Zoë @ inrijden, Ik eerste keer op haar :):)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Re: Zoë @ inrijden, Ik eerste keer op haar :):)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:37

Huh? rij je op de eerste foto op een zadel zonder stijgbeugels? Vind ik wel een beetje...gevaarlijk...?

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:00

dat is een bareback pad, daar horen geen beugels aan

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:03

elinax21 schreef:

Ja ja, dat snap ik Knipoog , maar ik zou me daar nooit van m'n levensdagen opwagen op een jong paard
Je kunt niks wanneer het paard gaat bokken en wat doen de meeste mensen die niks kunnen wanneer een paard gaat bokken? Proberen in evenwicht te blijven door aan de teugels te hangen...

Er is ook niemand die het paard vast houdt, en ook met een hack kun je een paard behoorlijk veel pijn doen Ja

Maar ja, ieder z'n meug Haha!

Oh excuus, is geen hack maar een halster met teugels? wordt ze daar mee ingereden? lijkt me niet optimaal...
Laatst bijgewerkt door Adil op 02-06-08 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:07

Is foto 4 niet stap?

Het ziet er relaxed uit. Ik zal het commentaar van de anderen maar niet herhalen Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:12

Jukurensha schreef:
Is foto 4 niet stap?

Het ziet er relaxed uit. Ik zal het commentaar van de anderen maar niet herhalen Knipoog

Ja foto 4 is stap. Dus nu snap ik inderdaad dat het doorzitten dan makkelijk is Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:15

Fijn dat het allemaal zo rustig gaat Lachen . Ziet er inderdaad lekker ontspannen uit. Misschien kun je jezelf (met name je benen) nog wat langer maken, dus je hakken uitdrukken, en misschien kun je je hand wat meer rechtop houden. En ga verder lekker zo door zou ik zeggen, maar dan wel met cap en beter schoeisel, hè Knipoog .
Veel plezier nog met deze leukerd!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:32

Het ziet er hartstikke ontspannen uit Lachen ze kijkt heel rustig uit haar ogen. Ik weet zeker dat dit paard een goede start krijgt Lachen

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:38

Adil18 schreef:
elinax21 schreef:

Ja ja, dat snap ik Knipoog , maar ik zou me daar nooit van m'n levensdagen opwagen op een jong paard
Je kunt niks wanneer het paard gaat bokken en wat doen de meeste mensen die niks kunnen wanneer een paard gaat bokken? Proberen in evenwicht te blijven door aan de teugels te hangen...

Er is ook niemand die het paard vast houdt, en ook met een hack kun je een paard behoorlijk veel pijn doen Ja

Oh excuus, is geen hack maar een halster met teugels? wordt ze daar mee ingereden? lijkt me niet optimaal...

In de NH beleren ze zo hun paarden geloof ik, omdat de paarden dan eerst rustig aan de ruiter kunnen wennen. Er is zoveel voorbereiding voor ze erop gaan dat die paarden echt bijna nooit bokken (ze gaan ervanuit dat ze communiceren met het paard, dus het paard hoeft helemaal niet te bokken om iets duidelijk te maken).. Idd ieder zn meug Tong uitsteken ik vind t wel wat Lachen Het is gewoon een hele andere manier van met paarden omgaan.

dieszoemies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 20:47

Oh excuus, is geen hack maar een halster met teugels? wordt ze daar mee ingereden? lijkt me niet optimaal...[/quote]

In de NH beleren ze zo hun paarden geloof ik, omdat de paarden dan eerst rustig aan de ruiter kunnen wennen. Er is zoveel voorbereiding voor ze erop gaan dat die paarden echt bijna nooit bokken (ze gaan ervanuit dat ze communiceren met het paard, dus het paard hoeft helemaal niet te bokken om iets duidelijk te maken).. Idd ieder zn meug Tong uitsteken ik vind t wel wat Lachen Het is gewoon een hele andere manier van met paarden omgaan.[/quote]

bedankt voor je uitleg Lachen het is precies zo!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:57

Dat heeft niet perse met nh te maken toch? Als je je paard vertrouwd kan je er toch zo op gaan zitten? Ik weet dat er genoeg mensen dom genoeg zijn om op een paard te gaan zitten dat elk moment kan ontploffen, maar ehh... als je genoeg voorbereidend werk hebt gedaan is het toch niet zo'n probleem er zonder zadel op te gaan zitten? En daarnaast kan je ook niet in de beugels blijven hangen Knipoog En gelukkig kan ze het paard ook niet in de mond trekken, want het heeft geen bit in.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:01

Moderatoropmerking:
Reacties die tegen de nieuwe regels zijn verwijderd.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:14

Wat een geweldig gaaf paard, echt een leuk dier om te zien.
Super hoeveel vertrouwen en rust de fotos uitstralen, heerlijk om te zien hoe ongedwongen ze wordt ingereden. Lekker bit- en boomloos Lachen Vind het rijden er al goed uit zien, idd nog wat sloom in de draf, maar dat is misschien ook nog wat raar en eng voor haar. Mijn merrie draafde ook in sloommotion de eerste paar keren, ondanks dat het zo'n hittepitje is.

Wat betreft cap moet je doen waar jij je goed bij voelt Lachen Ik rij zelf altijd met cap, behalve soms als ik zonder zadel of wat voor optoming erop zit (beetje krom). Het is je eigen keuze, so be it. Ik vind weinig spanning in de fotos en als er al zoveel vertrouwen is en je je er goed bij voelt, moet je lekker je eigen ding doen. Laat ze hier maar lekker banketstaaf Lachen

dieszoemies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 21:33

Tancreda4 schreef:
Wat een geweldig gaaf paard, echt een leuk dier om te zien.
Super hoeveel vertrouwen en rust de fotos uitstralen, heerlijk om te zien hoe ongedwongen ze wordt ingereden. Lekker bit- en boomloos Lachen Vind het rijden er al goed uit zien, idd nog wat sloom in de draf, maar dat is misschien ook nog wat raar en eng voor haar. Mijn merrie draafde ook in sloommotion de eerste paar keren, ondanks dat het zo'n hittepitje is.

Wat betreft cap moet je doen waar jij je goed bij voelt Lachen Ik rij zelf altijd met cap, behalve soms als ik zonder zadel of wat voor optoming erop zit (beetje krom). Het is je eigen keuze, so be it. Ik vind weinig spanning in de fotos en als er al zoveel vertrouwen is en je je er goed bij voelt, moet je lekker je eigen ding doen. Laat ze hier maar lekker banketstaaf Lachen

bedankt voor je reactie!!!! Lachen

jefreyginny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 08:46

ik vind het onverantwoord, . Fijn dat het allemaal rustig gebeurt, maar het had beter rustig en verantwoord kunnen zijn. geen cap geen laarzen?en niemand die de ruiter even aan de longlijn meeloopt?

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:41

Kan van de foto's weinig zeggen, maar vind het werkelijk geen porum hoe de ruiter eruit ziet.
Die zonnebril, los haar en die gympies en het missen van een cap wijzen er niet op alsof de ruiter ook maar een greintje verstand ervan heeft, sorry.

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:24

He Michelle,
Kom ik zo toevallig langs jou topic Lachen. Is dit het veulen wat je 2 jaar terug met de paardenmarkt gekocht hebt? Toen kwamen we jou nog tegen met onze shetlander Knipoog. Het rijden ziet er lekker ontspannen uit. Wanneer mag je haar mee naar huis nemen? En waar sta je trouwens gestald met Zoe en Diesel?
xx Lot

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:35

Je moet toch wel ontzettend stom zijn om met zo'n outfit op een jong paard te stappen, en dan ook nog zonder cap Gestoord Ik kan dat echt niet begrijpen, waarom niet op je eigen veiligheid letten? Wees blij en zuinig op een gezond lichaam... Overigens is het niet zo verstandig door te zitten op een jong paard, tijdens het lichtrijden belast je de rug minder.

Ik vind het wel een leuke manier van inrijden en het ziet er lekker ontspannen en vriendelijk uit. Veel plezier met haar!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:21

dovish schreef:
Dat heeft niet perse met nh te maken toch? Als je je paard vertrouwd kan je er toch zo op gaan zitten? Ik weet dat er genoeg mensen dom genoeg zijn om op een paard te gaan zitten dat elk moment kan ontploffen, maar ehh... als je genoeg voorbereidend werk hebt gedaan is het toch niet zo'n probleem er zonder zadel op te gaan zitten? En daarnaast kan je ook niet in de beugels blijven hangen Knipoog En gelukkig kan ze het paard ook niet in de mond trekken, want het heeft geen bit in.

Hoe je het ook doet, sommige paarden exploderen nog...misschien niet bij de eerste keer, niet bij de tweede...maar bij de derde keer zijn ze al wel zo zeker van de zaak dat ze jou ruitervaardigheden even op de proef willen stellen...Geloof me, ik ken het Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:23

Daan_Ordeal schreef:
Je moet toch wel ontzettend stom zijn om met zo'n outfit op een jong paard te stappen, en dan ook nog zonder cap Gestoord Ik kan dat echt niet begrijpen, waarom niet op je eigen veiligheid letten? Wees blij en zuinig op een gezond lichaam... Overigens is het niet zo verstandig door te zitten op een jong paard, tijdens het lichtrijden belast je de rug minder.

Ik vind het wel een leuke manier van inrijden en het ziet er lekker ontspannen en vriendelijk uit. Veel plezier met haar!

Als je goed kijkt is de ene foto waar ze dat over hte lichtrijden vermeld een stapfoto...geen draffoto...en op de andere foto's is ze volgens mij wel aan het lichtrijden...

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:19

Adil18 schreef:
Daan_Ordeal schreef:

Als je goed kijkt is de ene foto waar ze dat over hte lichtrijden vermeld een stapfoto...geen draffoto...en op de andere foto's is ze volgens mij wel aan het lichtrijden...

Als je goed leest, lees je dat ze schrijft dat hij lekker doorzit. Aangezien je alleen in draf kan doorzitten heeft ze vast wel doorgezeten in draf. Tenzij ze niet weet wat doorzitten/lichtrijden is maar dat zal wel niet.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:21

lonnie schreef:
ik vind het onverantwoord, ziet er meer uit voor de modeshow dan een paard waar voor het eerst opgezeten wordt.

Huilen van het lachen

Hier ben ik helemaal mee eens hahahah!
verder ziet het er leuk en ontspannen uit alleen cap tja.......

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:32

Ziet er allemaal ontspannen uit.. Knipoog
Het is al vaak gezegt maar toch wil ik nog even zeggen dat ik het erg gevaarlijk vind zonder cap & zulke schoenen.

Mij lijkt het verstandiger om volgende keer gewoon een cap en bijvoorbeeld laarzen aan te doen... Je weet het maar nooit met zo'n jong paard!

Ook vind ik het "hoofdstel" en zadel een beetje raar.
Ik zelf zal zoiets niet doen..
Maarja daar ga ik natuurlijk niet over Knipoog

Wel een leuk paardje en veel succes verder Lachen

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:35

jaimy92 schreef:
Het is al vaak gezegt maar toch wil ik nog even zeggen dat ik het erg gevaarlijk vind zonder cap & zulke schoenen.
Mij lijkt het verstandiger om volgende keer gewoon een cap en bijvoorbeeld laarzen aan te doen... Je weet het maar nooit met zo'n jong paard!

En als ik even eerlijk ben vind ik de reden om zonder cap te rijden een beetje vreemd.
Met zo'n jong paard weet je nooit of hij 100% te vertrouwen is als je er de 1e keer op gaat rijden..

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:36

Sorry het plaatsen van de berichten ging een beetje heel erg fout. M'n computer liep er van vast Tong uitsteken

Op de volgende pagina staat het goede bericht Lachen

Nogmaals sorry en
Veel succes verder
Laatst bijgewerkt door J92 op 03-06-08 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:38

En als ik even eerlijk ben vind ik de reden om zonder cap te rijden een beetje vreemd.
Met zo'n jong paard weet je nooit of hij 100% te vertrouwen is als je er de 1e keer op gaat rijden..