Pony weg doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deleted

Re: Pony weg doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 15:43

Gewoon wat actiever laten lopen,
en als je voelt dat hij wil gaan rollen,
gewoon even een hulp geven waardoor hij daar de kans niet toe krijgt. Bijvoorbeeld aansporen. Kuiten eraan!

G1ovanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:27

voor een manege paard is het mishcien niet handig Bloos maar als prive paard zou je er mischien aan kunnen werken.

PrinsesFancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:24

ik heb het al een paar keer voro gehad en ik spring er gewoon af en spuit ze eerst af en daarna longeer ik ze, tot ze het niet meer doet!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:27

mijn shet heeft dit bij mijn vorige bijrijdster ook een keer gedaan. Daarna zag ik het op tijd aankomen en dan waarschuwde ik haar. Dan hielden we haar extra actief en als ze door haar benen wou zakken, dan gaven we haar een tik. Sindsdien heeft ze het nooit meer gedaan.

nikkihaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:31

tja... bij een manegepaard is dit natuurlijk een lastig probleem ikzelf zou m'n paard hier niet om verkopen maar kan me wel voorstellen dat de manegehouder het risico niet wilde nemen.

monsterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:57

vanuit veiligheid opzicht bekeken: weg doen
vanuit eigen paard opzicht bekeken: houden en corrigeren

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:02

Elma_ schreef:
Misschien zouden ze eens naar een oorzaak kunnen kijken waarom hij gaat rollen? misschien heeft hij wel pijn?
Maarja, dat kost geld, en is dus voor een manege teveel moeite Boos!

Beetje kort door de bocht dit....

Als het door pijn komt is het niet een probleem dat alleen bij warm weer voorkomt. Het zal veel eerder veroorzaakt worden doordat hij jeuk krijgt van het (opgedroogde) zweet op zijn lijf.

Daarbij komt nog dat mensen met een eigen paard/pony vaak net wat meer kennis en ervaring hebben als de gemiddelde manegeruiter en dus ook beter kunnen reageren op een (potentieel) gevaarlijke situatie.
Een manege eigenaar heeft 2 grote verantwoordelijkheden, de ene zijn zijn paarden en pony's en de tweede zijn zijn lesklanten.
Beide heeft hij nodig voor zijn broodwinning, dus voor beide zal hij zo goed mogelijk zorgen.

Is een paard ziek/kreupel of heeft hij iets nodig krijgt hij de zorg die hij nodig heeft.
Een dier met streken is niet geschikt voor het manegewerk en is dus beter af als hij verkocht wordt als privepaard.

Natuurlijk kan je zeggen dat de manege eigenaar ervoor had kunnen kiezen het dier te herscholen maar feit is dat manegeklanten niet snel vergeten en ook met elkaar praten.. heeft een dier eenmaal een reputatie kom je daar niet meer vanaf!

Misschien volgende keer eerst even nadenken voor je van die ongenuanceerde opmerkingen plaatst?
Dit kan grievend zijn voor mensen die serieus met de paarden bezig zijn en je moet er vanuit gaan dat tenminste 99% van alle paardeneigenaren (zowel hobbymatig als zakelijk) hun uiterste best doen goed voor hun dier(en) te zorgen.

Liisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:25

haaay

Een pony bij ons op de manege doet dat ook. Meestal om 8 uur gaat de pony los en rolt dan. Maar in de les doet die het dan ook nog. De oplossing was bij ons iets eerder gaan lopen met um aan de hand en daarna als je der eemaal op zat gelijk gaan draven want na een aantal passen draf deed die het niet meer.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:35

ik zou me pony er niet voor weg doen maar het wel zo snel mogelijk afleren gewoon voorwaarts houden en anders een flinke tik met de zweep...