reinar @ work op L niveau

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Tamara

Re: reinar @ work op L niveau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:32

Niet meteen zo fel reageren Kelly. We proberen je te helpen om het er ook op L niveau uit te laten zien. Ik rijd nu L1 met winstpunten voor de L2, mijn pony loopt nageeflijk en ontspannen. Daar moet je zeker aan werken, want dat moet in de B al goed voor elkaar zijn! Als je niet tegen opbouwend commentaar kan moet je op ITP posten. Probeer met het commentaar en de tips aan het werk te gaan. Daar is HAW voor.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:19

Ik vind de reacties eigenlijk helemaal niet kattig. Je krijgt een hoop nuttige tips waar je echt wat mee kan. Als je goed les neemt, dan kom je er wel. Je hebt hem al lekker voorwaarts. Nu nog je armen los en ondspannen en ham je hand laten zoeken in plaats van andersom.

kelly_oscar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 18:37

ooh ok dankje .
maar hij is egt heel moeilijk en heel sterk .
maar ik probeer jullie dingen te doen

noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:00

Gaaf paardje!
Probeer wat meer met je benen naar je hand toe te rijden. Dan komt hij vast wat mooier nageeflijk.
Heel erg veel succes in het L! Maar komt vast helemaal goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 13:16

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:00

Zo, al die opmerkingen over het nageeflijk rijden. Paardrijden is nog meer dan dat, je bent al bezig hem goed aan je been te rijden met de tempowisselingen die je rijd. Probeer hem rechtgericht en op twee teugels te rijden en blijf aandacht vragen. Dus zodra je merkt dat hij te veel op andere dingen let: volte, of schijnovergang, of een andere oefening.
Ik vind dat jij er ontzettend netjes op zit, je drukt je hakken beter uit dan veel op bokt (ook netter dan ik) en je houd je handen netjes rechtop. Probeer ook nog recht voor je te kijken. Als je kijkt waar je heen moet zit je vaak ook rechter op je pony en gaan je schouders ook makkelijker naar achteren.

succes nog Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 08:46

Anoniem schreef:
Fenn schreef:
Zo, al die opmerkingen over het nageeflijk rijden. Paardrijden is nog meer dan dat, je bent al bezig hem goed aan je been te rijden met de tempowisselingen die je rijd. Probeer hem rechtgericht en op twee teugels te rijden en blijf aandacht vragen. Dus zodra je merkt dat hij te veel op andere dingen let: volte, of schijnovergang, of een andere oefening.
Ik vind dat jij er ontzettend netjes op zit, je drukt je hakken beter uit dan veel op bokt (ook netter dan ik) en je houd je handen netjes rechtop. Probeer ook nog recht voor je te kijken. Als je kijkt waar je heen moet zit je vaak ook rechter op je pony en gaan je schouders ook makkelijker naar achteren.

succes nog Lachen

het punt is is dat zei zegt dat dit L niveau is en op L niveau hoor je je pony aan de teugel te hebben. vandaar al die reactie's daar over.

Jep, en denk je echt dat de TS hier op dit moment wat mee kan? Meisje weet ook wel dat ze geen L rijd, nu weet ze dat helemaal, in plaats van melden dat ze het dier aan de teugel moet rijden. Kan je ook vertellen hoe ze het rijden kan verbeteren. Met de opmerkingen uit dit topic kweek je in mijn ogen veel ruk en plukkers (ruiters die alleen voor het plaatje gaan).
Daarbij vind ik helemaal niet dat de TS slecht op haar paard zit, zeker niet al een beginner, haar houding is behoorlijk netjes en ze is goed opweg. Op foto 8 en 9, komt er al wat meer ontspanning.

June92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:40

Ik mis nageeflijkheid, stelling, buiging en achterhandgebruik. L niveau is het zeker niet, winstpunten in de B halen lijkt me zo al moeilijk.
Ik zou echt gaan werken aan stelling en buigen, achterhand erbij rijden, dan gaat ie vanzelf wel nageven. Gewoon van achter erbij en dan komt dat van de voorkant vanzelf wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:31

Moderatoropmerking:
En opnieuw een bericht verwijderd dat niet aan de nieuwe HAW regels voldoet, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.

Daarnaast is het ook niet nodig om eerder gesteld commentaar te blijven herhalen en ietwat door te drammen. Op een gegeven moment is het commentaar wel duidelijk. Het is dan ook belangrijk hoe je dat commentaar geeft om je punt duidelijk te maken. Herhalen mag ook alleen als je een duidelijk aanvullende tip of aanwijzing hebt.

charlot_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:29

Heey, als eerste een leuke pony! Knipoog
Tja, ik vind dat sommige mensen jou inderdaad wat afkatten, maar gelukkig zijn er ook zat mensen die wél goede tips geven, dus wees daar in elk geval blij mee!
Als ik naar jou foto's kijk valt het me op dat wanneer jij jou handen richting je bovenbeen trekt, jou pony alleen maar zijn hoofd omhoog doet en gespannen gaat lopen Verward .
Op foto's waar jij je handen meer naar voren en omhoog doet ziet het er al een stuk lekkerder uit, hij loopt misschien niet meteen aan de teugel maar in elk geval wel ontspannen en hij maakt dan zijn passen beter af. Probeer hem lekker actief te rijden, veel afwisseling zodat hij zich niet gaat vervelen. Goed les nemen kan ook heel erg helpen!
Op L niveau rijden komt vanzelf wel, ga eerst maar aan de slag met de ontspanning Knipoog