Isabelle in het oranje @ dressuurtraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tantethee

Re: Isabelle in het oranje @ dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:47

ik was er bij .. haha lot schakelt heel erg veel ( under command) paard liep op eind fijn, isabelle is niet de makkelijkste om te rijden (zo wat ik gezien heb) het is niet echt een knopjes indrukpaard zeg maar)
lot lekker door gaan met veel schakelen, daar werd ze echt fijner van lengtebuiging zei je zelf al, in de trraver middenzadel blijven hoewel me dat niet eens echt was opgevallen terwijl ik er voor stond.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 15:03

vandaag heb ik weer gereden, inderdaad weer veel geschakelt. zowel in draf als ik galop.
ze ging fijn vandaag, na de galop iets duwerig in mijn hand.

vandaag ben ik in de travers meer op binnen gaan zitten en ik moet zeggen dat ze voor mijn gevoel dan een stuk beter in de lengtebuiging is, dus die tip had ik echt wat aan Lachen

ikkemijik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:13

WOW! gaaf paard zeg! ga je ook starten met deze?

inderdaad wat meer IN je zadel gaan zitten ipv erop en je been goed lang maken. maar ik weet dat dat een bekend probleem van je is Knipoog

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 15:23

Hoi,

leuk dier, en leuk voor jou dat je haar mag starten!

Ik denk dat het ERG belangrijk is dat je aan je zit gaat werken, aangezien al de opmerkingen die je tot nog toe hebt gekregen erg met elkaar te maken hebben. Er werd opgemerkt dat het paard de hals meer mocht laten vallen, en dat ze wat meer van de hand af mocht en dat ze naar het scheen een wat steil achterbeen heeft.
Je gaf aan dat ze van jou niet lager hoefde en dat je weinig in je handen had. Toch blijft het plaatje dan niet helemaal 'af' en dat beeld dat mensen hebben als ze de foto's bekijken, komt natuurlijk wel ergens vandaan.
Imo heeft dat te maken met het feit dat je haar -ondanks de vele overgangen en schakelwerk- toch nog niet genoeg op het achterbeen hebt. Ik zie dat ze haar rug wel gebruikt, maar jij laat je een tikkeltje teveel meenemen naar voren en zit niet genoeg op je kont. En zolang jij je been niet mooi lang maakt en op zijn plaats houdt, je schouders wat stijf houdt (en niet voldoende ontpant, laag en naar achteren doet), je handen wat blijft ' drukken' naar beneden, is je houding teveel naar voren gericht, en gaat je paard niet ' zitten' (voor zoverre daar sprake van is op dit trainingsniveau Knipoog )
Heb je zelf een idee waarom je zo zit? Heb je spanning ergens? Knijp je onbewust je knieen teveel aan waardoor je jezelf ietwat uit het zadel drukt?
Ik zou zeggen; ga het eens helemaal na en ga er hard op oefenen, het loont echt.
Zodra jij goed zit en paard braaf is, gauw die slof eraf, dat dwingt jou om het nog meer met je benen op te lossen en dan zal ze ook fijner worden.

Jullie zijn een erg leuke combi, plaats je nog eens foto's?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 16:01

ik zit zo omdat ik al vanaf mijn 16e rugklachten heb en mijn bekken niet goed kan kantelen.
als ik loop heb ik ook een eendenkontje om het zo maar even te noemen.
in het zadel heb ik daar ook last van, mijn kont steekt te ver naar achteren om het zo maar even te zeggen.
ik probeer nu mijn bekken bewust te kantelen en mijn kont meer onder mijn lijft te krijgen, maar dat blijft heel erg moeilijk en ik heb ook niet veel zin om hierdoor weer rugklachten te gaan krijgen.

handen naar beneden drukken doe ik toch echt niet, alleen op de laatste foto iets voor mijn idee, maar toen zette ze de turbo even aan Haha!
voor zover ik kan zien loopt onderarm hand en teugel in een vloeiende lijn zoals het dus ook hoort.

ik ga zeker weer foto's plaatsen, vind dat altijd erg fijn. dan kan ik zelf ook zien waar nog werk voor nodig is om alles toch nog wat beter te krijgen.
binnenkort heb ik in ieder geval zitles. maar het stomme is is dat als ik ga doorzitten ik dus wel netjes zit (wel mijn kont iets te veel naar achteren, maar wel rechtop, schouders laag en been langer)

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 16:13

Wat voor afstamming is het?

Leuk dat je zo'n leermeester kan rijden!

O ja, rijtechnisch commentaar: hakken laag Haha! (heb niet precies genoeg gekeken voor goed commentaar om eerlijk te zijn Knipoog )

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 16:17

haar afstamming is Naturel X keur van Apalatin X ster van Le FaquinXX

heel veel XX in de bloedlijn en compleet springgefokt Haha!

hakken laag klopt ook, dat heeft ook met dat "zit probleem" te maken.
al moet ik zeggen dat ik op haar een stuk slechter zit dan ik op Urissa ooit gedaan heb. ligt misschien ook wel aan de maat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:39

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.