Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
WinBinChes schreef:Daarbij werd er vroeger door de boeren ook maar wat gefokt. Dat vind ik niet iets van de laatste tijd. Verschil is dat er nu wel veel meer kennis is.

runningkawa schreef:Wat van dat paarse spul erop en dat was het.

runningkawa schreef:Haha, ja dat is waar
En toen waren er ook niet zoveel soorten brok, muesli's al helemaal niet.

runningkawa schreef:ongeveer 23 jaar terug
hier was ik 16
dus 18 jaar geleden
hier was ik 13 geloof ik
21 jaar terug
Paarden zijn ook nog eens van verschillende eigenaren
peesjes en gecombineerd hoofdstel
Heel normaal voor mij dus
Maar goed wel offtopic, maar ik kan me dus nooit zo goed vinden in de termen dat het van de laatste tijd is
Overigens leerde wel om het niet aan te snoeren, daar werd echt wel op gecontroleerd.
Gewoone trens erin. Geen hulpteugels.
Springen met de handen o de rug en knoop in de teugels.
Dus wel lekkere "ouderwetse" les
Toen was het echt in om zoveel mogelijk kleine knotjes te hebben, soms nog met tape er omheen. Nu hoef je daar echt niet meer mee aan te komen, mega-knotten hebben ze allemaal, met pektouw

runningkawa schreef:1 proefje is hier meestal nog steeds
goh, was mijn vroegah tijd dan zo modern?

Wildgirl schreef:Dat meen je niet serieus hoop ik?
Wildgirl schreef:Qua exterieur is zeker het KWPN er gigantisch op achteruit gegaan; niet voor niets komen er steeds meer osteheopaten,holistische dierenartsen en zadelmakers bij.
Wildgirl schreef:Geef mij maar een compacte met gewone gangen dan een spectaculaire draver die losse gewrichten heeft of een weke rug...
Arabesk schreef:manegepaarden hadden zadels die altijd pasten, met een opgevouwen verhuisdeken eronder, lage neusriemen en bruine VHZ zadels en na de les keurig in hun standje terug
erleyne schreef:De kwaliteit van de paarden ligt nu verder uit elkaar heb ik het idee. Toen reed bijna iedereen op een basispaard, een enkele uitschieter naar boven die wat extra centen had, en naar beneden.
Prisca schreef:Ik rij af en toe nog met de lage neusriem mensen vinden het stom maar ja voor bepaalde paarden werkt het gewoon beter.
Ania schreef:Waar ik zo van walg zijn de zogenaamde "cosmetische" ingrepen bij paarden! Het wordt notabene ook nog de hemel in geprezen in de nieuwe IDS...
Staat je veulen scheef? Geen probleem, even opereren.
Zo heb ik op een stal gewerkt waar elk jong paard standaard werd geopereerd aan OC/OCD, terwijl veel het niet eens hadden...?