paarden staan niet vierkant op CHIO?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: paarden staan niet vierkant op CHIO?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 13:45

Issy schreef:
Het is nou eenmaal bekend, dat de paarden die ver komen in de sport, weleens heethoofden zijn op wedstrijd. Thuis bij de training kan je paard uiteraard goed 4 kant stil staan. Maar met de spanning van de wedstrijd is halthouden wel erg moeilijk, en daar verliezen de meesten mensen punten op, nou en?
Heb je wel eens bij een prijsuitreiking paarden netjes zien stilstaan? De beste grand prix paarden hebben daar ookal moeite mee, het zegt niks over het nivo van de ruiter, het zegt iets over het sport temperament van het paard.

Hier was er geen probleem met niet stilstaan, maar bijv. een linkerachterbeen wat een hoeflengte te ver naar achteren bleef staan. Dus ook niet compleet uit elkaar (op een na), maar een voetje dat net wat achter blijft.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 14:10

ik wil graag weten wat TS defenitie van vierkant staan is, want volgens mij begrijpt ze niet echt wat hiermee bedoeld wordt Lachen

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 18:17

@kiwiko

Zoals hier gezegt wordt voorbenen naast elkaar en achterbenen ook. een klein beetje naar voren/achteren kan ngo wel maar geen hele hoef.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 18:19

vierkant is niks meer of minder dan dat het gewicht evenredig is verdeeld over 4 benen...... en daar is de plaats waar de hoef staat niet van bij belang Lachen alhoewel het natuurlijk voor het plaatje het mooiste is als de benen naast elkaar staan.......

kleine toevoeging Lachen de achterbenen moeten wel ondertredend blijven bij het halthouden Lachen

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 18:24

dan heb ik dat verkeerd begrepen kiwiko...

maar toch vind ik dat je dat wel een beetje kan verwachten van een paard dat prix george loopt. het viel me gewoon op een donderdag op het CHIO Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 18:26

Tuurlijk moet dat gewoon goed kunnen Lachen absoluut, alleen heeft elk paard zijn sterke en zwakke punten, en aangezien halthouden echt best een moeilijk onderdeel is kan ik me voorstellen dat dit wel eens de mist ingaat Lachen

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 18:32

quera schreef:
maar toch vind ik dat je dat wel een beetje kan verwachten van een paard dat prix george loopt. het viel me gewoon op een donderdag op het CHIO Knipoog

Het viel mij ook al op, maar dan op vrijdag Haha!. Echt een voetje voor of achter. Blijkbaar levert het geen grote puntenaftrek op.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 18:34

dat is ook logisch want de plek van de voeten doet er niet zoveel toe Haha! Haha! zolang het gewicht keurig verdeeld is en het paard niet uit elkaar gevallen is maakt dat niet zo heel veel uit Knipoog

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 18:49

dank je voor je uitleg kiwiko OK dan!