Nathalie en Nagyl,
Toen ik destijds met haar begon wist ik niet beter dan ze kon al longeren en ze was al 3. Ik kwam van een manegepony af en had dus verder geen idee en ben gaan rijden. Later bleek ze nog net geen drie te zijn en afgelopen maart/april bleek dat ze ook nog drachtig was, toen was het rijden tot het minimale beperkt. Misschien allemaal een beetje vlot achteraf gezien maar op zich kan het allemaal niet zo'n kwaad. Ponys worden hier allemaal rond de 3e verjaardag ingereden, zeker de wat dominante ponys. En hoe langer lichte beweging tijdens zwangerschap hoe beter, dat is het zelfde als bij ons.
Sonjim: Bij mensen is de kraamtijd wel degelijk 6 weken! Daarna wordt er van je verwacht dat je weer mee kunt draaien. Je hebt dan ook het nagesprek bij de verloskundige/gyneacoloog en de bloeding moet over zijn. Dat werkgevers verplicht zijn 10 weken bevallingsverlof te geven is wat anders!!!
Verder schreef iemand dat ik het rijden terug zou moeten brengen naar 3 tot 4 x per week een half uur. Maar zoals ik al schreef rijd ik op dit moment ook niet meer dan dat.
Ik hoop dat ik niet al te aanvallend klink maar wil toch even mezelf duidelijk maken. Ik ben van mening dat ik haar echt niet overvraag met 2 uur rijden per week!