Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
elinax21 schreef:dat is een bareback pad, daar horen geen beugels aan
, maar ik zou me daar nooit van m'n levensdagen opwagen op een jong paard 

Jukurensha schreef:Is foto 4 niet stap?
Het ziet er relaxed uit. Ik zal het commentaar van de anderen maar niet herhalen
. Ziet er inderdaad lekker ontspannen uit. Misschien kun je jezelf (met name je benen) nog wat langer maken, dus je hakken uitdrukken, en misschien kun je je hand wat meer rechtop houden. En ga verder lekker zo door zou ik zeggen, maar dan wel met cap en beter schoeisel, hè
.
ze kijkt heel rustig uit haar ogen. Ik weet zeker dat dit paard een goede start krijgt
Adil18 schreef:elinax21 schreef:dat is een bareback pad, daar horen geen beugels aan
Ja ja, dat snap ik, maar ik zou me daar nooit van m'n levensdagen opwagen op een jong paard
Je kunt niks wanneer het paard gaat bokken en wat doen de meeste mensen die niks kunnen wanneer een paard gaat bokken? Proberen in evenwicht te blijven door aan de teugels te hangen...
Er is ook niemand die het paard vast houdt, en ook met een hack kun je een paard behoorlijk veel pijn doen
Maar ja, ieder z'n meug
Oh excuus, is geen hack maar een halster met teugels? wordt ze daar mee ingereden? lijkt me niet optimaal...
ik vind t wel wat
Het is gewoon een hele andere manier van met paarden omgaan.
, maar ik zou me daar nooit van m'n levensdagen opwagen op een jong paard 

ik vind t wel wat
Het is gewoon een hele andere manier van met paarden omgaan.[/quote]
het is precies zo!
En gelukkig kan ze het paard ook niet in de mond trekken, want het heeft geen bit in.
Vind het rijden er al goed uit zien, idd nog wat sloom in de draf, maar dat is misschien ook nog wat raar en eng voor haar. Mijn merrie draafde ook in sloommotion de eerste paar keren, ondanks dat het zo'n hittepitje is.
Ik rij zelf altijd met cap, behalve soms als ik zonder zadel of wat voor optoming erop zit (beetje krom). Het is je eigen keuze, so be it. Ik vind weinig spanning in de fotos en als er al zoveel vertrouwen is en je je er goed bij voelt, moet je lekker je eigen ding doen. Laat ze hier maar lekker banketstaaf
Tancreda4 schreef:Wat een geweldig gaaf paard, echt een leuk dier om te zien.
Super hoeveel vertrouwen en rust de fotos uitstralen, heerlijk om te zien hoe ongedwongen ze wordt ingereden. Lekker bit- en boomloosVind het rijden er al goed uit zien, idd nog wat sloom in de draf, maar dat is misschien ook nog wat raar en eng voor haar. Mijn merrie draafde ook in sloommotion de eerste paar keren, ondanks dat het zo'n hittepitje is.
Wat betreft cap moet je doen waar jij je goed bij voeltIk rij zelf altijd met cap, behalve soms als ik zonder zadel of wat voor optoming erop zit (beetje krom). Het is je eigen keuze, so be it. Ik vind weinig spanning in de fotos en als er al zoveel vertrouwen is en je je er goed bij voelt, moet je lekker je eigen ding doen. Laat ze hier maar lekker banketstaaf
. Is dit het veulen wat je 2 jaar terug met de paardenmarkt gekocht hebt? Toen kwamen we jou nog tegen met onze shetlander
. Het rijden ziet er lekker ontspannen uit. Wanneer mag je haar mee naar huis nemen? En waar sta je trouwens gestald met Zoe en Diesel?
Ik kan dat echt niet begrijpen, waarom niet op je eigen veiligheid letten? Wees blij en zuinig op een gezond lichaam... Overigens is het niet zo verstandig door te zitten op een jong paard, tijdens het lichtrijden belast je de rug minder.dovish schreef:Dat heeft niet perse met nh te maken toch? Als je je paard vertrouwd kan je er toch zo op gaan zitten? Ik weet dat er genoeg mensen dom genoeg zijn om op een paard te gaan zitten dat elk moment kan ontploffen, maar ehh... als je genoeg voorbereidend werk hebt gedaan is het toch niet zo'n probleem er zonder zadel op te gaan zitten? En daarnaast kan je ook niet in de beugels blijven hangenEn gelukkig kan ze het paard ook niet in de mond trekken, want het heeft geen bit in.
Daan_Ordeal schreef:Je moet toch wel ontzettend stom zijn om met zo'n outfit op een jong paard te stappen, en dan ook nog zonder capIk kan dat echt niet begrijpen, waarom niet op je eigen veiligheid letten? Wees blij en zuinig op een gezond lichaam... Overigens is het niet zo verstandig door te zitten op een jong paard, tijdens het lichtrijden belast je de rug minder.
Ik vind het wel een leuke manier van inrijden en het ziet er lekker ontspannen en vriendelijk uit. Veel plezier met haar!
Adil18 schreef:Daan_Ordeal schreef:Je moet toch wel ontzettend stom zijn om met zo'n outfit op een jong paard te stappen, en dan ook nog zonder capIk kan dat echt niet begrijpen, waarom niet op je eigen veiligheid letten? Wees blij en zuinig op een gezond lichaam... Overigens is het niet zo verstandig door te zitten op een jong paard, tijdens het lichtrijden belast je de rug minder.
Ik vind het wel een leuke manier van inrijden en het ziet er lekker ontspannen en vriendelijk uit. Veel plezier met haar!
Als je goed kijkt is de ene foto waar ze dat over hte lichtrijden vermeld een stapfoto...geen draffoto...en op de andere foto's is ze volgens mij wel aan het lichtrijden...

lonnie schreef:ik vind het onverantwoord, ziet er meer uit voor de modeshow dan een paard waar voor het eerst opgezeten wordt.

jaimy92 schreef:Ziet er allemaal ontspannen uit..
Het is al vaak gezegt maar toch wil ik nog even zeggen dat ik het erg gevaarlijk vind zonder cap & zulke schoenen.
Mij lijkt het verstandiger om volgende keer gewoon een cap en bijvoorbeeld laarzen aan te doen... Je weet het maar nooit met zo'n jong paard!
Ook vind ik het "hoofdstel" en zadel een beetje raar.
Ik zelf zal zoiets niet doen..
Maarja daar ga ik natuurlijk niet over
En als ik even eerlijk ben vind ik de reden om zonder cap te rijden een beetje vreemd.
Met zo'n jong paard weet je nooit of hij 100% te vertrouwen is als je er de 1e keer op gaat rijden..
Wel een leuk paardje en veel succes verder