Floortje @ wedstrijd Beek (M1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuperPaardje

Re: Floortje @ wedstrijd Beek (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:52

Probeer eerst eens thuis je paardje goed voor elkaar te krijgen voordat je op wedstrijd gaat.
Inderdaad aan je houding werken en minder met je handen rijden. Probeer hem met je been lichter te maken dat hij ook niet zo in je handen hangt.

Zorg dus eerst dat je thuis lekker kunt rijden en begin dan weer met wedstrijdjes! Want als je steeds slechte punten haalt is het ook niet erg fijn!

Veel suc6 ermee!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:25

ik vind ook dat je véél te veel naar achteren hangt, denk ook dat dit niet goed is voor je paard. want hierdoor haal je haar uit evenwicht. ik denk dat je moet proberen wat onafhankelijker te rijden en dat je paard hierdoor ook fijner gaat lopen en minder diep loopt. want als jij gewicht in de teugels legt, gaat je paard waarschijnlijk terugtrekken. dan is het een soort van samenspel en daar moeten jullie uit.

succes met je training!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:30

Juul schreef:
Je trekt wel heel erg idd. Scheve mond Verder zou ik eerst heel serieus aan je houding gaan werken met goede instructie alvorens je verder gaat met wedstrijden rijden. Als de basis er niet goed in zit, kom je toch niet verder. Vind dit geen fijn beeld geven. Maargoed, mijn mening.

Dit vind ik wel heel erg cru. Ze is niet voor niks in het M1 gekomen he!

Ook ik vind je te ver naar achteren zitten, maar val hiermee in herhaling, want je geeft het zelf al aan.
Voor de rest oogt je paard toch vrij ruim, ondanks dat je hem of haar belemmert met je zit.
Maar zelf erkennen wat je fouten zijn is al een ruime stap voorwaarts!
Dus, succes ermee!

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:47

Hey Anniek, wat jammer dat er niet meer punten inzaten! Ik heb de foto's bekeken en vind dat jouw houding veranderd is ten opzichte van jouw houding tijdens de L2-wedstrijd die ik heb gezien. Daar hing jij namelijk niet achter de loodlijn, maar zat je keurig rechtop. Kan het nog komen door jouw rugklachten? Ik kan me voorstellen dat je daardoor de bewegingen moeilijker uit kunt zitten. Het komt best wel weer goed...
Vond het vrijdag erg gezellig! Heb je al een datum bedacht?

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:49

Ik heb even in je profiel gespiekt en zie op de foto's daar dat je veel netter zit... je benen nog wel iets te ver terug maar vergeleken met de foto's in dit topic zit je veel rechter!

Vandaar dat ik me afvraag of je misschien ook last hebt van wedstrijdspanning? Ik zie nl dat je veel netter kan als op deze foto's te zien is en als dat zo is dan is het niet alleen een kwestie van hard werken in de les (dat moeten we tenslotte allemaal!) maar zou je ook baat kunnen hebben bij ontspanningsoefeningen.. op je paard of ernaast, dat is dan aan jou om uit te zoeken wat fijn werkt voor je.

Overigens kan ik het mis hebben, maar die indruk kreeg ik na je profiel nageplozen te hebben Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:50

Jnien schreef:
[naam] schreef:
Je trekt wel heel erg idd. Scheve mond Verder zou ik eerst heel serieus aan je houding gaan werken met goede instructie alvorens je verder gaat met wedstrijden rijden. Als de basis er niet goed in zit, kom je toch niet verder. Vind dit geen fijn beeld geven. Maargoed, mijn mening.

Dressuur blijft een jurysport, hoe hoog ze rijd zegt niet zoveel over hoe goed ze rijd. Ruiters hebben ook vaak genoeg downs, en sommige jury's hechten meer waarde aan andere dingen dan houding. Knipoog

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:59

Juul schreef:
Dressuur blijft een jurysport, hoe hoog ze rijd zegt niet zoveel over hoe goed ze rijd. Ruiters hebben ook vaak genoeg downs, en sommige jury's hechten meer waarde aan andere dingen dan houding. Knipoog

Ik draai al een tijdje mee hoor in de paardensport en geloof me, je komt echt niet zomaar in het M1.
Maar buiten dat vind ik ook dat ze aan haar houding moet werken, maarrrrrr met thuisblijven doe je geen ervaring op.
Ik vind dat het paard ruim loopt op de foto´s, dus zolang de oefeningen goed uitgevoerd worden, rijtechnisch oké zijn, waarom dan in godsnaam thuisblijven. Ze zal alleen een laag punt voor haar houding krijgen.
Jij zegt nu eigenlijk.. iedereen die nog niet zoals anky rijdt moet maar thuisblijven, want die rijdt immers perfect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:01

Ik draai ook al een groot tijdje mee in de paardensport en ik ken andere dingen. Maargoed, daar valt over te twisten. Waarom op wedstrijd gaan zonder goede basis? Zo kun je 't ook bekijken.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:04

Juul schreef:
Ik draai ook al een groot tijdje mee in de paardensport en ik ken andere dingen. Maargoed, daar valt over te twisten. Waarom op wedstrijd gaan zonder goede basis? Zo kun je 't ook bekijken.

Kijk eens in haar profiel.. je ziet een ontspannen paard wat netjes over de rug loopt.
Mijns inziens zit de basis er heus wel in. Paard is nageeflijk en drukt geen rug weg, dus in hoeverre hindert ze.
Alleen lijkt het alsof ze iets tegenwerkt met haar handen door haar zit, maar ik heb haar niet in het echt zien rijden, dus wie ben ik om daarover te oordelen.
Jij ziet schijnbaar vanaf een foto dat iemand thuis moet blijven.
Volgens mij zit de basis er goed in en heeft het meer met wedstrijdspanning te maken en die kun je thuis niet wegnemen.

Nimmy

Jnien schreef:
Juul schreef:

Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je met een paard wat wel behoorlijk loopt en een slechte houding t L doorkomt en in de M vastloopt. Omdat ze nu wat meer moeten gaan dragen en een betere aanleuning/ oprichting moet hebben. (Ik loop nl ook tegen mn belabberde houding aan nu ik de wat hogere oefeningen vraag)

Maar bewust zijn van je fout is al een stap in de goede richting...

Ik zou eerst aan jouw houding gaan werken, daarna aan die van je paard, een paard kan nooit goed lopen als jij niet goed zit, idd wat je al aangaf zitlessen nemen, veel zonder beugels rijden en heel consequent voor jezelf zijn. Let dan op dat je niet gespannen/ geforceerd recht gaat zitten, maar blijf goed ontspannen (ook in je hand/ arm)

daarna kun je weer aan de houding van je paard werken, om de achterhand sterker te maken zou ik veel schakelen en (schijn)overgangen maken en daarbij elke keer goed je been erbij houden om de achterhand actief te houden...

Je hebt wel een leuk paardje, gaat vast helemaal goedkomen!

Daisies

Waar baseer jij op dat de basis slecht is? Elke basis heeft punten om aan te werken, maar als ik naar deze foto's kijk vind ik de basis helemaal niet slecht, ze heeft punten om aan te werken maar slecht vind ik erg overdreven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:06

Ik ga af op de foto's die zij hier plaatst. Vanuit daar concludeer ik dat het paard zich sterk maakt en zij terugtrekt, en haar houding verre is van wat het moet zijn. Weet zij dat het thuis beter gaat? Dan had ik graag een foto daarvan in dit topic erbij gezien. Lachen

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:08

Waarom zou het perfect moeten zijn? Ik kan zo een lijst opnoemen van punten die bij mij niet goed gaan maar ik haal toch bijna elke proef winstpunten.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:09

Juul schreef:
Ik ga af op de foto's die zij hier plaatst. Vanuit daar concludeer ik dat het paard zich sterk maakt en zij terugtrekt, en haar houding verre is van wat het moet zijn. Weet zij dat het thuis beter gaat? Dan had ik graag een foto daarvan in dit topic erbij gezien. Lachen

Waar zie jij dat het paard zich sterk maakt.
Als je in haar profiel kijkt zie je foto´s van andere wedstrijd en van training thuis.
Als je eerst alles helemaal voor elkaar moet hebben voor je op wedstrijd mág, dan kan volgens mij iedereen thuisblijven.

Maar goed, ik heb geen zin in een discussie met een betweter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:11

Als je moet gaan lopen trekken aan je paard om hem bij je te houden (en uit haar posts maakte ik op dat dat niet alleen op wedstrijd is, maar een aandachtspunt thuis in de traningen), en je houding gewoon niet goed is. Dat zijn geen puntjes. Een paard loopt pas écht lekker als de ruiter erop zit zoals het hoort. De basis van paardrijden is toch echt wel je houding hoor.. Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb eigenlijk ook geen zin in een verdere discussie met een betweter. Lachen

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:12

En deze betweter rijdt aan haar profiel te zien zelf helemaal geen wedstrijden, meid doe het eerst zelf voordat je zegt dat je alles beter weet. Want het is niet zo makkelijk als het lijkt, ik zie op deze foto's geen hangend paard of trekkende ruiter. Eerder een paard dat te diep gaat en daarin wat zwaar wordt waardoor de ruiter haar handen te hoog gaat dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:13

Karoliefje_ schreef:
En deze betweter rijdt aan haar profiel te zien zelf helemaal geen wedstrijden, meid doe het eerst zelf voordat je zegt dat je alles beter weet. Want het is niet zo makkelijk als het lijkt, ik zie op deze foto's geen hangend paard of trekkende ruiter. Eerder een paard dat te diep gaat en daarin wat zwaar wordt waardoor de ruiter haar handen te hoog gaat dragen.

Moet ik persé zelf op dit moment wedstrijden rijden om iets te mogen weten over de dressuur en paardrijden in het algemeen? Jammer. Ja

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:15

nee maar waar baseer jij op dat het perfect zou moeten zijn om op wedstrijden te gaan? Ken menig ruiters die niet perfect rijden maar toch ene prijs naar de andere rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:16

Karoliefje_ schreef:
nee maar waar baseer jij op dat het perfect zou moeten zijn om op wedstrijden te gaan? Ken menig ruiters die niet perfect rijden maar toch ene prijs naar de andere rijden.

En dat is dus maar goed? Zolang je je punten haalt ga je maar lekker zo door ookal gaat het niet zoals het zou moeten?

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:17

Juul schreef:
Ik heb eigenlijk ook geen zin in een verdere discussie met een betweter. Lachen

´Du hast recht, und ich meine ruhe!´ Knipoog

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:31

Inderdaad, waarom moet iets perfect zijn om op concour te kunnen verschijnen? Juist ga je op concour voor ervaring en voor alles te verbeteren, je kan je paard misschien thuis perfect voor elkaar hebben, maar dat wil niet zeggen dat het op wedstrijd ook perfect is hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:38

Laat het maar. Ik heb uitgelegd waarom ik dat vind, sommige van jullie hebben een andere mening, prima. Ik ga er verder niet op in anders heb ik straks weer een ban. Lachen En deze discussie over welles nietes is verder ook niet relevant voor de TS.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:07

Juul schreef:

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ik vind je houding niet alleen storend voor het oog, maar het lijkt ook of je je paard stoort met je houding. Je zit ontzettend naar achter en hierdoor trek je je handen mee. Verder mag de fries wel wat zwaarder/meer in de bespiering komen van mij..

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:21

Juul schreef:

nou nou nou, beetje overdrijven kan ook hoor ! zijn zat mensen veel en veel erger op wedstrijd, en rijden ook wel zulke mensen als jij in de z1, die beetje aan het hangen zijn aan de teugels, gewoon lekker doorrijden, en als je hem er helemaal door hebt, komt het helemaal goed, en wat een mooie slanke fries ! commentaar heb je nu al gehad, dus ga niets herhalen Knipoog

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:40

Karoliefje_ schreef:

Ik wilde me eigenlijk niet met deze discussie bemoeien, maar ik wil toch wat aankaarten.

Dat paard heeft het echt niet slecht, in tegenstelling.

Ik heb haar nu menigmaal zien rijden, en het enige wat mij dan echt opvalt is dat d'r hoofd schuinstaat, maar dat weet Anniek zelf ook, want daar plaag ik d'r regelmatig mee!

Floor heeft erg de neiging om te diep te gaan lopen en ik denk dat Anniek idd hierdoor haar handen hoger heeft, zodat ze niet gaat hangen.
Ze doet alles behalve aan haar hoofd trekken! Geloof me.
Oké, als ik die foto's zie (zelf gemaakt ook nog Nagelbijten / Gniffelen ) snap ik enigszins waarom je dat denkt.
Maar geloof me, die trekt echt niet.

En Karoliefje kaart naar mijn idee het probleem nu precies aan!

Verder vind ik dat sommige mensen best even mogen nadenken over hoe ze een bericht plaatsen...