Ordeal @ onderlinge wedstrijd (L2) bitloos

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Daan_O

Re: Ordeal @ onderlinge wedstrijd (L2) bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 20:30

Jojet, dank je! Dat is goed om te horen Lachen Ik hoop zeker dat bitloos toegestaan gaat worden door de KNHS, ik denk dat het slechts een kwestie van tijd is Lachen

Nadya, dank je! En inderdaad, zowel met als zonder bit loop je tegen dingen aan, dat blijf je toch wel houden denk!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 20:32

Tuurlijk blijf je dat houden. Met paardrijden ben je nooit klaar. Je moet het altijd onderhouden. Ik ken echt niemand, NIEMAND die perfect rijdt. Knipoog

Ik ben overtuigd dat er ooit officieel bitloos gestart mag worden. Let maar op. Hoop dat ik het nog mee mag maken. Anders mijn dochter wel. Haha!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:57

Ziet er heel ontspannen uit! Wat ik me afvraagd, zie namelijk dat je de teugels gewoon op maat heb, heb je dan niet constant druk op de neus met die hoofdstel? (weet niet precies hoe zit systeem werkt?) Heb wel met hackamore gereden en als je hierbij de teugels gewoon op maat heb, heb je dus veel druk op de neus, dus hiermee moet je met losse teugel rijden... Maar dat is bij jou hoofdstel dus niet nodig? Hoe werkt deze dan precies? Ben wel benieuwd. Ben bezig een paardje te kopen namelijk en ja is misschien dan wel het proberen waard Lachen

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 12:13

Pivanti, ik denk dat je zoveel druk hebt als je zelf neemt.

Ik probeer altijd een zo licht mogelijke verbinding te hebben (voorheen met bit ook), er zijn natuurlijk wel eens momenten dat je meer druk hebt maar dat zul je met bit ook hebben. Op de plaatsen waarop het bit ligt in de mond lopen heel veel zenuwen dus dit is ook erg gevoelig voor een paard, en daarmee rij je ook niet constant met losse teugels. De neus is ook gevoelig en hierbij is het erg belangrijk dat de neusriem op de juiste hoogte hangt ivm met het neusbeen.

Maar ik vind het een erg prettig systeem en zou het zeker proberen als ik jou was! En succes met de aankoop van je paard!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:25

dank je! Maar ik begrijp dus dat het wel anders werkt dan een hackamore?