Hangen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Calimero_

Re: Hangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 13:31

Fem_daf schreef:
jefreyginny schreef:
voorwaarts heb ik al eerder vertelt, hierbij gaat ze alleen maar meer hangen, geen oplossing dus.
en als ik de teugels laat hangen gooit ze haar hoofd de lucht in, en gaan we telkens sneller door de bak Knipoog
dus lijkt me geen goede oplossing..

Ze hangt als je de teugels oppakt en ze gaat rennen als je ze loslaat.. Lijkt erop dat ze geen goede balans heeft, probeer hier eerst aan te werken door haar met lange teugels te rijden, eerst alleen in stap en later opbouwen. Als ze gaat rennen, rustig zitten zodat ze teruggaat. Veel rechte stukken rijden.
Ze probeert waarschijnlijk haar balans te vinden met jouw handen. Hoe oud is ze?

ze is nu 6 jaar, eerst had ik hier geen last van, maar sinds we ook wat meer bezig gaan met haar oprichten is het erger geworden..

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:33

met 6 jaar beginnen ze vaak net volwassen te worden, in de puberteit hebben mensen ook last van balansverlies en moeten ze even hun eigen armen en benen opnieuw leren kennen. bij paarden kan dit ook voorkomen.
Mijn advies blijft dus om het paardje even weer in balans te krijgen en dan weer beginnen met oppakken. In ieder geval heel goed voorwaarts houden!

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:32

Het probleem bij hangen komt meestal doordat het paard of pony neit op zijn eigen benen loopt...
Ik rij dan altijd eerst voor voorwaarts en als dat niet helpt kun je hem op zijn eigen benen
laten lopen door hem elke keer als hij hangt de teugels los te gooien (natuurlijk wel vast blijven houden Tong uitsteken )
en hem daardoor op zijn eigen benen te laten lopen. Dat kun je ook verder uitbreiden door hem
constant met een langere teugel te rijden en flink voorwaarts te rijden. Stap en draf eventueel ook in de
galop maar meestal is het wel opgelost door het in de draf te doen. DIt laatste werkt bij mij altijd
zeer snel en effectief.. En erg veel geduld

Veel succes Kris

Ingeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:24

Zelf eerst ontspannen!

En lekker op de eigen benen laten lopen, dat hoofd enz. komt later wel!'

Succes Knipoog

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 19:17

ik heb vandaag weer gereden Haha!

ik heb er voor gekozen om in het land te rijden, zodat ze niet op de hoefdslag kan hangen zeg maar en meer op haar eigen benen moet lopen.
ik heb eerst geprobeert voorwaarts te rijden, maar dit was dus niks, hoe meer ik voorwaarts ging rijden hoe dieper en lager ze ging lopen.
en als ik dan weer haar probeer op te pakken ging ze alleen maar meer hangen.

toen een paar kleine ophoudingen naar boven, en die hielpen, ze hing niet steeds meer op te teugels en liep ook niet meer te diep,
verder hebben we veel overgangen gereden, en zoals het advies shouderbinnen gereden.

Bedankt voor het advies allemaal !!