Andras @ work, (1,5 maand ohz)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nimmy

Re: Andras @ work, (1,5 maand ohz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:53

Wat is de reden dat die met sporen ingereden is? en idd wat al eerder is gezegt, misschien handig om ze lager te doen, zodat je er niet te snel mee inwerkt en hem nu scherp krijgt op je kuit, heb je later enorm veel profijt van.

Verder vind ik dat ie al lekker loopt voor een 3 jarige.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 15:32

Rukaro schreef:
Edit: Zie in je profiel dat je juist jonge paarden beleerd en doorrijdt. Toch vind ik het er wat onwennig uitzien op de foto's, alsof je steeds wat uit balans wordt gebracht. Weet niet of dit klopt of dat de foto's het beeld wat vertekenen?

klopt. vorige week net van een paard afgekiept.. niet per ongeluk.. maar eraf gebokt. dat geeft even een deukje.

mijn paard was super braaf tot aan toen.. de dag nadat ik eraf gevallen was.. dacht mijn paard.. dat kan ik ook.. en ging ook bokken.. hij was helemaal hyper.. niet normaal. ben toen wel blijven zitten.
nog een rondje doorgereden dat hij braaf was. daarna nog ff aan het halster los in de bak en hij was nog steeds zo gek als een deur..

daardoor denk ik dat ik nog erg onzeker was.. zal er aan denken.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 15:33

dank je wel voor al jullie reacties.

vandaag heeft hij vrij (straks even lekker met hem spelen.) maar de volgende keer ga ik zonder sporen proberen.

bij mijn vorige paard wisselde ik het vaak af, met of zonder sporen.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 17:17

poes schreef:
Dat je een paard er murw mee rijdt is helemaal onzin, hangt er maar net van af HOE je ermee rijdt...

Maakt mij niks uit. Ik vind dat je een jong paard niet gelijk met sporen moet rijden. Hij moet éérst scherp op je been zijn.
En voor de rest maakt het mij sowieso niks uit wat anderen met hun paarden doen, ik zeg alleen dat ik het zélf niet zou doen.

Roos_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 17:37

ziet er netjes uit voor ee npaard dat zo kort onder het zadel is!
zoals je zelf al aangaf, probeer de druk te verdelen in je handen, zie ook dat je daar zelf al op let.
probeer ook in galop meer op je billen te gaan zitten!
Succes!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 17:52

dank je roos_3. inderdaad in gallop zitten. hij gallopeerd vrij makkelijk.. dus dan kan ik best zitten.

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:01

leuk paard kan al leuk lopen hoor voor zo kort onder het zadel Lachen
maar even een vraagje waarom heb je dat bit in?en niet een normaal bitje

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 22:20

dit bit ligt stiller heb ik ergens gelezen. en je kan nooit het bit door de mond trekken (niet dat me dat ooit gelukt is met een gewoon bit haha)

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:16

Met zo'n bit is mijn vz paard ook ingereden, vind ik juist een erg vriendelijk bit!

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:45

oke misschien ga ik dat bit dan ook maar kopen als mij paard over 1 of 2 maanden terug is

_Kimi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:34

Wat een mooi beesje! Jullie zijn een leuke combi! Haha!
Een tip: probeer in de loodlijn te blijven, het zit er nu een beetje naast en het is beter voor je paard om wel in de loodlijn te lopen Knipoog. In sommige foto's zie ik dat je het wel goed doet hoor! Knipoog. Maar tips zijn altijd handig toch Haha!
Succes nog verder!!:D

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 21:51

@minnie_muis.(margriet). dank je.. inderdaad. kan wel alleen de super foto's erbij zetten.. maar ja dit is realiteit..

en de rest bedankt

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 10:26

ziet er netjes en vriendelijk uit!

probeer je handen wat meer rechtop te houden en soms je hakken wat meer uitdrukken ( kan ook een moment opname zijn)

wij hebben zelf ook een 3 jarige gentleman staan is wel een heel ander paard! is nog veel ieler enzo maar dat komt dalijk ook goed!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 10:47

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoet verwijderd.

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:51

Ziet er netjes uit hoor voor 1,5 maand ohz. Tuurlijk soms nog een beetje onwennig of met spanning maarja jullie moeten elkaar nog goed leren kennen in dat opzicht.
Goede instelling om later sporen af te doen maar pas op dat hji niet flegmatiek wordt...wij hebben op de manege een paard die altijd met sporen is gereden toen ze jong was en die is nu zo sloom als het maar kan (ze wordt op de manege zonder sporen gereden) dus pas wel een beetje op.
Veel succes verder met hem!

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:20

Ziet er netjes uit. En pakt het goed op als die nog maar 1,5 maand onder het zadel is.
Ik heb zelf ook een Gentleman gehad, fijne dieren zijn het, willen ook leren en werken goed mee.

De sporen.. ja is een punt maar je zegt het zelf al. Ik vind wel dat je ze er ver rechtop hebt staan misschien iets lager aan je hak doen.
Verder ziet het er netjes uit. Op sommige foto's misschien iets minder binnenhand erbij maar dat is nog wennen denk ik.

Over het ontspannen ben ik het niet eens. Ik vind juist dat hij wel ontspannen is voor een paard wat 1,5 maand onder het zadel is. Vaak komt er dan bij die beestjes nog veel spanning voor omdat ze toch nog groen zijn. maar hij oogt lekker relaxed.

En op de opmerking dat een ontspannen paarde hals hals op zelfde hoogte heeft als het lichaam ben ik het niet mee eens... De paarden die meer opgericht lopen doordat ze verzameld worden zijn wel degelijk ontspannen maar hebben toch hun hoofdhalshouding een stuk hoger dan de rest van hun lichaam.

Ik zou zeggen ga zo door! super voornemen met sporen en proberen luchtig te zijn in je binnenhand ookal is het moeilijk met een jong paard waar het stuur nog niet op bevestigd is.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 17:25

dank je.

heb inmiddels andere chaps en sowieso mijn sporen veel lager.

ook zonder sporen gereden.. maar ging toen mis.. te veel verandering in 1x denk ik.(rij meestal in de buitenbak en alleen nu in de binnenbak in de groep en zonder sporen)

maar nogmaals bedankt

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:55

wat een gave voorpluk!!!

ziet er leuk uit hoor, mooi paardje

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 14:53

dank je..

en indd.. de voorpluk is very nice..

jildou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:34

hey jo leuke foto's Cool van andras

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 20:05

Wat mij eigenlijk het meeste opviel, naast de waanzinnige voorpluk, is het zadel.
Het heeft aan de voorkant en aan de achterkant bij je been een soort van extra wrong.
Wat voor een merk en type is het? Heb je die bewust gekocht? Of laten aanmeten? Kun je die dingen verschuiven? (dacht een keer zoiets gezien te hebben met klitteband.)

Verder leuk paard. Zuinig op zijn!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:39

Geen verwijt naar de TS, maar ik vraag me echt af wat iemand bezielt om een paard in te rijden met sporen, zoals die man heeft gedaan in dit geval. Daar kan ik echt met mijn hoofd niet bij.

In het algemeen vind ik het een fijn en ongedwongen beeld geven. Fijn dat je het eens zonder de sporen wilt proberen! Ik zou ze eigenlijk voorlopig gewoon in de kast leggen.
Je houding vind ik wel vrij ok, op die paar puntjes na die eerder genoemd zijn.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:44

Leuk paardje, ziet er netjes uit na 1,5 maand onder het zadel..

Over de sporen wilde ik idd ook gaan zeuren, niets tegen sporen maar wel tegen dat je ze zo hoog hebt, maar lees dat je ze reeds veel lager hebt.. Super dat je het advies aanneemt.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 14:46

het gaat steeds beter met het rijden, hij gaat bijna niet meer in de staak.. dus gister voor het eerst zonder sporen gereden. ging goed.

vandaag weer zonder.
binnenkort komt er een fotografe.. dan foto's zonder sporen.

het grootste probleem bij mijn paard was het sturen. heb hem weg gehad te beleren. daar bleek dat hij erg last van de mond had. hij moest dus echt op zit + benen gereden worden (eigenlijk hoort dat altijd zo) dus misschien daarom de sporen.

maar nogmaals binnenkort foto's zonder sporen.

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 06:08

okee heb gezien dat je al bent overdonderd over de sporen dus ik houd mn mond Knipoog leuk paardje, voor 1.5 o.h zadel gaat ie zeker lekker.