@ VivaLaVida, ja hij gooit behoorlijk hoog op! In het begin was het echt stuiter stuiter, nu kan ik gelukkig wel makkelijk de hele rit doorzitten, maar ook niet als hij zijn rug vast zet. Ik moet hem dus altijd eerst goed loswerken, dat doe ik wat lager en dieper, dan in verlichte zit flink naar voor galloperen in de galop, dan terug rijden, wat schakelen, en dan is hij wel goed uit te zitten omdat hij dan wat losser door zijn lijf is.
Maar je zegt het precies goed, Hij is er bijna, maar nog net niet! Zo voelt het echt, ookal loopt hij super (zoals ik al zei kon hij voor mijn gevoel wel fijner qua dragen)
Ik heb niet dat gevoel dat hij van zijn oren tot zijn staart los is. Hij voelt wel goed hoor, maar nét niet vloeiend genoeg. Wel had ik afgelopen keer met loswerken dat ik hem echt goed over de rug kreeg, hij liet echt zijn hals vallen (op de goede manier dan

) en voelde heeel ontspannen en los. Maar dat is nog niet permanent, en hoger in zeker niet.
Iemand daar nog tips voor

Of gewoon goed loswerken en trainen trainen trainen dat hij langzaam aan ook in zijn gewone houding los blijft?
Zou het ook niet met zijn leeftijd te maken kunnen hebben? (bijna 17) Hij is topfit (zijn vacht is zo ontzettend mooi kort!), maar je merkt uiteraard wel dat zijn eerste draf nog niet is wat het moet zijn, hij moet echt als een dieseltje warm draaien. Mag je dan eigenlijk nog wel verwachten dat hij zo soepel voelt als een 6 jarige? Of is het exterieur? Of moet ik dus gewoon langer loswerken