Sjuimpje schreef:Tja,
de mijne doet het normaal gesproken al en met dit weer is het nog wat erger.
Blijf er op letten dat je er genoeg aan rijd,
zodra je jezelf afwachtend opstelt wordt het erger. Terwijl dat toch een reactie is die je in eerste instantie krijgt.
Ik houd mijn handen laag en zodra ik voel dat hij neiging heeft tot steigeren, bokken oid zet ik hem op een kleine volte, mijn hand houd ik dan zowat achter mijn knie zodat ik veel stelling heb en ik rijd hem dan goed naar voren.
Same here. Baduh is sowieso een energiebommetje, en hij komt uit Rusland, dus dit weer vindt ie geweldig. Hij probeert me constant in de zeik te nemen. Naar binnen vallen, naar buiten rennen, of gewoon op tilt keihard de hoefslag nemen. Hij heeft wel lol maar ik niet. Op het moment dat ie zo vervelend doet ga ik ook de kleine volte op. Al moet ik hem omsleuren. Op de rechterhand is het helemaal erg. Daar heeft ie zo'n goed evenwicht dat ie zelfs met een nek bijna bij mijn knieen nog fijn rechtdoor blijft lopen. Dus nu spoor ik hem juist aan. Klooien = been! Daar snapt ie echt niks van, dat ie dan harder moet. En vervolgens neem ik hem terug. Als ik geen been geef kan ik wat bokken verwachten, en het constant van galop veranderen en op het hek af rennen. Inhouden terwijl ie wil rennen ziet Baduh als een zware straf. Af en toe sta ik echt in mijn linkerbeugel om hem die rechtervolte maar op te krijgen in galop. Het lukt wel, maar wie van ons tweetjes nou het hardst gewerkt heeft...