Een shet inrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mhollander

Re: Een shet inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 20:37

MMH_PAARDEN schreef:
ik heb 5 paarden ingereden , en dat is een stuk moeilijker dan een shet , waarschijnlijk moet je een niet te groot iemand gebruiken voor de shet en iemand erbij hebben die je kan helpen ( eraf vallen zal je toch niet snel want dat zou wel heel blond wezen )

Je kunt net zo goed van een shet afvallen hoor. Die van mij kan behoorlijk bokken en stijgeren en me kids vallen er dan ook regelmatig af. Ze leren wel te zitten zo. Je hoeft dus niet blond te zijn om van een shet af te vallen.

Als je het niet weet moet je het niet doen. Het beleren van een paard moet goed gebeuren.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 20:40

MMH_PAARDEN schreef:
ik heb 5 paarden ingereden , en dat is een stuk moeilijker dan een shet , waarschijnlijk moet je een niet te groot iemand gebruiken voor de shet en iemand erbij hebben die je kan helpen ( eraf vallen zal je toch niet snel want dat zou wel heel blond wezen )

Beetje offtopic maar wil het wel graag kwijt: Eerlijk gezegd vind ik dat als je 5 paarden ingereden heb zelf heel goed moet weten.
dan een shet net een gewoon A,B,C,D,E pony of zelfs als een paard moet worden ingereden en er dus geen verschil tussen moeilijkheids graad zit.

thaarrx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 17:50

Mensen, ik geef ook mijn eigen met dat blond he Knipoog
En ik vroeg een beetje om tips en niet om ruzie met dat blond Bloos

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 17:52

als je hier op bokt al moet vragen van hoe het moet lijkt hetmij verstandiger om er niet aan te beginnen. (Niet aanvallend bedoeld maar een shet is ook een ponie en die moet je ook naar behoren inrijden.)

thaarrx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 17:53

mhollander schreef:
als je hier op bokt al moet vragen van hoe het moet lijkt hetmij verstandiger om er niet aan te beginnen. (Niet aanvallend bedoeld maar een shet is ook een ponie en die moet je ook naar behoren inrijden.)

Ik wist dr wel wat vanaf maar niet alles enz.
Daarom dit topic Knipoog

paasei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 17:55

Het moet toch ooit haar eerste keer worden

thaarrx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 17:56

IDD Haha!

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 17:57

tip zoek dat iemand die het al eerder gedaan heeft en doe het samen.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 18:03

ik ben het eens met snoevie, een shet is een shet een shet is gewoon een klein paard, en is inderdaad wat eigenwijzer, maar dat zijn wel meer paarden (ook karakter)
ik denk dat je er beter iemand bij kan halen die er meer verstand van heeft (is hier ook al eerder gezegd)

ikzelf verzorg ook een shet, die heb ik zelf leren lange lijnen lopen, veel geduld en niet denken ze is vast zo eigenwijs dat ze daardoor niet wilt. Altijd eerlijk blijven tegenover de pony.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 18:09

Thaar! Ik heb ook een pony ingereden Bloos Ik wil je wel helpen, maar ben je niet een beetje te groot? Tong uitsteken

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 18:12

Als ik je posts zo lees, TS, krijg ik niet de indruk dat het verstandig is als je zonder begeleiding in gaat rijden. Om dat voor ruiter en pony goed en prettig te laten verlopen is er meer nodig dan iemand die er niet bij het eerst bokje afvalt.
Zoek begeleiding of, beter nog, zeg tegen de eigenaar dat ze iemand zoeken die meer ervaren is dan jij

thaarrx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 19:12

Yinari schreef:
Als ik je posts zo lees, TS, krijg ik niet de indruk dat het verstandig is als je zonder begeleiding in gaat rijden. Om dat voor ruiter en pony goed en prettig te laten verlopen is er meer nodig dan iemand die er niet bij het eerst bokje afvalt.
Zoek begeleiding of, beter nog, zeg tegen de eigenaar dat ze iemand zoeken die meer ervaren is dan jij

Zoals ik al vaker heb gezegd daar dacht ik ook al aan Knipoog

& Steef. Ik weet niet of ik er te groot voor ben xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 19:18

Hoe lang ben je dan?

thaarrx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 19:28

ehm 1.70 ofz Bloos(A)

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 19:37

ik ben 1,72 en als ik op mijn shet ga zitten, (1m /1.10) dan scheelt het 15cm of ik raak de grond met mijn voeten, véééls te groot dus. je shet raakt ook helemaal uit balans doordat de ruiter te lang is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:43

Ja, dan ben je net zo lang als ik, en een paard van 1.64 tot 1.70 past beter bij je lengte....

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:27

Ik vanwege je lengte zou ik het niet doen!
ik ben zelf 1,62 weeg opzich niet zwaar en zelfs ik ben vaak te groot voor een gemiddelde shet van 1 meter.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 07:02

eigenlijk is het slimste om een kleinere ruiter te zoeken,en evt iemand erbij die ervaring heeft met pony's inrijden.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 11:13

thaarrx schreef:
ehm 1.70 ofz Bloos(A)

Nou dan lijkt me dat de vragen over hoe je zou moeten inrijden niet meer noodzakelijk zijn Knipoog
Je bent nl. veel te lang voor welke shetlander dan ook en nu is dat voor een goed getrainde shetlander al heel erg "vervelend" (en zeer belastend), laat staan voor een dier dat nog ingereden moet worden!

thaarrx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 15:14

jaa ik snap t Knipoog