Kingston @ Dressuur Training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

0maris0

Re: Kingston @ Dressuur Training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 14:22

SuperSmurf schreef:
zweepje kan je naar mijn mening aanwerken. Ik heb zelf ook een 3 jarige die bang is voor de zweep, maar leer haar nu dus heel simpel dat het niets is om bang voor te zijn dmv grondwerken. Pakt ze super snel op en kan de zweep nu al veel beter 'gebruiken'. Rij zelf nooit met zweep, maar wil wel dat ze leert dat t niet eng is. ( en bijvoorbeeld dus een longeerzweep )

Vind het wel een gaaf paard btw! En verder commentaar is al gegeven. Lekker verder aan werken en veel plezier met m!

Als ik King ga longeren, en ik pak voorzichtig mn zweep erbij, dan gaat hij als een gek stampen, en wilt naar me toe steigeren,
Als ik met zweep ga rijden krijg ik het bokverhaal,
Ik wil ook mn zweep er af en toe bij pakken, maar niet in het land, dan als ik straks (volgende week) weer in de bak kan rijden

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:38

@ maris; dat heb ik met kyra ook als ik het zo doe. Daarom ben ik ook dit gaan doen met het grondwerken. Ik zet haar aan een halster en raak haar dan overal an met de zweep. in het ebgin gaat dat natuurlijk helemaal niet goed en staat ze niet stil, maar nu ben ik al zover dat ik mijn carrotstick over haar heen kan zwaaien en naast haar kan zwaaien/op de grond kan klappen. Het kost even tijd, maar het werkt wel!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 14:42

SuperSmurf schreef:
@ maris; dat heb ik met kyra ook als ik het zo doe. Daarom ben ik ook dit gaan doen met het grondwerken. Ik zet haar aan een halster en raak haar dan overal an met de zweep. in het ebgin gaat dat natuurlijk helemaal niet goed en staat ze niet stil, maar nu ben ik al zover dat ik mijn carrotstick over haar heen kan zwaaien en naast haar kan zwaaien/op de grond kan klappen. Het kost even tijd, maar het werkt wel!

Dat kan ik wel bij King, Dan staat hij gewoon stil als ik met de zweep langs hem heen ga,
Maar zodra ik met de zweep ga klappen of ermee rijd, of longeert wordt hij gek

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:43

Hey Maris,

Voor het mooie zou ik hem liever iets meer over de rug en met zijn neus niet zozeer eruit, maar meer met neusje naar beneden zien gaan. Qua hoofdhouding vind ik hem namelijk niet achter de loodlijn lopen, maar hij kropt zijn nek vreselijk op. Dus neus op dezelfde plaats, alleen die nek en rug langer proberen te rijden.

Let erop, dat wanneer je wat naar voren zit om zijn rug te ontlasten, je niet je armen gebruikt om op af te steunen (zo lijkt het iig op de foto's)

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:53

0maris0 schreef:
SuperSmurf schreef:

Dat kan ik wel bij King, Dan staat hij gewoon stil als ik met de zweep langs hem heen ga,
Maar zodra ik met de zweep ga klappen of ermee rijd, of longeert wordt hij gek

Ook dat kun je dus oefenen Vork Langzaam beginnen en dan steeds meer uitbreiden. Moet je natuurlijk wel zin in heben om daar tijd in te steken, maar ik vind het wel fijn dat ze er niet bang voor zijn en dus ben ik het maar aan t trainen Haha!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 14:57

SuperSmurf schreef:
Ook dat kun je dus oefenen Vork Langzaam beginnen en dan steeds meer uitbreiden. Moet je natuurlijk wel zin in heben om daar tijd in te steken, maar ik vind het wel fijn dat ze er niet bang voor zijn en dus ben ik het maar aan t trainen Haha!

Dat wil ik idd ook gaan proberen.
We houden elkaar wel even op de hoogte in het Jonge Paarden Topic! Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:57

Moderatoropmerking:
Reacties tegen de nieuwe regels verwijderd.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 07:26

Gister hoefsmid bij King geweest..
Netjes 4 ijzers er koud onder beslagen
Daarna was zn gebit aan de beurt, (voor controle)
Met als resultaat.. kiezen bijgeveild,
En 2 wolfskiezen eruit getrokken..
Arm paard!!

Maar als resultaat...(moet het wel nog even van t weekend uitproberen hoor!)
Een eindelijk nageeflijke King met rijden!!!
Die geen pijn meer heeft!!
Ik reed hem dus wel netjes nageeflijk, hij deed het af en toe ook, maar doordat het bit tegen deze zenuw aankwam deed dat dus teveel pijn, waardoor hij dus tegen de hand kwam,
Gelukkig heb ik dit laten doen bij hem,
Waardoor we straks weer lekker kunnen rijden

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 08:28

Ik vind het er allemaal erg gespannen uit zien, je geeft zelf al aan waarom maar door. Probeer meer achterover te gaan zitten en hem vertrouwen te geven dat het gras niet eng is. Veel succes!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 08:53

Mag ik vragen hoe lang hij nou precies onder het zadel is?

Ik zag in je beginpost dat je bezig was met verruimen en "neusje eruit rijden". Nou is dat laatste natuurlijk altijd goed, maar ik zou hem liever met veeel meer halslengte zien (maar ik begrijp de spanning ook wel) en verruimen, de meeste driejarigen moeten echt eerst leren hun balans te vinden voordat er op een goede manier verruimd kan worden. Meestal ben je dan echt minimaal een half jaar verder! Alhoewel me dit ook wel weer een paard lijkt met sterke bewegingen en een behoorlijke balans van zichzelf.

Probeer er toch makkelijk op te gaan zitten en hem voorwaarts/langer in zijn lijf te krijgen. Niet te voorzichtig rijden, want juist als je voorzichtig aankrabbelt heb je eerder kans dat je onderuitgaat vind ik. Als je hem in dezelfde wei loslaat, moet je eens zien wat voor sprongen hij kan maken zonder op zijn plaat te gaan! Laat hem zijn eigen balans vind, makkelijk zitten, handjes voor je uit houden, voorwaarts rijden, naar die hand toe dat ie die hals niet zo opkropt. Hij moet gewoon leren dat er niks aan de hand is en dat ie gerust kan relaxen onder het zadel Knipoog Dus dan moet jij zijn voorbeeld zijn! relax! Cool

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 09:10

@WowAmigo,
Met meer halslengte zijn we mee bezig, en aangezien King zich niet kon ontspannen, zie mijn eerste post van vanmorgen,
Zal er veel meer verbetering in komen!!
Zijn balans heeft hij al aardig hoor!!
En de tempowisselingen zijn erg prettig voor hem, omdat hij dan even wat meer moet doen,

Idd, Knipoog Cool

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:03

0maris0 schreef:
@WowAmigo,
Met meer halslengte zijn we mee bezig, en aangezien King zich niet kon ontspannen, zie mijn eerste post van vanmorgen,
Zal er veel meer verbetering in komen!!
Zijn balans heeft hij al aardig hoor!!
En de tempowisselingen zijn erg prettig voor hem, omdat hij dan even wat meer moet doen,

Idd, Knipoog Cool

Ja, ik had het gezien, dat verklaart de spanning ook wel. Maar daarom is het dus juist belangrijk dat jij ontspannen blijft! Het is natuurlijk altijd moeilijk bekijken vanachter de pc, wat ik aangaf geldt voor de meeste driejarigen (omdat hij nog maar net onder zadel is) maar hij oogt al een stukkie verder, dat wel. Zoals ik al zei, het lijkt of hij heel sterke bewegingen heeft en al een goede balans van zichzelf. Lijkt me wel een paard met potentie en eentje waar je goed aan moet rijden! (als in: "de leiding blijven nemen en niet maar wat aanprutsen")

Succes, komt vast goed, vindt het een erg mooi paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:15

Moderatoropmerking:
En opnieuw berichten verwijderd die niet aan de nieuwe HAW regels voldoen, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.