Wanneer een meisje op een paard van 1.79 laten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wanneer een meisje op een paard van 1.79 laten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:00

Ik ben pas begonnen met paaardrijden toen ik 11 was.
Ik heb wel op D pony's gereden, maar eigenlijk ook net zoveel paard in die tijd.
Ik was toen al bijna net zo groot als dat ik nu ben Lachen
Ik denk dat het daar veel mee te maken heeft Lachen

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:04

Voor mij toen ik klein was was het vooral leuk dat je zelf kon borstelen, zelf opzadelen stukje lopen met je ponietje
Dat kan niet met zo'n reus, als ze hem wilt aaien komt ze er al amper bij. daarnaast zullen al haar vriendinnen op
die schattige kleine ponies rijden, die zullen wel al veel eerder zelfstandig met het paard op weg kunnen. Ik heb
gemerkt dat het in de les wel leuker is als alles beetje zelfde maat heeft als je wilt praten, spelletjes doen enz.

Ik zou zeggen neem een leuke pony of huren/lenen wat dan ook voor de komende 8 tot 9 jaar! Ook als ze uiteindelijk
wedstrijden (misschien) gaat rijden zal ze als heel jong kind bij volwassen mensen moeten enz...

Ik denk dat ze ongeveer 1.60m moet zijn om normaal op een paard van 180 te kunnen rijden

Roos_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:10

De hoogt e van het paard maakt niet uit.
je kan bijvoorbeeld een heel mak en betrouwbaar paard hebben van in de 1.70( dat is in jullie geval volgens mij ook)
maar het kan ook zijn dat een kleine C pony onbetrouwbaar is en er veel mensen vanaf bokt.
ik denk dus dat het ligt aan hoe uw dochter rijdt, en hoe betrouwbaar het paard is.
ben benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:20

De hoogte van het paard maakt wel uit, als je een te klein kind op een te groot paard zet, komen de voeten niet eens onder de zweetbladen van het zadel uit, hoe moet een kind dan aanleren om beenhulpen te geven?

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:24

Ik denk dat je dochter toch wel minimaal 1.60 moet zijn om fijn op dit paard te kunnen rijden. Met welke leeftijd ze dit bereikt? Geen idee.

Vergeet niet dat veel volwassenen een paard van 1.80 ook al heel erg hoog vinden. De meesten rijden toch liever op wat kleinere paarden.

Zelfs als volwassene vind ik het al moeilijk om zo'n groot paard op te zadelen of een deken over zijn rug te doen. Met mijn 1,70 moet ik dan al boven mijn hoofd reiken. Ook opstappen is een probleem.

En inderdaad hoe kan je dochter zo ooit correcte beenhulpen aanleren?
Hoe wil ze zo'n paard ooit kunnen verzamelen? Iets wat ze op een pony wel kan leren.

Als je toch persé samen met je dochter een paard wil delen denk ik dat het slimmer is om dit paard te verkopen en daar een e pony of een klein paard voor terug te kopen. Daar kan je zelf ook nog op en is je dochter sneller lang genoeg om er ook op te kunnen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:17

Urielle schreef:
Ik denk ook dat het leuker is voor haar om met leeftijdgenootjes gewoon nog te pennyen met manegepony's?

Pennyen prima, maar of dat altijd met leeftijdgenootjes noodzakelijk is? Ik heb dat in ieder geval nooit nodig gehad. Als ik met paarden bezig was, hoe jong ook, was ik met paarden bezig en niet met leeftijdgenootjes .

En by the way, ik heb nog steeds geen last van mijn heupjes Tong uitsteken .

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:24

Ik heb 2 maanden geleden voor het eerst op een pony gezeten.
Ik rij all vanaf mijn 8ste en altijd op groote paarden.
Nu heb ik 2 maanden geleden op een stage voor het eerst op een pony gereden een ijslander.
Dus in mijn oogen kan het geen kwaad.
Ik heb er teminste niks aan overgehouden.

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 12:56

Grappig te lezen dat de meningen zo verdeeld zijn, dat is het namelijk bij ons ook. Aan de ene kant vinden we dat ze nog een tijd lekker op ponies moet lessen, maar aan de andere kant.... waarom? als we zelf een paard hebben. Het is niet de bedoeling om haar op korte termijn op ons paard te laten lessen, zelf dacht ik aan een jaar of 10, maar het kan ook zelfs wel twaalf worden. Misschien is inderdaad een maat van ca. 1.60 aanhouden een goed idee!

Verkopen is geen optie! Ik heb het paard al 11 jaar en ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen. Bovendien is hij lief, gezond en een lekker stuk om te zien! Aan de longe misschien wat minder, maar geloof me het is echt een kanjer!

Voorlopig blijft ze nog lekker aan de longe koetelen en op ponies lessen. Ik denk dat het verstandig is om sowieso nog een jaar of 2 te wachten. Als ze tien is kijken we wel weer verder! (of ze moet zo hard gaan groeien...)

Nogmaals bedankt voor het meedenken!

groeten Ellen

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:40

Wat ik juist zo leuk vond aan mijn 'ponytijd' was de 'lol met je knol' die erbij hoorde... Persoonlijk vind ik het ook de beste manier om een kind van acht te leren rijden en het gevoel te leren krijgen, namelijk al spelenderwijze. Pony borstelen, vlechtjes maken, dotjes maken, zonder zadel erop kruipen en zo een rondje rijden in de wei, als je (met zadel) aan het rijden bent een een tonnenrace doen, slalomspelletjes om ter snelste tijdens de les, of als je je zweep op de grond laat vallen die proberen van de grond te nemen zonder van je pony te stappen,... Dat zijn allemaal dingen die een kind van 8 niet kan met een paard van bijna 1.80, dan is het zoiezo vaak direct het 'serieuze' paardrijden, en wordt het 'paardrijgevoel' een beetje overgeslagen...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:05

ik heb als echt ukkie (ben nu nog maar 1.65) al vanaf mijn 11e op een paard van 1.65 gereden. Rijden is altijd goed gegaab, vooral het opzadelen was wel een probleem.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:14

size doenst matter wordt weleens gezegd en ik denk dat dat hier ook op gaat,

wat meer van belang is, is dat ze fatsoenlijk de hulpen lan geven met armen en benen.