Dan ga ik draven, véél voltes en figuren rijden, overgangen e.d. Saar moet echt even op gang komen meestal, in het begin is ze heel sterk en komt ze ook nog wel eens in verzet. Als ik daar eenmaal doorheen ben kunnen we aan het echte werk beginnen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Navidad schreef:ondanks dat ik meerderen paarden rij, rij ik ze altijd diep en rond los. altijd zorgen dat de achterhand er direct ondertreed en dat gelijk de kracht van achter uit komt..
Ik pak veel oefeningen mee zoals binnen en buitenstelling, voltes enkele passen schoudervoor etc, en inderdaad, vooral rechtrichten.
stappen doe ik vaak maar een minuut of 5 (in het begin dan) en soms (het ligt er aan welk paard "bommetje") draaf ik gelijk aan. onder het losrijden schuif ik ook vaak het neusje er wat uit en pak het paard weer op.

Dat zorgt dat ze er fijn voorwaarts in komt, dat ze ontspant en dat ze even haar energie kwijt kan zonder belemmering van de ruiterhand