Fantast voor het eerst op de foto

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fantastico

Re: Fantast voor het eerst op de foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 22:13

Ja ze zeggen allemaal dat ik veel Fantast kan leren, maar zoveel kon hij denk ik niet.
Ik vind het dus wel vervelend dat niemand Fantast zelf kent, dan zouden ze idd misschien wat softer zijn.
En dat met harde hand rijden probeer ik zoveel mogelijk goed te maken door buiten het rijden om hem helemaal te vertroetelen Lachen

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:23

Jammer dat ze dat niet weten nee, want hij kon eigenlijk niet veel en hij heeft z'n bouw erg tegen.
Zorg dat je een goede instructeur hebt en probeer goed te voelen en niet te kijken, kijk maar naar de lucht (zou ik ook vaker moeten doen...)
Je mag best wel een keer streng zijn maar je moet wel los kunnen laten, met goede les komt dat vast wel goed.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:25

Je zegt in je tweede bericht dat je niet met laarsen kan rijden (wat een kwestie van wennen en dus doorzettingsvermogen is), maar gebruik dan in ieder geval goede stal/rijdschoenen. Dat is al een stuk veiliger.

Voor wat betreft je rijden. Zolang jij zo scheef en uit balans op je paard zit, is het voor Fantast nog moeilijker om correct te lopen. Door je houding raakt hij nog sneller uit balans en werk je hem door de spanning in je lijf alleen maar tegen. Werk eerst aan jezelf, dan kun je ook aan je paard werken. En hoe moeilijk je paard ook is, het geeft je nooit het recht om zo aan die teugels te sjorren. Los het niet op met kracht, maar met techniek. En eventueel een stukje training naast het paard. Is voor hem ook makkelijker, want dan hoeft hij niet met een ruiter rekening te houden. Denk hierbij aan een dubbele longe, equilonge of pessoateugel.

Ik denk dat mensen over de galopwissels vallen omdat de tijd daar nog niet rijp voor is. Het is niet voor niks dat de wissels pas in de hogere dressuurproeven komen. Daar moet een bepaalde basis voor gelegd worden. Al sik zie hoeveel moeite jouw paard nog heeft met het op 2 teugels voorwaarts-neerwaarts lopen, is het gewoon onmogelijk dat hij een dressuurmatig correcte wissel springt. Wat niet wil zeggen dat hij de wissel niet springt. Dat kan best. Het bokken zal echter ook zijn reden wel hebben.

Kortom begin bij A en ga dan naar B en werk door tot het niveau dat jij wilt. Maar start niet bij G om dan door te gaan met M in plaats van H.

Je hebt een leuk paard en jullie hebben best potentie, maar je moet er wel wat voor doen.

PS. Van elk paard kun je leren. Wat jij van Fantast kunt leren is bv. geduld en rijtechniek. Zonder deze twee ga je er namelijk niet komen.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:31

Fantastico schreef:
Ja ze zeggen allemaal dat ik veel Fantast kan leren, maar zoveel kon hij denk ik niet.
Ik vind het dus wel vervelend dat niemand Fantast zelf kent, dan zouden ze idd misschien wat softer zijn.
En dat met harde hand rijden probeer ik zoveel mogelijk goed te maken door buiten het rijden om hem helemaal te vertroetelen Lachen

Wat ik vooral zie, is dat je hem zo graag over zijn rug hebt lopen (niets vreemds aan natuurlijk Knipoog ) dat je hem met alle kracht en moeite naar beneden probeerd te rijden. Na je uitleg vind ik dat ook niet meer dan normaal, maar ik denk dat je je er een beetje op verkijkt. Het werkt niet, hij druk zijn rug eerder weg en gaat op de voorhand lopen, mede door je harde hand. Ik denk dat het verstandig is om hem nu echt voor heel los te gaan rijden, nagevelijk komt vanzelf wel, om eerlijk te zijn denk ik dat hij daar nu gewoon niet toe in staat is!

Ziet eruit als een moeilijk paard, en in combinatie met jou houding wordt het alleen maar moeilijker. Ik denk dus dat je je voornamelijk op het losrijden moet gaan concentreren. Veel overgangen, lekker ontspannen (lekker de lange teugels laten die je nu al hebt) en als hij warm is lekker veel wendingen blijven rijden. Misschien is het ook eens een idee om een dierenarts of iets dergelijks naar zijn rug te laten kijken? (misschien heb je dat al gedaan maar dan lees ik erover heen Knipoog ) Niemand kan zich ontspannen als ze vast zitten.

Ik denk dat er nog een heleboel werk in jou en je paard zit. Maar alleen al het feit dat je zo'n paard koopt en ermee aan de slag gaat geeft aan dat jullie het heus wel gaan redden! En dan zakt dat hoofdje vanzelf wel Knipoog

En die chaps lijken me ook voor de zomer toch wel een goed idee Knipoog

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:35

Tuurlijk kan je van elk paard wat leren, en ze zal van hem ook veel geduld leren hebben want hij doet het nou eenmaal heel moeilijk.
Maar wat de meeste bedoelen is dat het een leerpaard is die als je alles goed doet het zo doet maar dat is niet het geval.

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:47

Ik vind het een beetje vreemd dat jouw instuctrice niet eerst met wat zitlessen begint.
Zonder onafhankelijke zit ... mag je niet beginnen met knutselen ... dat is mijn mening

laat evt. ook even naar je zadel kijken. Het past misschien goed op je paard maar het is niet geschikt voor jou. Je hebt er geen enkele steun of wat dan ook aan.

Het paard lijkt me verder een heel leuk dier. Samen op weg om lekker soepel in beweging te komen. Mooi begin van een lange reis. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd. Neem je tijd.

LovesGitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:02

Annetje schreef:
Oeh meid! Bloos! Je laat me schrikken!
Je hebt een pracht van een paard onder je kont, maar owowow, wat ziet dit er onvriendelijk uit!
Het ziet eruit of je heeeeel erg veel gewicht in je handen hebt. Probeer op tijd te luchten. Een kilo in je handen is al teveel.
Let vooral ook eens op je binnenteugel. Trekken aan je binnenteugel zoals op foto 2 is echt een grote NO! Daarmee maak je je paard alleen maar sterker, kantelt hij zijn hoofd, breng je hem uit takt enz.. enz.. Niet teveel aan die binnenteugel pielen dus. Teugels wat korter en je handen wat meer naar voren en dan ziet het er al vriendelijker uit.
Die hakken komen vanzelf goed als je bv paardrijdlaarzen zou kopen. Dan kún je je hakken gewoon niet omhoog trekken, want de schacht van je laars houdt dit tegen.

Vaak foto's en filmpjes van je laten maken als je rijd helpt trouwens ook. Het leert je bewust worden van je fouten en je goede punten. Zeker blijven doen dus!

Waar werk je vooral aan met je instructrise?

Hier ben ik het ook helemaal mee eens. Ik vind het jammer dat je het probeert goed te praten, want juist met een lastig paard, kwa buiging over de rug, is het echt slecht op te trekken, want dat doe je. Ik zeg hiermee niet dat je je paard mishandelt ofzo, want zo lijkt het misschien over te komen, maar vind dit er wel erg naar uit zien, iets waar je heel snel iets aan moet veranderen. Ik zie liever dat iemand zit als een aardappelzak dan dat iemand aan de mond trekt.
Ik hoop dat je een instructrice hebt die er een beetje kijk op heeft want dat zou een hoop kunnen schelen.
Succes!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 07:32

Hey lienes!

rijtechnisch commetaar ga ik niet geven, beetje raar als ik je ook gewoon zo zie.
Door zn bouw is het met fantast moeilijker hem mooi bij elkaar te rijden en als hij lager loopt hangt hij meteen heel erg in je handen (viel me op tijdens het rijden)

ik zal wat vaker foto's/filmpjes gaan maken, kun je je houding, vooruitgang en verbeterpunten zien!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:17

Fantastico schreef:
Over mijn strenge hand: Aller eerst wil ik niks goed praten wat ik doe, maar ik wist zelf eigenlijk al wel dat ik een strenge hand heb. Maar Fantast heeft een erg moeilijke rug waardoor hij zich moeilijk kan ontspannen, gevolg is: lange nek en neus hoog en vooruit. Hierdoor is het lastig om hem naar beneden/rond te krijgen. Daarom rij ik in het begin met langere teugel, simpelweg omdat korter niet lukt bij hem. Dan ga ik ze niet korter nemen.
Met mijn instructrice ben ik bezig om meer met mijn buitenhand te rijden omdat hij idd daar doorheen loopt.

Oké, ik snap je punt. Maar als je paard zo ontzettend moeilijk is, moet jij dus maar met strenge hand gaan rijden? Het is logisch dat je de teugels niet korter kúnt nemen als je paard zo moeilijk over de rug te rijden is. Maar ik zou toch naar een goede oplossing gaan zoeken! Ik denk niet dat je paard dit nu als zo heel fijn rijden beschouwd. Vind een manier dat je op een vriendelijke manier en rustige toch hem wat losser kunt maken. Maar absoluut niet met strenge hand, dan wordt het alleen maar erger.

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 10:21

Er zijn genoeg mensen die mij hebben zien rijden, maar mij is nooit verteld dat ik zo'n slechte zit heb. Dan is het moeilijk dat te verbeteren als je dat niet weet. Ook over de rest van mijn rijden is nooit iets gezegd, ik ben expres les gaan nemen zodat iemand vanaf de zijkant kan zeggen wat ik fout doe. Als niemand mij ooit iets zegt, blijf ik zo rijden. Ik heb daarom expres foto's op bokt gezet zodat andere mij daarop kunnen aanspreken en tips geven. maar de meeste geven alleen kritiek, maar zeggen niet hoe ik het dan moet doen. Dat vind ik wel vervelend. Ik zal gana proberen om hem met wat minder strenge hand + op 2 teugels te gaan rijden.
Ondanks mijn strenge rijden houdt mijn paard wel veel van mij *tenminste dat denk ik aan zijn gedrag tegenover mij te merken* dus mega vervelend vind hij het denk ik niet *nooit oren in zijn nek tijdens rijden enz*. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik dan maar zo moet door blijven rijden, maar ik denk wel dat jullie snappen wat ik bedoel.

Wat mijn zadel betreft: Ik kreeg dit zadel erbij toen ik hem kocht. Aangezien ik niet erg veel geld heb, kan ik dus niet meteen een ander zadel kopen. Ik wil wel graag een andere, maar omdat hij op Fantast goed ligt heeft dit niet mijn prioriteit. Alles op zijn tijd..

@ se7entje: Ik heb les van Sylvia, van DJ

Fantast en ik hebben nog een lange weg te gaan, komt het dus goed uit dat ik niet van plan ben hem ooit weg te doen;)

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:22

Ten eerste vind ik het een mooi paard Lachen Iets meer spieren in de hals zou mogen, maar ik weet van mijn eigen beesie dat dat best lang kan duren! Verder, ga eens wat trotster op je paard zitten!! Jullie mogen er best wel wezen! Doordat je vooruit gaat kijken inplaats van naar je paard, wordt je houding ook al beter, nu zit je best voorovergebogen. (klinkt makkelijker gezegt dat gedaan, bij mij wordt ook elke keer nog gezegt! Rechtop zitten!!!

Verder veel succes en hoop dat het steeds beter gaat met jou en je paard

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 10:27

Toen ik op een stal stond waar spiegels aan de zijkant van de bak hingen, keek ik voordurend naar me zit, doordat ik dan opkeek leek het alsof ik netjes zat omdat dan inderdaad mijn houding meteen verbeterd. Ik heb altijd te horen gekregen dat ik vooruit moet kijken, maar dit in praktijk brengen is een stuk lastiger. Ik ga nu eerst vooral daaraan werken in de hoop dat dan alles een klein beetje beter gaat.

Fantast heeft nooit echt spieren gehad, en ik betwijfel ook of hij die wel zal krijgen. Ik rij hem dagelijks dus aan te weinig beweging ligt het niet. Het is waarschijnlijk een kwestie van tijd.. en anders maar niet.. het zij zo

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:31

Fantastico schreef:
Er zijn genoeg mensen die mij hebben zien rijden, maar mij is nooit verteld dat ik zo'n slechte zit heb. Dan is het moeilijk dat te verbeteren als je dat niet weet. Ook over de rest van mijn rijden is nooit iets gezegd, ik ben expres les gaan nemen zodat iemand vanaf de zijkant kan zeggen wat ik fout doe. Als niemand mij ooit iets zegt, blijf ik zo rijden. Ik heb daarom expres foto's op bokt gezet zodat andere mij daarop kunnen aanspreken en tips geven. maar de meeste geven alleen kritiek, maar zeggen niet hoe ik het dan moet doen. Dat vind ik wel vervelend. Ik zal gana proberen om hem met wat minder strenge hand + op 2 teugels te gaan rijden.
Ondanks mijn strenge rijden houdt mijn paard wel veel van mij *tenminste dat denk ik aan zijn gedrag tegenover mij te merken* dus mega vervelend vind hij het denk ik niet *nooit oren in zijn nek tijdens rijden enz*. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik dan maar zo moet door blijven rijden, maar ik denk wel dat jullie snappen wat ik bedoel.
Fantast en ik hebben nog een lange weg te gaan, komt het dus goed uit dat ik niet van plan ben hem ooit weg te doen;)

Ik snap héél goed wat je bedoeld en ik probeer ook dingen te zeggen waar je iets mee kan. Oké, als jij zegt dat je paard nooit oren naar achteren heeft tijdens het rijden oid, dan heb ik het mis Knipoog

Ik zal proberen wat tips te geven waardoor je paard misschien wat minder strak wordt en wat makkelijker over zijn rug zal gaan lopen.

Helpen veel overgangen niet? Lekker actief rijden van achteren, dat de achterhand er goed onder komt en dan van voren (héééééél voorzichtig) proberen wat los te peuteren. Af en toe doorvragen kan natuurlijk geen kwaad. Maar houd absoluut niet vast. je paard wordt alleen maar sterker en drukt zijn rug nog meer weg. Maak elke keer ophoudingen en laat weer los. Herhaal dit steeds opnieuw.

Het is goed dat je met langere teugel rijdt Ja Zo kun je proberen (misschien met behulp van je instructrice of iemand anders) om je paard wat uit te laten schuiven.

En longeer je ook? Zet je paard dan laag en lang bij, dat hij lekker over zijn rug moet lopen. Misschien helpt dat er wel bij dat het met rijden misschien ook makkelijker gaat.

Ik weet niet of je er iets aan hebt??

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:35

ik ben het met vele voorgaande reacties (cap, laarzen, zit, handen etc. ) eens dus die hoef ik niet nog eens te plaatsen. Ik vind het dapper dat je dit plaatst en ik hoop dat je wanneer je weer foto's plaatst we vooruitgang kunnen zien. Heel goed dat je instructie hebt.

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 10:39

Overgangen heb ik wel vaker gehoord inderdaad, dit doe ik ook wel.
Zodra ik van voor los laat, gaat die neus meteen de lucht in, daarom hou ik eigenlijk altijd vast Bloos
Ik weet alleen niet precies wat je bedoelt met uitschuiven.. Je moet je paar dtoch juist altijd bij elkaar houden? Of is dit even iets anders?

Longeren doe ik vrijwel nooit, en als ik het deed liep hij gewoon los zonder iets eraan, waar ik nu sta hebben we geen longeercirkel dus als ik ga longeren moet het wel aan de lijn. Ik heb ooit een stiek gekocht die je van boven zijn hoofd door de bitringen heen moet doen en dan aan de singel moet bevestigen zodat hij met ijn neus wat meer omlaag zou lopen. Meneer deed dit dus nog steeds niet met als gevolg dat het alleen maar in zijn mond trekt. Dit heb ik dus maar 1x gedaan.
Doordat ik bijna nooit longeer ben ik hier dus ook geen ster in, maar als iemand tips heeft waardoor hij beter gaat lopen aan de longeerlijn.. Mijn oren en ogen staan wijd open Knipoog

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:46

Fantastico schreef:
Longeren doe ik vrijwel nooit, en als ik het deed liep hij gewoon los zonder iets eraan, waar ik nu sta hebben we geen longeercirkel dus als ik ga longeren moet het wel aan de lijn. Ik heb ooit een stiek gekocht die je van boven zijn hoofd door de bitringen heen moet doen en dan aan de singel moet bevestigen zodat hij met ijn neus wat meer omlaag zou lopen. Meneer deed dit dus nog steeds niet met als gevolg dat het alleen maar in zijn mond trekt. Dit heb ik dus maar 1x gedaan.
Doordat ik bijna nooit longeer ben ik hier dus ook geen ster in, maar als iemand tips heeft waardoor hij beter gaat lopen aan de longeerlijn.. Mijn oren en ogen staan wijd open Knipoog

Eigenlijk geeft je paard hier zelf al de tip. Ondanks dat hij met naar beneden lopen onder al deze druk uit kan komen, gaat hij de strijd aan en blijft hij dat hoofd gespannen omhoog brengen. Voor mij is daar eigenlijk maar een goede reden voor, naar beneden, en over de rug lopen, doet hem dermate pijn dat hij liever de strijd aan gaat. Ik heb echt mijn vermoeden dat hij vast zit in zijn rug, ik denk dat je er toch echt even naar moet laten kijken.

En het kan ook gewoon eigenwijs van hem zijn. Je moet zeker niet naar 1 keer opgeven, op den duur zal hij het toch moeten gaan snappen, het is even banketstaaf maar uiteindelijk voor zijn eigen bestwil. En hoe losser hij is hoe makkelijker jij het gaat krijgen met rijden. Ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben, ik ben geen dierenarts. Maar een paard ie bewust constant deze druk opzoek is of heel koppig of heeft pijn.

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:48

Je hebt een heel erg leuk paardje!
Hij glimt mooi en volgens mij is het een dikke lieverd.
Ik vind dat je erg goed met het commentaar om gaat, ondanks dat niet alles even aardig overkomt Lachen

Ik denk dat als je dit gaat proberen je een heel eind komt;

Bubsj schreef:
... Ziet eruit als een moeilijk paard, en in combinatie met jou houding wordt het alleen maar moeilijker.
Ik denk dus dat je je voornamelijk op het losrijden moet gaan concentreren. Veel overgangen, lekker ontspannen (lekker de lange teugels laten die je nu al hebt) en als hij warm is lekker veel wendingen blijven rijden.
Misschien is het ook eens een idee om een dierenarts of iets dergelijks naar zijn rug te laten kijken? (misschien heb je dat al gedaan maar dan lees ik erover heen Knipoog )
Niemand kan zich ontspannen als ze vast zitten.

Het kan idd heel lastig zijn om je houding goed te houden, vooral als je zo gefocused bent op het rond rijden.
Als je contact neemt met de mond je paard goed aan het been hebt en verder niet veel vraagt. Dus wel wat Bubsj zegt veel overgangen en figuren, heb je ook de tijd om je volledig op je houding te concentreren. Overgangen moet je veel maken, bijvoorbeeld een lange en een korte zijde draven, dan een lange zijde stappen op de korte zijde halthouden en weer vertrekken in draf of galop. In de verschillende gangen figuren rijden en ook tijdens de figuren overgangen maken.

Als ik merk dat mijn houding slecht word, ik spanning krijg. Ga ik altijd eerst stappen, lange teugel en zelf helemaal proberen te ontspannen en goed te zitten, handen op de goede plaats en vooral voelen hoe dat voel. Je moet niet helemaal ontspannen want er is voor paardrijden altijd een bepaalde spierspanning nodig om correct te zitten en de hulpen te geven.
Met dit gevoel neem ik de teugels op, gewoon contact met de mond.

Het eerste is dan na het op maat maken van de teugels je hand positie controleren en je handen zo stil houden. Wat helpt tegen het naar beneden kijken is steeds een punt in de bak nemen waar je heen gaat, dus ook over de hoefslag kijk je bv naar de omheining waar je heen gaat.
Zodra je merkt dat je naar beneden kijkt controleer je de rest van je houding en breng je je hoofd omhoog en blijft punten zoeken in de bak waar je heen gaat en kijkt hier heen.

Het gaat niet goed van de een op de andere dag maar zo is het ook niet mis gegaan. Vraag je instructrice anders of ze alleen op je houding wil letten, en geef dan aan wat jij veranderd wil hebben.

De cap en schoenen tsja niet erg verantwoord. Heel goed dat je andere schoenen gaat kopen. Je kan ook met chaps rijden, dit zit totaal anders dan laarzen maar wel veilig!

Heel veel succes, en ben benieuwd naar de vooruitgang die je gaat boeken!

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 10:53

Er is weleens een dierenarts bij geweest, toen hij nog niet van mij was, en die zei eigenlijk alleen dat hij een moeiijke rug heeft en er moeite mee heeft om naar beneden te lopen, maar dat dit wel goed voor hem is.
Ik wil hem in de vakantie gaan laten keuren om hem te kunnen gana verzekeren, dus ik neem aan dat zijn rug dan moet opvallen. Is dit niet het geval dan laat ik er even naar kijken. Ik dacht zelf om hem door een accupuncturist te laten behandelen of misschien een masseur. Ik wacht eerst de keuring af en dan kijk ik verder naar wat ik eraan zou kunnen doen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:53

Hmm niet echt slim.. Je had hem beter voor aankoop kunnen keuren.

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:57

Ben het met somebitch eens maar het is nu eenmaal niet gebeurd.

Ik zou eerst er een veearts bij halen alvorens je hem laat keuren, als hij word afgekeurd betaal je wel. Dan moet je t probleem nog oplossen en weer keuren. Kan je beter eerst na laten kijken en dan keuren.

Ga je wat met de rijtechnische tips doen?

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:59

Fantastico schreef:
Overgangen heb ik wel vaker gehoord inderdaad, dit doe ik ook wel.
Zodra ik van voor los laat, gaat die neus meteen de lucht in, daarom hou ik eigenlijk altijd vast Bloos
Ik weet alleen niet precies wat je bedoelt met uitschuiven.. Je moet je paar dtoch juist altijd bij elkaar houden? Of is dit even iets anders?

Dan zou ik maar wel gaan longeren Lachen Je paard wordt er sterker van en het is goed voor de afwisseling. Tja, tips, je paard bijzetten is wel een goed idee denk ik. Dan gewoon met een longeersingel oid longeren, met hoofdstel en dan een bijzetteugeltje of touwtje.

Over dat uitschuiven: Ik bedoel dat je paard zijn hals dan wat meer op lengte brengt, richting het halsstrekken zeg maar.

mirrie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:02

leuk paard
let op dat je niet te veel met je binnenhand werkt, rijden doe je op 2 teugels Knipoog
en inderdaad vooruit kijken, hierdoor zal je houden stukken beter zijn

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:05

dit vind ik geen fijn beeld geven
Ik vind je binnenhand veeeel te streng! en het lijkt of jij je paard draagt ip. dat hij op zijn eigen benen loopt
probeer daar aan te werken.
Verder zit je er nou ook niet geweldig en is het niet veilig om met die schoenen te rijden, neem eens een zit lesje helpt echt Lachen en ga nog geen oefeningen doen die jij nog niet kan zoals galopwissels te maken maar doe eerst de basis dingen eens want het wijken kan ook veel beter, hij loopt te veel over de schouder weg probeer hem daar in de begrenzen

verder heb je een leuk paard

Annumarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:09

Als ik alles zo gelezen heb wat je hier neergezet hebt, dan is mijn eerste idee hetzelfde als dat van Bubsj; dat beest moet wel pijn hebben in z'n rug.
Ik zou als ik jou was eens een osteopaat laten komen, die zien vaak meer dan een veearts bij dit soort problemen. Die kan je wrs ook zeggen of je zadel meehelpt aan het probleem of dat het prima ligt.

Een veearts kan wel zeggen dat je paard een moeilijke rug heeft maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er niets aan kunt veranderen...

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 11:14

Zelf heb ik niet echt het idee dat hij pijn heeft. Dan zou hij dit toch wel laten merken dmv opstandig zijn, oren in zijn nek.. zulk soort dingen. Dit is juist niet het geval, want hij wil echt voor me werken.
Pijn lijkt me dus niet de reden dat hij niet perfect loopt