Omdat je Z1 start moet je met S&T rijden?Ik vind dat persoonlijk geen prettig gezicht.
Wel een heel mooi paard
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Omdat je Z1 start moet je met S&T rijden?

Wildgirl schreef:je draaft uit met je stangteugel op spanning?
Je paard is pas 6 hoor
misschien iets meer schakelen), maar ik denk dat het helemaal goed komt met trainers als hans en cora. Ik wens je nog veel succes in de toekomst met hem, en blijf foto's posten!
Prachtig plaatje!
Wildgirl schreef:@ missmiekie; hoezo rare reactie?
Als je uitdraaft is het over het algemeen de bedoeling dat je paard tot ontspanning komt;zijn hals laat zakken en zijn spieren kan strekken.
Dat verkrijg je imo niet als je de stang er strak aanzet; daarnaast als je nog weinig ervaring met s&t hebt ga je niet op een 6 jarig paard met s&t rijden lijkt mij.
Óók in de Z kun je op een trensje rijden.....daarnaast vind ik persoonlijk het paard wat jong voor dit niveau en deze optoming maargoed; dat is mijn mening

jacqp schreef:![]()
![]()
Omdat je Z1 start moet je met S&T rijden?
Ik vind dat persoonlijk geen prettig gezicht.
Wel een heel mooi paard
Verder vind ik het er netjes uitzien, prachtige galopsprongen heeft je paard, en apart kleurtje ook. Setje staat ook prachtig, veel succes nog! Lara_Silver schreef:Ten eerste vind ik dat je een stoer paard onder je bips hebt. Maar toch heb ik een paar puntjes.
Ik vind hem heel erg jong voor het niveau werk dat hij reeds met deze leeftijd moet volbrengen, hij is nog maar net volgroeit, daarbij zie ik dat hij dit werk al langer doet, ik weet absoluut niet wat ik daarvan moet denken. Hij kropt zich op iedere foto een beetje op maar dit ligt ook aan jou teugelgebruik, een punt dat je zelf al aangeeft. Let er ook op dat je je benen niet afsteekt, dit is bv op foto 2 heel erg. (mischien kan de beugel één gaatje korter maken helpen) Je handen zijn eigenljik wel goed zo, die hoeven naar mijn mening niet lager noch hoger.
Wat trainen betreft. Ik zou als ik jou was een periode hélemaal terug gaan werken aan de basis, als ik nu naar de foto's kijk ben ik er zeker van dat deze nog niet helemaal bevestigd is. Wellicht een raad die je in overweging zou kunnen brengen.
Ik zou de stang er uit halen, want zover ik van de foto's kan zien heeft deze geen enkele positieve inbreng what so ever in houding van je paard (o.a de oprichting) en zorgt alleen voor onnodig ruis in de mond, ook brengt het jou in de verleiding hem te gebruiken terwijl het helemaal geen zin heeft.
Mijn post lijkt mischien negatief, maar naar mijn mening krijgt hij werk voorgeschoteld waar hij nog te jong voor is en waarvoor de basis nog teveel mankementen vertoond. In ieder geval hoop ik dat je wat hebt aan mijn post. Want ik geloof dat dit paard nog ver zal komen in de dressuursport, hij vertoont op de foto's namelijk veel werklust, lossigheid en een o.a een goede galop. Nog veel succes met dit leuke paard!
Nimmedor schreef:Lara_Silver schreef:Ten eerste vind ik dat je een stoer paard onder je bips hebt. Maar toch heb ik een paar puntjes.
Ik vind hem heel erg jong voor het niveau werk dat hij reeds met deze leeftijd moet volbrengen, hij is nog maar net volgroeit, daarbij zie ik dat hij dit werk al langer doet, ik weet absoluut niet wat ik daarvan moet denken. Hij kropt zich op iedere foto een beetje op maar dit ligt ook aan jou teugelgebruik, een punt dat je zelf al aangeeft. Let er ook op dat je je benen niet afsteekt, dit is bv op foto 2 heel erg. (mischien kan de beugel één gaatje korter maken helpen) Je handen zijn eigenljik wel goed zo, die hoeven naar mijn mening niet lager noch hoger.
Wat trainen betreft. Ik zou als ik jou was een periode hélemaal terug gaan werken aan de basis, als ik nu naar de foto's kijk ben ik er zeker van dat deze nog niet helemaal bevestigd is. Wellicht een raad die je in overweging zou kunnen brengen.
Ik zou de stang er uit halen, want zover ik van de foto's kan zien heeft deze geen enkele positieve inbreng what so ever in houding van je paard (o.a de oprichting) en zorgt alleen voor onnodig ruis in de mond, ook brengt het jou in de verleiding hem te gebruiken terwijl het helemaal geen zin heeft.
Mijn post lijkt mischien negatief, maar naar mijn mening krijgt hij werk voorgeschoteld waar hij nog te jong voor is en waarvoor de basis nog teveel mankementen vertoond. In ieder geval hoop ik dat je wat hebt aan mijn post. Want ik geloof dat dit paard nog ver zal komen in de dressuursport, hij vertoont op de foto's namelijk veel werklust, lossigheid en een o.a een goede galop. Nog veel succes met dit leuke paard!
Ik ben het niet met je eens. Elk paard is ander en ook anders in wanneer ze 'af' zijn.
Als je een heel werklustig paard hebt ben je zo een keer Z omdat ze alles zonder moeite oppakken, en het dus ook aankunnen. Ik rijd 2 vierjarigen op dit moment die totaal anders zijn. De 1 doet al oefeningetjes van de M en de ander heeft nog moeite met een rechte lijn, dit verschilt heel erg per paard en dus kun je niet oordelen op wat je op een foto ziet.
) is net volgroeit.. Alsook hij, een paard van 6 hoort geen Z te lopen, het spijt me zeer dat hoort gewoon niet. Ook al lijken ze nog zo klaar voor het werk, en ook al zijn ze steviger wat dan ook. Het paard is er lichamelijk nog niet klaar voor. Het is het zelfde principe als een stevig uitziende twenter inrijden, allebei not done.
primagirl schreef:Lara_Silver@ Goh joh, je bent welkom om hem eens te rijden op trens, praten we daarna verder.
Alle anderen ook bedankt voor jullie reacties!
Oakland1990 schreef:primagirl schreef:Lara_Silver@ Goh joh, je bent welkom om hem eens te rijden op trens, praten we daarna verder.
Alle anderen ook bedankt voor jullie reacties!
Klinkt net of je je stang nodig hebt om hem in bedwang te houden
primagirl schreef:Ach ja, de 1 is fan van Anky, de ander van Monty Robberts, daar ligt niemand wakker van hoor!![]()
Maar wat zo opvallend is, hoe lager het niveau, hoe harder er wordt geroepen...
De beste stuurlui staan aan wal he...en de mensen die nog nooit met S&T hebben gereden roepen juist altijd dat je hem te strak hebt...waarom over iets oordelen waar je niks vanaf weet????? Kijk eens naar plaatjes van Anky met Salinero en hoe strak zij haar stang heeft...maar daar hoor ik nooit iemand over! Die stang zit er niet voor niets en daar mag je best wat mee spelen als dat nodig is. En over dat je paard zo jong is, als een dier het niveau niet aankan geeft hij dat denk ik vanzelf wel aan en je kan mijn inziens niet vanuit een topic daarover oordelen!
Julia86 schreef:primagirl schreef:Ach ja, de 1 is fan van Anky, de ander van Monty Robberts, daar ligt niemand wakker van hoor!![]()
Maar wat zo opvallend is, hoe lager het niveau, hoe harder er wordt geroepen...
Precies!!! Jij bent niet de enige die dat probleem heeft...De beste stuurlui staan aan wal he...en de mensen die nog nooit met S&T hebben gereden roepen juist altijd dat je hem te strak hebt...waarom over iets oordelen waar je niks vanaf weet????? Kijk eens naar plaatjes van Anky met Salinero en hoe strak zij haar stang heeft...maar daar hoor ik nooit iemand over! Die stang zit er niet voor niets en daar mag je best wat mee spelen als dat nodig is. En over dat je paard zo jong is, als een dier het niveau niet aankan geeft hij dat denk ik vanzelf wel aan en je kan mijn inziens niet vanuit een topic daarover oordelen!

Ik rijd geen niveau, gewoon omdat wedstrijden rijden niet mijn ambitie is, en toch hebben meerdere mensen met net even iets meer ervaring dan jou mij positief genoeg op mijn rijdkunst beoordeeld, dus conclusies trekken is makkelijk als je niet weet welke persoon er achter zit.
En als je er zo op staat ik vind het prima eens langs te komen hoor, voor mij niet zo ver waar jij woont namelijk.