Veraldo (6-jarige hengst)@ Academy Bartels, dag 2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jacqp

Re: Veraldo (6-jarige hengst)@ Academy Bartels, dag 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:08

Blond Blond Blond Omdat je Z1 start moet je met S&T rijden?
Ik vind dat persoonlijk geen prettig gezicht.
Wel een heel mooi paard OK dan!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 06:53

wauw, jou paard springt in galop zeer bergop waarts, hij heeft écht een goede galop!
Goed getimde foto's ook!
Je blijft er ook super mooi achter zitten ondanks dattie zoveel sprong heeft Lachen

Oja moet commetaar geven he anders word mijn bericht verwijderd Bloos
Ehh...tenen naar binnen! meer kan ik niet verzinnen Tong uitsteken

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:58

je draaft uit met je stangteugel op spanning?
Je paard is pas 6 hoor

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:03

Wildgirl schreef:
je draaft uit met je stangteugel op spanning?
Je paard is pas 6 hoor

Wat een aparte reactie, zeg! Zoals Tara al aangeeft, is zij nog een beetje zoekende naar wat het beste werkt bij haar paard. Tara heeft ook nog niet heel erg veel ervaring met de stang en het paard, dus vandaar dat zij hierheen af en toe nog wat probleempjes heeft. Niet meer dan logisch toch?

Ik vind dat je een ontzettend leuk dier onder je kont hebt, in ieder geval, zover dat je kan zeggen van de foto's! Verder zou ik hem graag iets actiever/fanatieker achter zien en iets meer de berg op(daarmee bedoel ik absoluut niet dat ie omhoog moet met losrijden, maar dat ie wel, ook in het lage, daar omhoog moet blijven klimmen, in plaats van , even overdreven omschreven, 'op de voorhand storten', ookal ben je daar aan het losdraven/uitdraven, als 'tip' Knipoog misschien iets meer schakelen), maar ik denk dat het helemaal goed komt met trainers als hans en cora. Ik wens je nog veel succes in de toekomst met hem, en blijf foto's posten!

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:06

Ziet er super uit, wat een talentje!!
Wees er maar trots op!
Hij is al super mooi over de benen, en je zit er fijn op!achter lekker blijven activeren Haha! Prachtig plaatje!
S&T is helemaal niet erg hoor, je moet er me leren rijden door het te doen. En onder begeleiding is toch prima Knipoog
en ik zie nog steeds een blij paard Knipoog

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:09

@ missmiekie; hoezo rare reactie?
Als je uitdraaft is het over het algemeen de bedoeling dat je paard tot ontspanning komt;zijn hals laat zakken en zijn spieren kan strekken.
Dat verkrijg je imo niet als je de stang er strak aanzet; daarnaast als je nog weinig ervaring met s&t hebt ga je niet op een 6 jarig paard met s&t rijden lijkt mij.
Óók in de Z kun je op een trensje rijden.....daarnaast vind ik persoonlijk het paard wat jong voor dit niveau en deze optoming maargoed; dat is mijn mening

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:14

Wildgirl schreef:
@ missmiekie; hoezo rare reactie?
Als je uitdraaft is het over het algemeen de bedoeling dat je paard tot ontspanning komt;zijn hals laat zakken en zijn spieren kan strekken.
Dat verkrijg je imo niet als je de stang er strak aanzet; daarnaast als je nog weinig ervaring met s&t hebt ga je niet op een 6 jarig paard met s&t rijden lijkt mij.
Óók in de Z kun je op een trensje rijden.....daarnaast vind ik persoonlijk het paard wat jong voor dit niveau en deze optoming maargoed; dat is mijn mening

Heb jij zelf wel eens met een stang en trens gereden? Op het moment dat je een paard laat uitdraven, en laat zakken in de hals, heb je vaak al het probleem dat je even 'in de knoop zit met je stang', in de zin van: dan laat je je trensteugel veel losser worden, dan moet je stang ook mee, maar die is veelal net wat korter, waardoor er dus zo'n foto genomen kan worden. Daarnaast is een klapperende stang in een paardenmond 'gevaarlijker', dan een stang die gewoon netjes qua graden zit....

Waarom zou je wel op een 12 jarig paard met S&T kunnen leren, en niet op een 6 jarig paard? Dit paard wordt al een flinke tijd zo getraind(en laten we het daar niet over hebben, dat is haar keuze), en is deze optoming dus ook 'gewend'. Tuurlijk kun je in het Z ook op een trens rijden, maar ook dat is een aparte discussie, Tara kiest ervoor om haar paard op S&T te rijden, en af en toe dat af te wisselen.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:15

jacqp schreef:
Blond Blond Blond Omdat je Z1 start moet je met S&T rijden?
Ik vind dat persoonlijk geen prettig gezicht.
Wel een heel mooi paard OK dan!

Volgens mij is ze in training en kan ze juist op training bij bartels met s&t rijden enorm veel leren hiervan!

Knappe combinatie zo kort bij elkaar en je rijd hem echt top!!!
En omdat je iets moet zeggn kwa tips Tong uitsteken
Misschien je teentjes nog ietsje naar binnen draaien .
Anders heb ik echt geeen tips voor je. Clown

Julia86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:28

Hmmm, een beetje rare reacties af en toe. Je stang te strak, het paard te jong, geen prettig beeld????? Nou, ik vind het er heel goed en profesioneel uitzien, die stang hoeft echt niet los te hangen hoor, die van mij wordt juist vervelend als ik dat doe!! En er worden genoeg 6 jarige paarden op S&T gereden, het is maar net hoever je in de training zit. Het ziet er prima uit, gewoon lekker doorgaan zo!!

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:39

Ze vormen pas sinds kort een combinatie, moeten elkaar nog wat aanvoelen en leren met S&T rijden, en hierbij krijgt ze dan nog eens begeleiding van mensen die jaren in het vak zitten, dus ik denk heus wel dat ze weet waar ze mee bezig is. Ze geeft zelf aan dat ze afwisselt, dus zo een probleem is het niet denk ik zo Knipoog Verder vind ik het er netjes uitzien, prachtige galopsprongen heeft je paard, en apart kleurtje ook. Setje staat ook prachtig, veel succes nog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 20:32

Moderatoropmerking:
En opnieuw berichten verwijderd die niet aan de nieuwe HAW regels voldoen, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:54

Ik vind het een beetje jammer dat TS niet meer antwoord. Ik ben erg benieuwd naar haar visie hierover!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 13:08

Ten eerste vind ik dat je een stoer paard onder je bips hebt. Maar toch heb ik een paar puntjes.
Ik vind hem heel erg jong voor het niveau werk dat hij reeds met deze leeftijd moet volbrengen, hij is nog maar net volgroeit, daarbij zie ik dat hij dit werk al langer doet, ik weet absoluut niet wat ik daarvan moet denken. Hij kropt zich op iedere foto een beetje op maar dit ligt ook aan jou teugelgebruik, een punt dat je zelf al aangeeft. Let er ook op dat je je benen niet afsteekt, dit is bv op foto 2 heel erg. (mischien kan de beugel één gaatje korter maken helpen) Je handen zijn eigenljik wel goed zo, die hoeven naar mijn mening niet lager noch hoger.

Wat trainen betreft. Ik zou als ik jou was een periode hélemaal terug gaan werken aan de basis, als ik nu naar de foto's kijk ben ik er zeker van dat deze nog niet helemaal bevestigd is. Wellicht een raad die je in overweging zou kunnen brengen.
Ik zou de stang er uit halen, want zover ik van de foto's kan zien heeft deze geen enkele positieve inbreng what so ever in houding van je paard (o.a de oprichting) en zorgt alleen voor onnodig ruis in de mond, ook brengt het jou in de verleiding hem te gebruiken terwijl het helemaal geen zin heeft.

Mijn post lijkt mischien negatief, maar naar mijn mening krijgt hij werk voorgeschoteld waar hij nog te jong voor is en waarvoor de basis nog teveel mankementen vertoond. In ieder geval hoop ik dat je wat hebt aan mijn post. Want ik geloof dat dit paard nog ver zal komen in de dressuursport, hij vertoont op de foto's namelijk veel werklust, lossigheid en een o.a een goede galop. Nog veel succes met dit leuke paard!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 13:17

Lara_Silver schreef:
Ten eerste vind ik dat je een stoer paard onder je bips hebt. Maar toch heb ik een paar puntjes.
Ik vind hem heel erg jong voor het niveau werk dat hij reeds met deze leeftijd moet volbrengen, hij is nog maar net volgroeit, daarbij zie ik dat hij dit werk al langer doet, ik weet absoluut niet wat ik daarvan moet denken. Hij kropt zich op iedere foto een beetje op maar dit ligt ook aan jou teugelgebruik, een punt dat je zelf al aangeeft. Let er ook op dat je je benen niet afsteekt, dit is bv op foto 2 heel erg. (mischien kan de beugel één gaatje korter maken helpen) Je handen zijn eigenljik wel goed zo, die hoeven naar mijn mening niet lager noch hoger.

Wat trainen betreft. Ik zou als ik jou was een periode hélemaal terug gaan werken aan de basis, als ik nu naar de foto's kijk ben ik er zeker van dat deze nog niet helemaal bevestigd is. Wellicht een raad die je in overweging zou kunnen brengen.
Ik zou de stang er uit halen, want zover ik van de foto's kan zien heeft deze geen enkele positieve inbreng what so ever in houding van je paard (o.a de oprichting) en zorgt alleen voor onnodig ruis in de mond, ook brengt het jou in de verleiding hem te gebruiken terwijl het helemaal geen zin heeft.

Mijn post lijkt mischien negatief, maar naar mijn mening krijgt hij werk voorgeschoteld waar hij nog te jong voor is en waarvoor de basis nog teveel mankementen vertoond. In ieder geval hoop ik dat je wat hebt aan mijn post. Want ik geloof dat dit paard nog ver zal komen in de dressuursport, hij vertoont op de foto's namelijk veel werklust, lossigheid en een o.a een goede galop. Nog veel succes met dit leuke paard!

Ik ben het niet met je eens. Elk paard is ander en ook anders in wanneer ze 'af' zijn.
Als je een heel werklustig paard hebt ben je zo een keer Z omdat ze alles zonder moeite oppakken, en het dus ook aankunnen. Ik rijd 2 vierjarigen op dit moment die totaal anders zijn. De 1 doet al oefeningetjes van de M en de ander heeft nog moeite met een rechte lijn, dit verschilt heel erg per paard en dus kun je niet oordelen op wat je op een foto ziet.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 13:27

Nimmedor schreef:
Lara_Silver schreef:

Ik ben het niet met je eens. Elk paard is ander en ook anders in wanneer ze 'af' zijn.
Als je een heel werklustig paard hebt ben je zo een keer Z omdat ze alles zonder moeite oppakken, en het dus ook aankunnen. Ik rijd 2 vierjarigen op dit moment die totaal anders zijn. De 1 doet al oefeningetjes van de M en de ander heeft nog moeite met een rechte lijn, dit verschilt heel erg per paard en dus kun je niet oordelen op wat je op een foto ziet.

Nee maar waar je wel over kan oordelen is de lichamelijke ontwikkeling van een paard, en een paard met zes (ieder paard Knipoog ) is net volgroeit.. Alsook hij, een paard van 6 hoort geen Z te lopen, het spijt me zeer dat hoort gewoon niet. Ook al lijken ze nog zo klaar voor het werk, en ook al zijn ze steviger wat dan ook. Het paard is er lichamelijk nog niet klaar voor. Het is het zelfde principe als een stevig uitziende twenter inrijden, allebei not done.

primagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 21:12

jacqp@ Tjah, dat is jou mening, kan ik niks aan veranderen, maar ik kan niet zeggen dat ik het er mee eens ben Knipoog

CK88@ Haha, bedankt! Zal mam blij mee zijn!

Wildgirl@ Ik denk dat Missmieke hier al genoeg over heeft gezegd.

Missmieke@ Bedankt voor je uitleg, je zegt het precies zoals ik er zelf ook over denk!

utjelover@ Trots ben ik zeker! Bedankt!

Kimmie_girl@ Bedankt! Ik zal er op gaan letten!

Julia86@ Dankjewel!

Chaelle@ Bedank, en idd, ik heb er profesionele begeleiding naast staan en hij krijgt veel afwisseling *paddock, trens, buitenrit*

Oakland1990@ Achja, ook ik heb mijn school en mijn paarden, en aangezien die niet naast de deur staan *lees 115 km hier vandaan* kan ik jullie niet altijd direct beantwoorden.

Lara_Silver@ Goh joh, je bent welkom om hem eens te rijden op trens, praten we daarna verder.

Alle anderen ook bedankt voor jullie reacties!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:18

primagirl schreef:
Lara_Silver@ Goh joh, je bent welkom om hem eens te rijden op trens, praten we daarna verder.

Klinkt net of je je stang nodig hebt om hem in bedwang te houden Blond

primagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 21:25

Oakland1990 schreef:
primagirl schreef:

Klinkt net of je je stang nodig hebt om hem in bedwang te houden Blond

Als jij dat zo wil opvatten, maar nee hoor, alleen word er gedaan alsof het allemaal zo simpel is met, dus ik zou zeggen, iedereen die wil, kom het even proberen!!!!! Sigaar

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:27

Je lijkt wel of je het niet wil aanvaarden dat niet iedereen het plaatje geweldig vind!

primagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 21:38

Ach ja, de 1 is fan van Anky, de ander van Monty Robberts, daar ligt niemand wakker van hoor! Knipoog
Maar wat zo opvallend is, hoe lager het niveau, hoe harder er wordt geroepen... Clown

Julia86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:54

primagirl schreef:
Ach ja, de 1 is fan van Anky, de ander van Monty Robberts, daar ligt niemand wakker van hoor! Knipoog
Maar wat zo opvallend is, hoe lager het niveau, hoe harder er wordt geroepen... Clown

Precies!!! Jij bent niet de enige die dat probleem heeft... Knipoog De beste stuurlui staan aan wal he...en de mensen die nog nooit met S&T hebben gereden roepen juist altijd dat je hem te strak hebt...waarom over iets oordelen waar je niks vanaf weet????? Kijk eens naar plaatjes van Anky met Salinero en hoe strak zij haar stang heeft...maar daar hoor ik nooit iemand over! Die stang zit er niet voor niets en daar mag je best wat mee spelen als dat nodig is. En over dat je paard zo jong is, als een dier het niveau niet aankan geeft hij dat denk ik vanzelf wel aan en je kan mijn inziens niet vanuit een topic daarover oordelen!

KanCa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:01

Wat een super mooi paard Kwijl

Denk om je kapstokjes meer comentaar heb k niet.. ziet dr goed uit!!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:19

Julia86 schreef:
primagirl schreef:

Precies!!! Jij bent niet de enige die dat probleem heeft... Knipoog De beste stuurlui staan aan wal he...en de mensen die nog nooit met S&T hebben gereden roepen juist altijd dat je hem te strak hebt...waarom over iets oordelen waar je niks vanaf weet????? Kijk eens naar plaatjes van Anky met Salinero en hoe strak zij haar stang heeft...maar daar hoor ik nooit iemand over! Die stang zit er niet voor niets en daar mag je best wat mee spelen als dat nodig is. En over dat je paard zo jong is, als een dier het niveau niet aankan geeft hij dat denk ik vanzelf wel aan en je kan mijn inziens niet vanuit een topic daarover oordelen!

Goh meid ga eens wat topics zoeken, genoeg topics waar mensen actie grondig onder de loep nemen, en vaak nog gelijk hebben ook. Heb eens ambitie, zonder het Anky plaatje na te jagen. En paarden kunnen veel hebben, maar het letsel komt pas op latere leeftijd, net als het paard het niveau aan zou kunnen. Ik heb het niet over individuele gevallen, ik heb het over ieder paard van zijn leeftijd. En ja dit topic verschaft mij hier weldegelijk genoeg informatie over. Jullie geval doet me een beetje denken aan Andre Helgastrand en Blue Hors Matinee, ook een super paard maar ook veel te vroeg te veel belast; nu dan ook goed te zien wat daar van komt. Ik keek eerst ook van een rooskleurig wolkje naar die twee, genoeg mensen die me hier vanaf hebben geholpen.

@primagirl: Tja en het is ook maar weer te zien dat hoe hoger het niveau hoe minder de bereidheid te luisteren van mensen die er wel verstand van hebben maar niks om wedstrijden geven. Knipoog Ik rijd geen niveau, gewoon omdat wedstrijden rijden niet mijn ambitie is, en toch hebben meerdere mensen met net even iets meer ervaring dan jou mij positief genoeg op mijn rijdkunst beoordeeld, dus conclusies trekken is makkelijk als je niet weet welke persoon er achter zit. Lachen En als je er zo op staat ik vind het prima eens langs te komen hoor, voor mij niet zo ver waar jij woont namelijk.

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:33

Ik hoop dat ze op je aanbod ingaat Lara-Silver, lijkt me leuk en leerzaam om daarna jouw reaktie weer te horen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 06:25

Ziet er lekker uit Tara!
Het valt me alleen op dat je zo af en toe wat streng inwerkt met je binnenhand. En op de 2e foto leek hij iets over de buitenschouder weg te vallen, maar dat kan ik mis hebben.
Jullie zijn echt een mooie combinatie samen

Ook nog even over dat s&t en te jong. Veraldo pakt zo te zien alles rustig op, en Tara doet het volgens mij echt wel rustig aan met hem. Verder vind ik het stanggebruik niet dermate storend dat ik zou zeggen haal hem eruit. Ze is ook niet perfect en ze heeft les. Het is een jong meisje dat nog niet zo super lang met s&t rijd en daar moet ze dan in mijn ogen nog aan wennen