United (Havidoff x Jazz) @ work... tijdens les.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: United (Havidoff x Jazz) @ work... tijdens les.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 17:59

LINS schreef:
Mooie foto's Chan! Van je handen en je teugels, dat ken ik natuurlijk van je Knipoog
Maar ik weet ook hoe stout United kan zijn, de slimmerik met z'n trucjes iedere keer weer!
Hij bedenkt steeds weer iets nieuws om onder de verveling en het werk uit te komen Clown
Vond hem gister ook erg goed lopen!

Ja hij kan echt stout zijn... vandaag was die vooral wat dromerig Clown
Gister liep die eigenlijk nòg net iets lekkerder, hij was wat voorwaartser waardoor ik hem makkelijker had aan de voorkant Haha!
Was iig blij dat mich foto's voor me kon maken... en een filmpje nu kan ik zelf goed zien hoe hoog ik die gekke handen wel niet hou ROFL

SHALALA schreef:
Leuk paardje.

Alleen lijkt mij dat je er erg onstabiel op zit, aan de ene kant wel, aan de andere kant niet. Wel omdat je je benen er (misschien te) goed aan hebt, niet omdat je dan je knieën niet aan het zadel kunt houden, daarbij houd je je handen zoals je eerder zei te hoog, en te breed. Hou ze wat lager, en bij elkaar. Dan kun je beter ophoudingen naar boven maken, want als je ze al zo hoog hebt, kun je geen ophoudingen meer naar boven maken, dan zit je met je handen boven je hoofd om een beetje te overdrijven Vork Maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel. Voor de rest ziet het er netjes uit. Succes verder!

Klopt helemaal... ik moet echt mijn handen wat lager en meer bij elkaar houden. Als ik eraan denk gaat het goed, als ik geconcentreerd bezig ben floepen ze zo weer op de verkeerde plaats terug Huilen van het lachen Vreselijk Vork
Ik denk idd ook dat ik mijn benen er te veel 'omheen' heb, daardoor draai ik wat op mijn bovenbenen wat mijn stabiliteit niet ten goede komt Haha! Werken aan mijn onafhankelijke zit dus Slim

PKN_ schreef:
Hmm.. Ik heb het gevoel alsof je stijgbeugels te lang zijn en je daardoor je achterkant van je kuit gaat omdraaien en je voeten er wat te diep insteekt. Vind je ook niet echt zitten en het lijkt me daardoor ook een beetje komen dat je je handen zo hoog en breed houd.
Ik kan fout zitten het zijn 'maar' foto's, maar dat beeld krijg k ervan Knipoog
Ik denk dat als je je beugels een gaatje korter doet je meer steun hebt en je ook beter kan zitten. Lijkt me dan ook handiger voor dan je handen op zijn plaats te houden. Lachen

Als ik ze korter heb hou ik helaas mijn voeten exact hetzelfde Clown Het enige wat verschilt is dat ik dan gigantisch voorover ga zitten. Ik til op een of andere manier mijn voet uit de beugel, hoe kort ze ook zijn Huilen van het lachen
Op deze foto kan je dat goed zien... is een wat oudere foto van mij en mijn andere paardje Warina:
http://i16.photobucket.com/albums/b26/c ... 1212685075

Ik moet mezelf leren ontspannen, lang maken en gaan zitten Haha! Klinkt makkelijker dan het is... want het is een hoop werk Nagelbijten / Gniffelen
Het is sowieso al een hele verbetering met hoe ik eerst zat Koe

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 18:15

FOEI !!! Sinds wanneer galopeer je op de linkerhand in de rechter galop en op de rechterhand in de linkergalop ??? Clown Haha!

Tenminste dat zeg jij zelf Schijnheilig

Ik vind de foto's een prettig beeld geven, leuk om eens te zien wie er aan de andere kant van de lijn zit Lachen

Erg mooi paard, ik ga met de punten mee van de handen (te breed) en dat ie van achter wat flitsender mag worden.

De halshouding vind ik erg goed, is erg netjes op de plek, en dat ie soms wat diep gaat vind ik niet erg, dat vind ik "varieren in de halshouding"
Constant in dezelfde houding lopen is helemaal niet goed

Je houding is ook erg netjes.

Leuke combinatie om te zien!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 18:18

Oh damn... verkeerde tekst bij de galoppen gezet Huilen van het lachen Tsja ik ben BlonT natuurlijk Clown
Varieren in halshouding doe ik sowieso veel, net als heel laag en diep uit draven en stappen. En daarbij af en toe weer even hoog instellen om te kijken of hij mijn hand goed blijft volgen Lachen

Ktje schreef:
Zie er leuk uit hoor chan!

Danku Haha!

laura_peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 21:32

Mooi paardje!
Ik zou zelf je spoortje nog even achterwege laten. Ze drijft nu zoveel met achterkant kuit i.p.v. binnenkant kuit (tenminste zover ik op de foto's kan zien) dat je vaak soort van continue met je spoor inwerkt waardoor ie daar een beetje dood voor wordt, dan heb je er straks niks meer aan als je m echt nodig hebt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 09:49

laura_peetje schreef:
Mooi paardje!
Ik zou zelf je spoortje nog even achterwege laten. Ze drijft nu zoveel met achterkant kuit i.p.v. binnenkant kuit (tenminste zover ik op de foto's kan zien) dat je vaak soort van continue met je spoor inwerkt waardoor ie daar een beetje dood voor wordt, dan heb je er straks niks meer aan als je m echt nodig hebt.

Dood is hij echt niet, hij is juist goed aan je been. Maar het geheel mag wat flitsender en vlugger van achter Knipoog
Het lijkt op de foto idd of ik wat prik, dat komt omdat ik mijn been vreemd eromheen draai Tong uitsteken Maar irl raak ik hem niet met mijn spoor, behalve als ik dat wil.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:55

Moderatoropmerking:
Bericht dat niet aan de nieuwe regels voldoet verwijderd.

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:23

Ik vind eigenlijk je houding vrij storend.
Je handen staan veel te hoog, en te ver uit elkaar.
daarbij heb ik het idee dat je teveel met je handen doet, en te weinig met je been...
Rijd je paard van achter naar voren, dan hoef je niet zoveel kracht in je armen te zetten.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 13:35

rosanne1988 schreef:
Ik vind eigenlijk je houding vrij storend.
Je handen staan veel te hoog, en te ver uit elkaar.
daarbij heb ik het idee dat je teveel met je handen doet, en te weinig met je been...
Rijd je paard van achter naar voren, dan hoef je niet zoveel kracht in je armen te zetten.

Knap dat je aan het plaatje kan zien dat ik veel kracht zet Knipoog
Vooral gezien het feit dat ik de teugels altijd los heb hangen Clown
Dat hij niet genoeg van achter naar voren is klopt helemaal. Houding handen idd ook... heb ik zelf al benoemd en is ook al 10x gezegd.
Maar dat ik teveel van voren doe geheel niet Knipoog

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 13:45

Je hebt wel een erg sterke hand hoor!! probeer hem iet meer van achtere te rijden

voorde rest erg netjes complimenten

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 13:47

Moderatoropmerking:
Berichten die niet voldoen aan de nieuwe HAW regels verwijderd.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 13:49

JumpingQueen schreef:
Je hebt wel een erg sterke hand hoor!! probeer hem iet meer van achtere te rijden

voorde rest erg netjes complimenten

Zie mijn vorige reactie Knipoog
Zal er na mijn werk wel wat close-upjes opzetten Huilen van het lachen Tong uitsteken

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:08

doe maar, dan kan jij zelf misschien wel zien hoe je je armen gebruikt. teveel nl.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 14:17

rosanne1988 schreef:
doe maar, dan kan jij zelf misschien wel zien hoe je je armen gebruikt. teveel nl.

Als je niet op een normale en volwassen manier kan reageren, doe het dan gewoon niet.
Jij baseerd jouw mening op deze foto's, het beeld kan vertekenen door mijn verkeerde handhouding.
Welke wel storend zijn voor de aanleuning... maar niet hard.
Bij een close-up zal ik aan je kunnen zien hoe de teugel-bit-mond situatie eruit ziet... maar dit schijn jij niet te willen zien en erg graag vast te willen houden aan je eigen optiek en mening...
Maar ik weet en voel dat ik zeker niet hard in de hand ben. Tevens is dit niet door mijn instructie benoemd... die ziet mij meerdere malen per week in het echt rijden en niet op en foto'tje Lachen
opbouwend commentaar heb ik veel aan... maar aan deze eenzijdige manier van posten heb ik niets. Doei, doei

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:27

ik geef mijn mening over het beeld wat je openingspost geeft...
en je begint meteen in de verdediging, knao dat je dat kan zien, ik rijd altijd met de losse teugels etc.

jij wil een close up laten zien? nou graag...
ik zie namelijk nergens losse teugels.
Wel te lange teugels, en teveel druk.

dus meer been, en minder druk in de teugels.
maar, prima als jij dit niet wil aannemen.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:55

Geeft toch een fijn beeld vind ik en dat op de hand duiken ken ik goed. Bij mij helpt het om achter erg actief proberen te maken met veel schakelingen en wat moeilijkere oefeningen aangezien die van mij snel dingen saai vindt. Werk zo aangenaam mogelijk en toch ook moeilijk maken. In draf bv niet enkel heel kort terugnemen maar gewoon de lengte een paar pasjes proberen te verkorten en terug wat vooruit etc etc
ivm je handen wijdt, mijn lesgever roept altijd, alléé daar gaat de boerin weer met de tractor, je rijdt met een Porsche niet met een tractor, die duimpjes moet in elkaar kunnen haken. Heeft me goed geholpen Ja

ReGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 15:36

hahahaha wat een g*e*l*u*l dat chan met teveel druk aan de voorkant rijd.. zij rijd juist heel tegenovergesteld..
1 is ze vaak juist te voorzichtig, zeker aan de voorkant,
2 houd ze dr handen altijd een beetje open, dus teugels worden vaak te lang en staan dan dus zeker niet te strak,
3 is united niet het paard dat veel druk nodig heeft, maar doordat hij soms wat wil duiken geeft het jou misschien het idee dat chan teveel inwerkt, maar zij probeert dit JUIST te voorkomen door hem van achter erbij te rijden, en haar foutje is dan soms dat ze hem iets teveel omhoog wil tillen.

MAAR dat chan met teveel druk rijd en teveel doet aan de voorkant dat is echt grote ONZIN! hahaha je moet haar eens in real life zien rijden en daarentegen houd onze instructice ook niet van hard inwerken, dus als dat al zo zou zijn geeft ze dit gelijk aan!! En ik vind persoonlijk dat op de foto's echt niet terug te zien is hoor dat ze met teveel druk rijd, zie jij een open mond of een paard die helemaal gespannen loopt??? IK NIET!!!

Zo dit vind ik ervan!! Haha!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 17:40

Hahaha rustig mich... adem in... adem uit Haha!
Zij zien enkel deze foto's Tong uitsteken Ik ga nog een poging doen om wat te bereiken in deze 'discussie' Huilen van het lachen

rosanne1988 schreef:
ik geef mijn mening over het beeld wat je openingspost geeft...
en je begint meteen in de verdediging, knao dat je dat kan zien, ik rijd altijd met de losse teugels etc.

jij wil een close up laten zien? nou graag...
ik zie namelijk nergens losse teugels.
Wel te lange teugels, en teveel druk.

dus meer been, en minder druk in de teugels.
maar, prima als jij dit niet wil aannemen.

Ik wil het wel aannemen, maar ik wéét ook hoe ik rij Knipoog Daarbij krijg ik niet les van de minste ruiter en ook Eddie de Wolf gaf aan dat ik met een veel te los en slap handje reed Clown Open handjes ROFL
Ik weet dat mijn handhouding hier bagger is en de aanleunig verstoord... hierop ben ik ook hard aan het oefenen.
Maar ik weet ook zeker dat ik absoluut niet hard in de hand ben Lachen Eerder te zacht waardoor het slordig en 'pakkerig' wordt.
Dat ik meer van achter naar voren moet rijden ben ik 100% met je eens... maar met de harde hand toch nog steeds niet Tong uitsteken

Ok hier je foto's... zoals je close up ziet, heb ik zelfs een soort van waslijntjes, het hoge houden van mijn handen laten het lijken of ik naar boven aan het 'trekken' ben. Maar ik hou ze gewoon verkeerd, staat geen extra druk op Lachen
Ik heb meerdere vergroot... want iets zegt me dat je met 1 foto geen genoegen neemt Vork Als je er meer wil moet je maar even pb'en gooi ik je pb-box vol met foto's Duivel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

*edit* kom trouwens onwijs hoog uit het zadel steeds met lichtrijden Clown United gooit wel hoog op... maar hier ga ik ook echt even aan werken Haha!

R_achelll_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 17:44

Het ziet er netjes uit. Ik zou alleen je ellenbogen iets meer aangsloten houden en je handen rechtop houden.
Voor de rest Ga zo door !!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 17:46

R_achelll_x schreef:
Het ziet er netjes uit. Ik zou alleen je ellenbogen iets meer aangsloten houden en je handen rechtop houden.
Voor de rest Ga zo door !!

Dank je Haha!
Ja de armen ga ik eraf halen en vervangen voor beter mee werkende excemplaren Huilen van het lachen ROFL

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 21:34

rosanne1988 schreef:
nou, amazone als jij niet trekt, prima!
probeer dan iig je hand-armhouding te veranderen.
zet je handen wat dichter bij elkaar, en ontspan meer in je schouders en rug.

Slim
c_alsemgeest schreef:
Ik weet dat mijn handhouding hier bagger is en de aanleunig verstoord... hierop ben ik ook hard aan het oefenen.

c_alsemgeest schreef:
mijn verkeerde handhouding.
Welke wel storend zijn voor de aanleuning... maar niet hard.

c_alsemgeest schreef:
en mijn handen/zijn oprichting... Hij wil graag te diep lopen, waardoor ik wat ga 'tillen' aan de voorkant.
Als hij goed voorwaarts is duikt hij bijna niet... maar ik hou nog steeds mijn handen wat te wijd en te hoog Clown

Zoals ik al meerdere malen zelf zei... wete ik het, besef ik dat er aan gewerkt moet worden... en ben ik bezig in mijn lessen om hieraan te werken? nu kan jij vannacht ook weer goed slapen Knipoog Clown

En trouwens... de berichtjes van regirl zijn imo gewoon reacties in een discussie? De discussie gaat over een 'praktijkprobleem' wat op deze foto's te zien is én ook nog eens een punt wat ik heb benoemd voor commentaar?
Dus het is imo gewoon volgens de HAW regels... dat ze niet overeenkomen met jouw mening heeft niets met de regels te maken toch? Haha!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:39

Je handen lijden een beetje een eigen leventje. Wat wij op de manege doen is 3 kleurtjes aan de teugels, waar tussen je de teugels moet vast pakken. Het werkt wel.
Veel succes nog

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 07:28

tallechie schreef:
Je handen lijden een beetje een eigen leventje. Wat wij op de manege doen is 3 kleurtjes aan de teugels, waar tussen je de teugels moet vast pakken. Het werkt wel.
Veel succes nog

Weet je dat ik daar idd al eens over na heb lopen denken Haha! Een kleurtje oid aan mijn teugel doen... wie weet ga ik het van de week even uitproberen Haha! Clown

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 09:20

Moderatoropmerking:
Er is genoeg gediscussieerd over of er wel of niet teveel druk op de mond staat. rosanne1988 je hebt kunnen zeggen wat je vind maar het heeft geen zin om je mening door te drijven.
Als er nog mensen zijn die wat willen zeggen over de handhouding van de amazone dan is het wel de bedoeling dat daar een goede tip bij komt om die te verbeteren en niet alleen en melding dat je het niet zo mooi vindt.

Moderatoropmerking:
Daarnaast zijn er nog enkelen posts verwijderd die niet aan de regels van HAW voldoen.

laura_peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 16:13

c_alsemgeest schreef:
http://album.partyflock.nl/42082190.jpg

*edit* kom trouwens onwijs hoog uit het zadel steeds met lichtrijden Clown United gooit wel hoog op... maar hier ga ik ook echt even aan werken Haha!

Hai, nog even over het lichtrijden (misschien had je dit zelf ook al bedacht maar zeg het toch even) je komt zo ver uit je zadel doordat je ook je knie strekt en hiermee ook je been afsteekt, probeer je onderbeen aan het zadel te houden; heb je twee vliegen in 1 klap; en minder hoog uit het zadel, en je onderbeen aan je paard, jeeej Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-06-08 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: SVP geen foto's quoten.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 18:15

laura_peetje schreef:
c_alsemgeest schreef:
http://album.partyflock.nl/42082190.jpg

Hai, nog even over het lichtrijden (misschien had je dit zelf ook al bedacht maar zeg het toch even) je komt zo ver uit je zadel doordat je ook je knie strekt en hiermee ook je been afsteekt, probeer je onderbeen aan het zadel te houden; heb je twee vliegen in 1 klap; en minder hoog uit het zadel, en je onderbeen aan je paard, jeeej Haha!

Ja ik heb er vandaag al veel op gelet Tong uitsteken
Ook op mijn handen... benen gaan een stuk beter, handen op de momenten dat ik eraan denk ook Huilen van het lachen