An easter boy (v. Koss) @ work, 2 maanden onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

Re: An easter boy (v. Koss) @ work, 2 maanden onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 12:42

Lissy, sorry met hoofdhalshouding bedoelde ik (waarschijnlijk wat onhandig gebracht) de lengte in de hals.. Die was eerder namelijk net iets te kort, dat het niet uit maakt waar hij op dit moment loopt met zijn kop snap ik, het is echter zo dat boy deze houding eerder dus van zichzelf aannam, maar niet goed aannam en daar zijn we dus mee bezig geweest omdat hij door die korte hals ook niet door wilde lopen...

Rechtgerichtheid is uiteraard iets waar we heen willen.. Hiervoor neem ik boy regelmatig mee naar buiten rijden we lekker over de binnenhoefslag en probeer ik hem soms iets opzij te drukken voor mijn been.. Hierdoor merk ik dat hij sterker wordt en steeds beter recht blijft, maar ik blijf erbij dat hij niet echt super scheef is van zichzelf. Maarja al het begin is moeilijk en ik durf te wedden dat een kind ook de eerste paar weken met fietsen een gevaar voor zichzelf zal zijn Tong uitsteken Haha!

Meer tips zijn altijd welkom natuurlijk...
Laatst bijgewerkt door __PSM__ op 10-06-08 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:46

@ PSM , Ik snap prc wat je bedoelt,
Wat zelf heb ik hier ook wel moeite mee met king,
Dat is gewoon kwestie van er doorheen rijden, en goed oefenen
Het ene moment gaat het super en de volgende keer dat je erop gaat weer totaal niet,
En dan wil je dat goede moment ook net nog op de foto zien te hebben.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:14

leuke foto's geworden, hij gaat al netjes de bak door voor zo'n jonkie.

stoplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:39

Voor zo kort onder het zadel vind ik het er erg goed uitzien! Knipoog
Lengte in z'n hals vind ik goed, en idd het neusje er iets meer uit, maar je kan ook niet alles tegelijk.
En dat scheve, ja, dat moet elk jong paard leren en zo te lezen ben je er ook al mee bezig.
Dus eigenlijk geen commentaar, ga zo door! Ja

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:45

__PSM__ schreef:
Dat doe ik wel helemaal zelf, ben al 10 jaar bezig met afleren, telkens gaat het beter dan doe ik het en dan gebeurt er iets en dan gaat het weer mis.. Nu dus weer hard mee bezig Tong uitsteken

Het beste wat je kan doen is je bekken kantelen en schouders naar achteren. Als je vooruit kijkt zit je zowiezo al rechter;).

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 16:53

Bedankt voor de tip, vooruit kijken helpt inderdaad best goed merk ik jah, vaak als ik mijn schouders naar achteren doe trek ik gelijk een holle rug, dus dat is een beetje vervelend, maar zat al eens te denken aan een zweepje achter mijn rug...

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:02

Wat je tegen een holle rug kan doen is je bekken kantelen. De meeste mensen doen dat heel makkelijk. Maar als je iets aan je rug hebt is het super moeilijk;). Ik kan het ook niet zo makkelijk:).

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 00:12

Leuk om weer foto's te zien van Boy, jeetje wat is hij al breed voor een 3 jarige zeg, echt al een hele binky.

Zijn hoofd houding is op zich niet zo mega belangrijk momenteel, als hij maar zeker niet enger gaat lopen en als hij maar een beetje druk wilt aannemen op het bit. Verder oogt hij nog ontzettend scheef, dat is jammer, maar wel begrijpelijk vanwege zijn leeftijd, om hier aan te werken zou ik veel rechte lijnen op de tweede hoefslag rijden en ook veel figuren, zodat hij lenig wordt en stabieler.

Tip voor als je zelf wegknikt in je heup: je zelf lang maken, hakken goed uitdrukken aan beide kant en jezelf ook constant corrigeren als je het merkt.