Antarticus (Trento B x Rohdiamond) @ work in de woeste wind

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zeabiscuit

Re: Antarticus (Trento B x Rohdiamond) @ work in de woeste wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:41

Ga je vandaag ook rijden?

zal wel weer verwijderd worden, maar weet echt niet meer wat ik moet schrijven als niets mag Haha!

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:33

Wat leuk om eens een nakomeling van Trento B onder het zadel te zien zeg! Lachen En wat een mooi dier al voor zn leeftijd! Mooi in de bespiering, en ook zn houding is lang niet slecht!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:40

wauw wat een prachtdier.
Ik hoop dat mijn Trento ook zo word. Deze toont ook groot.

Nou we moeten een verbeter puntje aankaarten toch tegenwoordig hier?
Benen niet te ver naar achteren leggen en rechtop zitten in galop. Hoewel ik dat echt wel begrijp op zo'n groot jong dier.

Ziet er super uit!

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 08:21

Zeabiscuit schreef:
Ga je vandaag ook rijden?

zal wel weer verwijderd worden, maar weet echt niet meer wat ik moet schrijven als niets mag Haha!

Heb gister niet gereden. Hij had even een hobbel aan de longe dagje. Mag ook wel eens een keertje. Hij werkt hard zat voor z'n leeftijd vind ik.

Ja, nieuwe regeltjes.... Boos!

Koortje schreef:
Wat leuk om eens een nakomeling van Trento B onder het zadel te zien zeg! Lachen En wat een mooi dier al voor zn leeftijd! Mooi in de bespiering, en ook zn houding is lang niet slecht!

Dank je, hij is de laatste tijd wat meer paard geworden. Viel mij gisteren zo aan de longe ook weer op.

Yvonniej schreef:
wauw wat een prachtdier.
Ik hoop dat mijn Trento ook zo word. Deze toont ook groot.

Nou we moeten een verbeter puntje aankaarten toch tegenwoordig hier?
Benen niet te ver naar achteren leggen en rechtop zitten in galop. Hoewel ik dat echt wel begrijp op zo'n groot jong dier.

Ziet er super uit!

Hij is 1.70m. *gaat even in jouw profiel op zoek naar jouw Trentootje* (en niet gevonden!).

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:12

Wat een ontzettend knap ding heb jij zeg!
Mijn enige andere aandachtspuntje is dat je je been wat meer naar voren moet leggen, zeker in de galop. Verder vind ik je netjes en op een vriendelijke manier rijden, mijn complimenten!
Leuk setje is het ook! Knipoog

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:14

Heel mooi paard Ja
De draf vind ik er zeer netjes uitzien, de galop opzich ook, al zou hij van mij net iets meer op of juist voor de loodlijn mogen met zijn neus. Nu vind ik het net kantje boordje. Ik denk, wanneer je hem in galop zijn neus net iets meer eruit laat, zijn sprong ook nog een stuk fijner wordt Lachen
Veel succes nog.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:19

Wat een prachtige foto's~! Hij is een heel aansprekend paard.
Mbt je benen in galop, ben ik juist niet van mening dat je ernaar moet streven om ze meer naar voren te doen. Dan neig je snel naar een 'stoelzit'. Op het moment dat hij minder 'ondersteuning' nodig heb, kan jij je been aflaten hangen en je tenen naar binnen draaien.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 13:34

SuperPaardje schreef:
Wat een ontzettend knap ding heb jij zeg!
Mijn enige andere aandachtspuntje is dat je je been wat meer naar voren moet leggen, zeker in de galop. Verder vind ik je netjes en op een vriendelijke manier rijden, mijn complimenten!
Leuk setje is het ook! Knipoog

Dank je. Ik moet gewoon wel wat meer op m'n kont zitten. Dan komen m'n benen vanzelf wel weer op de juiste plek. Maar hij zit niet altijd even fijn in de galop (vind ik) dus het kost me soms wat moeite om er niet als een hork op te zitten Clown

laverite schreef:
Heel mooi paard Ja
De draf vind ik er zeer netjes uitzien, de galop opzich ook, al zou hij van mij net iets meer op of juist voor de loodlijn mogen met zijn neus. Nu vind ik het net kantje boordje. Ik denk, wanneer je hem in galop zijn neus net iets meer eruit laat, zijn sprong ook nog een stuk fijner wordt Lachen
Veel succes nog.

Qua balans heeft hij nog wat moeite met de galop en krult hij zich nog wel eens wat teveel op. Daarom doe ik altijd maar korte stukjes en meerdere keren galop aanspringen. Probeer wel altijd goed z'n neusje eruit te rijden. In het moment waarop de foto's zijn gemaakt mag het inderdaad nog wat meer.

Sall schreef:
Wat een prachtige foto's~! Hij is een heel aansprekend paard.
Mbt je benen in galop, ben ik juist niet van mening dat je ernaar moet streven om ze meer naar voren te doen. Dan neig je snel naar een 'stoelzit'. Op het moment dat hij minder 'ondersteuning' nodig heb, kan jij je been aflaten hangen en je tenen naar binnen draaien.

Dank je. Alle eer voor de foto's gaan naar Vvalar. Zij heeft ze gemaakt Knipoog
Hij heeft hier en daar inderdaad soms nog wel wat ondersteuning nodig. Zal naarmate we in de training vorderen wel minder worden. Die tenen kan ik ook mooi m'n jas aan ophangen inderdaad. Hmm, heb nog genoeg te sleutelen aan mezelf!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:51

Wat een prachtig paard!! En wat leuk dat je voor de eigenaar rijdt. Ga je ook starten met dit paard? Weet je toevallig ook uit welke merrie deze komt?
Oja, nu moét ik nog iets van kritiek hebben he? Nou dan ga ik voor het nog beter op je kont gaan zitten, ik heb zelf precies hetzelfde probleem. Maar ik merk wel, als je paard wat meer verzameld en gedragen wordt in de galop (dus naarmate hij langer onder het zadel is), ga je vanzelf ook veel meer op je kont zitten. Ik denk dus dat dat vanzelf wel goed komt.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 14:45

Jura schreef:
Wat een prachtig paard!! En wat leuk dat je voor de eigenaar rijdt. Ga je ook starten met dit paard? Weet je toevallig ook uit welke merrie deze komt?
Oja, nu moét ik nog iets van kritiek hebben he? Nou dan ga ik voor het nog beter op je kont gaan zitten, ik heb zelf precies hetzelfde probleem. Maar ik merk wel, als je paard wat meer verzameld en gedragen wordt in de galop (dus naarmate hij langer onder het zadel is), ga je vanzelf ook veel meer op je kont zitten. Ik denk dus dat dat vanzelf wel goed komt.

Hoi, leuk dat je hier ook nog even komt reageren!
Geen idee of het zover komt maar ik zou het wel leuk vinden als ik de kans krijg met hem te starten. Deze komt uit de Rohdiamant x Burggraaf (zie nu dat ik het in m'n topic verkeerd heb geschreven, kan ik dit nog wijzigen dat jij weet?), een schimmel genaamd Sinomia. Weet niet of het je wat zegt en of deze merrie er ook al stond toen jij daar nog op stal stond?
Dat is ook wel zo, het voelt nu nog soms een beetje hobbelig en dat zal natuurlijk vanzelf wel beter worden naarmate we verder komen. Komt vast wel goed en ik doe mn best het te verbeteren.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:09

Ik zag het topic ineens staan. Lachen
Oh gaaf, ik was altijd hélemaal weg van die merrie en fantaseerde dat ik haar kon kopen! Haha!
Ik wist niet eens dat hij die nog heeft. Toen mijn Razinda bij hem op stal met zijn merries stond, toen inmiddels jaarlingen, had hij die Sinomia gekocht als veulen volgens mij. Ik ben daar weg gegaan toen Razinda 3 werd dus toen was Sinomia inmiddels 2 jaar. Als je nog eens een foto van die merrie kunt maken. Knipoog
Wordt zij eigenlijk ook gereden of alleen gebruikt als fokmerrie?

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 21:23

Jura schreef:
Ik zag het topic ineens staan. Lachen
Oh gaaf, ik was altijd hélemaal weg van die merrie en fantaseerde dat ik haar kon kopen! Haha!
Ik wist niet eens dat hij die nog heeft. Toen mijn Razinda bij hem op stal met zijn merries stond, toen inmiddels jaarlingen, had hij die Sinomia gekocht als veulen volgens mij. Ik ben daar weg gegaan toen Razinda 3 werd dus toen was Sinomia inmiddels 2 jaar. Als je nog eens een foto van die merrie kunt maken. Knipoog
Wordt zij eigenlijk ook gereden of alleen gebruikt als fokmerrie?

Ha wat leuk! Denk dat ze zelf nog wel een foto van haar hebben. Ik zal eens vragen of ze die willen sturen. Dan stuur ik het aan je door. Ze is nog steeds fokmerrie, volgens mij dit jaar drachtig van Karolus van Wittenstein als ik mij niet vergis.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:41

Kajanus schreef:
Nou dan ook nog maar een tip van mij Haha! Ik heb er niet zo'n moeite mee als je op een jong paard iets mee naar voren gaat in de beweging, je ontlast dan toch zijn rug een beetje. Nu heb jij daar niet zoveel moeite mee want aan jou kilo's zal het niet liggen Tong uitsteken Maar mooie foto's en het ziet er erg vriendelijk uit hoe hij gereden wordt.

Ik sluit me hierbij aan Lachen Vind het ook een heel vriendelijk, fijn beeld geven, en imo is het voor een jogn dier dat net onder het zadel is wel prettig als je wat meer verlicht zit. Ja

Wat een prachtig paard trouwens! Heerlijk stoer dier, en al zo mooi stevig voor zo'n jonkie.

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:42

teneerste wat een geweldig mooi paard heb je daar! ik heb alleen maar aan te merken dat je niet zoveel naar beneden moet kijken.. Lachen verder vind ik het er netjes uit zien en erg ontspannen! en je hebt op sommige foto's een beetje piano handjes!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 22:32

ziet er goed uit zeg! fijn dier lijkt me!

uhhm commentaar. tja, iets meer op je kont zitten? Haha!

alleen stom dat ik wel commentaar kreeg op mijn 3 jarige die al zadelmak was,ach gossie ach gossie Dromen Knipoog

hoe vaak rijd je hem in de week?

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 08:46

Dank MissJ en Nathaliia!

Rockey: in eerste instantie zat ik ook al op zulk commentaar te wachten maar het valt me weer mee Haha! Ik kan me jouw topic nog wel herinneren. Jij hebt die ontzettend gave Sunny boy! Ik rijd hem zo'n 4 keer per week (meestal twee dagen achter elkaar en dan weer vrij etc etc) en dat werkt voor hem goed zo.

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:01

is die pas 3 jaar?:O lijkt als of die dit al lang op zijn gemakkie doet! ik vind het er goed uitzien alleen wel iets meer naar voren kijken;)

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 12:42

louiisie schreef:
is die pas 3 jaar?:O lijkt als of die dit al lang op zijn gemakkie doet! ik vind het er goed uitzien alleen wel iets meer naar voren kijken;)

Hij is inderdaad pas 3 jaar. Hij doet voor z'n leeftijd echt goed z'n best en pakt het allemaal fijn op.

juultju

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 17:06

Leuk blauw setje ! Ook mooie foto's ! ziet er echt heel leuk uit ! Cool

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 15:33

Ik vind hem prachtig lopen, maar vind je hem zelf niet nog wat jong om hem al zo intensief te rijden?

Op deze manier kan je hem op zijn 15e al naar de slacht brengen straks.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 17:12

Wauw wat een knappe vent & ook mooie foto's & en een mooie set!
Het rijden ziet er netjes uit, alleen op sommige momenten loopt hij iets te diep.
Zelf proberen je bovenlichaam rechter de houden want je duikelt nu beetje naar voren.
Voor de rest vind ik het totaal plaatje er erg fijn uit zien!

Zeabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 17:59

Citaat:

Ik denk als hij 4 is al hoor. pffff, wat een onzinnige reactie weer..... Rolleyes

XXleonieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:06

idd heel gaaf paard Pling Cool
je houding valt wel mee hoor, vind het wel netjes Knipoog
en een heel gaaf setje Bloos

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 18:08

Zack schreef:
Ik vind hem prachtig lopen, maar vind je hem zelf niet nog wat jong om hem al zo intensief te rijden?

Dus plus minus 20 minuutjes stap, draf en galop en wat schakelen en voltes en wendingen is intensief?? Wat doe jij dan met je paard? Poetsen en aaien?

Dank Astor.

Zeabiscuit schreef:
Citaat:

Ik denk als hij 4 is al hoor. pffff, wat een onzinnige reactie weer..... Rolleyes

Clown

dank xxleoniexx. Hij is de laatste tijd overigens al weer stukken beter uit te zitten. Hij wordt wat sterker en beter in z'n balans dus dan gaat het vanzelf al stukken fijner.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:26

Citaat:
Hij is de laatste tijd overigens al weer stukken beter uit te zitten. Hij wordt wat sterker en beter in z'n balans dus dan gaat het vanzelf al stukken fijner.

Uit te zitten Bloos! dan denk ik zeker dat hij zijn vijftiende verjaardag niet haalt Tong uitsteken
Maar even serieus ik mag toch niet aannemen dat je op een driejarige al doorzit!