor de ervaring voor paard en mezelf.
en ben dik te vreden! 6e plaats