Mag een manege je wegpesten??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JustJoyce

Re: Mag een manege je wegpesten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 18:43

Borg schreef:
Ik heb wel eens meegemaakt dat een beginner die ruim boven de 100 kg woog (echte gewicht durfde ze niet te zeggen) op een haflinger wilde rijden. Dat heeft de eigenaar toen op een hele nette manier opgelost. Hij heeft haar even op een stevige haflinger laten voorstappen en toen zagen ook haar begeleiders dat het paard er zichtbaar moeite mee had. Toen had iedereen er bergip voor en ging de les niet door.
Vond ik persoonlijk heel netjes gedaan, maar heb helaas ook wel andere verhalen gehoord. Ik snap die instrcuteurs niet, het is toch ook geen reclame tegenover je andere klanten?
Het zou voor mij (slanke den) genoeg reden zijn om elders te gaan kijken. ik kan er echt niet tegen wanneer er ten koste van iemand anders 'lollig' gedaan moet worden en ik weet zeker dat er meer mensen zo over denken.

Wel een goede oplossing dat de mensen zelf kunnen zien dat het niet werkt.

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 21:32

sorry hoor, maar dit vind ik belachelijk!!! Boos!
Ik heb zelf ook een maatje meer maar dat is nog geen reden om je weg te pesten!!!
Ik rij ook nog steeds en rij nu op mijn bijrijdpaard, ik zat er eerst ook wel mee van stel ze vinden mij te zwaar, maar ze zeiden zelf ook al, een maatje meer of minder daar kijken wij niet naar en het paard kan het makkelijk houden! Kom op zeg!
Ik vinds het heel erg banketstaaf hoe ze tegen je doen daar op die manege en ik zou dit absoluut niet pikken!
En €115,- voor een les, tjonge jonge, dat slaat werkelijk waar helemaal nergens op! Er zijn zat mensen die je wel willen laten rijden hoor!
Tip: Zoek een andere manege waar ze wel redelijk zijn, want dit gaat te ver, ze hebben geen recht om je zo te behandelen! Als je nou echt op een heel klein paardje zou gaan rijden oke, dat zou ik zelf ook niet willen, maar een groter paard kan dat best houden, een e-pony ook wel!
Ze moeten daar eerst eens op zichzelf letten voordat ze gaan oordelen, want ze maken je alleen maar onzeker, terwijl je plezier moet hebben als je aan het paardrijden bent.
Meissie, ik ben blij dat je nu wat leuks gevonden hebt, waar ze niet op je zitten te zeiken!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 21:39

Dit vind ik absoluut niet kunnen!

TS zo hoor je absoluut niet behandelt te worden! Ach gut

De een is wat zwaarder dan de ander maar over het algemeen moet een volwassen paard je wel kunnen dragen. Als je op een D pony had gereden en je woog daarmate zwaar dat het voor de pony niet te doen was, dan zeg ik ala.. Maar dan nog hoort dit gewoon netjes opgelost te worden.

Een kennis van mij is weg gepest op Deurne, door leraar of all people!
Ze was absoluut niet zwaar, maar klein en oogde daarom zwaar. Maar ze had twee stevige paarden onder dr kont. Maar zolang ze niet zou afvallen zouden ze haar ook niet helpen.

Nou dat soort mensen vind ik vreselijk. Je hoort iemand in zn waarde laten, no matter what!

Lekker vergeten die nare dingen van daar, en lekker verder gaan met de pony die je nu rijdt!

Het is het belangerijkste dat je tevreden bent met jezelf, en tegen ieder ander zeg je ; screw you! Cool

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 22:17

op een manege zou je toch verwachten dat ze klanten het zo goed mogelijk behandelen...
ze mogen mensen pas weigeren als ze de gezondheid van het paard in gevaar brengen... maar las ik jou verhaal lees, lijkt het me niet dat je niet boven de 300 kilo zou wegen (beetje overdreven), dus ik zie het probleem van die manege niet. ok het is minder handig als je op een welsh zou gaan rijden ofzo, maar dat weet je zelf ook wel....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 22:51

Ik zet een slotje, graag verder in het eerdere topic.