Bjorn fries dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: Bjorn fries dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 16:58

Urielle schreef:
Poeh, dat is wel een heel ander beeld dan met Ursel!

Handpositie vind ik niet verkeerd tot de aanleuning beter is. Daarna kunnen ze wel weer hoger en meer bij elkaar. Bij mij gaat functioneel voor het plaatje Bloos Ik zie wat foto's waar hij zich net wat opdrukt en wat foto's waar hij inzakt maar waar jij dan weer iets meer toe mag rijden, zodat hij meer in verbinding komt van achter naar voren. Het schakelen waar je mee bezig bent gaat daarin helpen.

Aan het wijken en sb zie ik dat je actief bezig bent met het plaatsen van de voorhand en achterhand. Ik zie ook waarom Haha! Misschien kun je hem nog verbeteren met het verplaatsen van de achterhand en de schouder vanaf de grote volte?

Galopfoto's vind ik mooi, maar let wel op dat hij actief genoeg door blijft springen. Op de eerste galopfoto (als het goed is) is hij achter niet snel genoeg, dus gevaar voor viertakt ligt dan wel op de loer.

Maar de foto's zijn wel B-waardig Knipoog

Galop klopt Ja Soms lijkt het dan ook alsof die de galopsprongen in 2en doet Clown

Citaat:
Misschien kun je hem nog verbeteren met het verplaatsen van de achterhand en de schouder vanaf de grote volte?

Hoe Bloos Ik probeer tot hem door te dringen maar hij dendert gewoon door. Clown Vandaag lukte het om hem vanaf de hoefslag in stap te laten wijken. Tenminste wijken voor het rechterbeen lukte, naar het linkerbeen luisterde die echt niet Nagelbijten / Gniffelen
Heb ook volte verkleinen en dan weer vergroten gedaan. Tong uitsteken

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:15

Hij geeft dus eigenlijk niet genoeg reactie op de eenzijdige kuit nog?

Dan zou ik schoudervoor en achterhand naar binnen (aanzet travers) op de grote volte even bewaren voor de toekomst.

Wijken op de grote volte is wel goed, maar opletten dat het van jou is. Dus bijv. drie passen vergroten, dan twee passen rechtuit, danweer vergroten. Dat is ook een goede voor het wijken vanaf middellijn of driekwart lijn.
In stap kun je hem fijn de hoeken indrukken met je binnenbeen.
Nog een optie eenzijdige kuit is over de hoefslag gaan en de achterhand naar binnen tikken, zonder verder buiging te vragen of wat dan ook.

Verder ken je het klappen van de zweep ook wel: kuit-spoor-kietelen met de spoor of met je zweep tikjes achter de kuit. Snapt hij gewoon niet wat de bedoeling is, dan kun je op de grote volte iemand in het midden zetten met een dressuurzweepje die als jij aangeeft hem opzij te gaan zetten ondersteunt met lichaamshouding en eventueel tikje met de zweep. Als hij het wel snapt maar het gewoon een heel stuk makkelijker vindt om rechtuit te gaan, dan is het even ferm inkomen Knipoog

En blijf aandacht schenken aan de reactie op het been he. Als ie de voorwaartse kuithulp neit snapt, gaat de zijwaartse helemaal niet goedkomen.

Hopelijk heb je er wat aan Lachen

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 17:18

Oke bedankt Haha!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:16

Ik heb het commentaar niet gelezen hoor, toch wil ik graag een berichtje achter later:

Ten eerste wat een luek paard heb je!! Hoelang rij je hem al?

Je ziet wel typische friese valkuilen in je foto's, beetje duiken, achter de LL kruipen en oprollen.. Probeer hem van achter naar voren te rijden en snel te maken in zn achterbeen door overgangen te rijden: de voorkant komt dan vanzelf!

Bij een fries moet je echt van zn mond afblijven en alleen aan zn achterhand werken! Heb met al mn friezen dit ook gehad, dus ligt niet aan jou Knipoog hahaha

Succes Haha!

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:19

Wat een machtig paard! Leuk dier!

Ik zie dat je op foto 7 naar rechts probeert te wijken? Dus wijken voor het linkerbeen? Je gaat achter op je linkerzitbeenknobbel zitten, waardoor je paard tegenstrijdige hulpen krijgt en dus gewoon rechtdoor gaat. Probeer je gewicht te verplaatsen naar je rechterzitbeenknobbel, ZONDER echter in je bekken te knikken. Je bovenlichaam moet dus gewoon recht blijven. Je kan dit oefenen op zo'n zitbal, en kijk dan maar eens wat er gebeurt als je je gewicht verplaatst. Je paard doet hetzelfde! Ik heb er zelf ook lang mee geworsteld, maar eens je dat gevoel hebt, merk je dat alle zijgangen, en ook afwenden (want dan moet je je gewicht ook verplaatsen naar de kant waar je naartoe wil) stukken beter gaat!
Succes ermee!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 10:51

Bedankt allebei Lachen
Romyv ik rijdt Bjorn maar heel af en toe, de laatste paar weekjes 1 keer per week. Vooral omdat mijn eigen paard nog herstellende is van een botbreukje.
Ik probeer hem van achter naar voren te rijden en zo min mogelijk aan de teugels te zitten. Als ik aan de teugels zit wordt die echt loeisterk Nagelbijten / Gniffelen

tess_84 zal eraan denken Tong uitsteken (en ja afwenden bij de AC-lijn gaat ook nog moeizaam Nagelbijten / Gniffelen )

Iriz_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:11

Opzich vind ik het er wel ontspannen uitzien.
Alleen inplaats van aandrijven met de kuiten doe je het schoppend (A)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 15:10

Moderatoropmerking:
Berichten die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 15:17

Iriz_lover schreef:
Opzich vind ik het er wel ontspannen uitzien.
Alleen inplaats van aandrijven met de kuiten doe je het schoppend (A)

Dat vindt ik toch wel knap dat je dat zo van de foto af ziet Bloos
Inderdaad geef ik hem wel een een schop als die gewoon weg niet reageert. Maar doe eerst met de kuit, dan spoor en dan pas een schop Knipoog