Misschien heeft ze geen last van je zadel, maar je zit toch nogal ver achterin
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

FeeY schreef:zoals ik het zie, ben je je paard alleen maar aan het tegen werken, zo kan je paard ook niet ontspannen misschien is het handig om instructie te nemen want zo bereik je niet het resultaat dat je waarschijnlijk wilt hebben, je zal er ook heel veel gezeur mee krijgen!

12sterre34 schreef:Over het algemeen moet ik zeggen dat je de slof erg netjes gebruikt. Alleen die foto waarbij je hem erbij pakt, oké ik weet dat je hem erbij 'moet' pakken om effect te hebben. Maar jij zegt: zodra ze ontspant laat ik de slof losser. Mijn ervaring met slof: zodra de slof erbij word gepakt ontspant geen enkel paard. Je rijd ze dus letterlijk met dwang in een bepaalde houding zonder enkel spoortje van ontspanning. Dus ik snap wel dat je hem op dat moment erbij pakt maar je bewoording vind ik niet goed gekozen.
Je zegt zelf dat ze eigenlijk te braaf is en dus wat meer actie moet geven. Ik zou zeggen; spoor af (waarom een spoor op een ietwat sloom paard??), lekker voorwaarts neerwaarts en dan iets hoger tempo en daarna iets terug in tempo maar wel met dezelfde actie. Desnoods met wat ondersteuning van de zweep en dan bedoel ik dus zachtjes achter bij tikken en niet afranselen.
En zoals eerder boven gezegt: waarom met slof aanleuning leren, juist met bepaalde oefeningen leer je beter aanleuning dan met de slof. Maar toch, ik vind dat je de slof vrij goed gebruikt, jullie zijn ook een leuke combinatie maar ik zou op een andere manier met aanleuning leren rijden.
.
Sentasi schreef:Er staat dat ze dit in overleg met haar instructrice doet.
Vind het er wat gespannen uit zien. Zou liever zien dat ze met der neus naar de grond word gereden
Denk dus niet dat ze erg veel aan dit commentaar heeft..