Kingston Proud eerste keer op wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lonnie

Re: Kingston Proud eerste keer op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:23

ik denk dat dat is omdat ie gewoon wat klein en nog ielig oogt, of ts is gewoon heel groot, of natuurlijk beide. vind hem er ook niet echt als een groot paard uitzien...
Verder vind ik je beenhouding niet echt netjes, benen zitten of veel foto's totaal niet waar ze zijn moeten. Ook vind ik het geheel plaatje te gespannen, met name jouw armen en teugelvoering. Paard loopt er ookniet helemaal lekker doorhen naar mijn mening.
Ik vraag me af: waarom ga je met een 3 jarige die pas 2-3 maanden onder het zadel is, op wedstrijd? zou je niet eerst eens lekker thuis op het gemak aan de basis en ontspanning werken? ik vind nu op wedstrijd echt te snel vor een 3 jarige!

edit: na 2e keer bekijken: probeer m wat ronder en dieper in te stellen, hij krult Zich nu teveel op, vooral bij een jong paard lekker lang en diep over de rug laten lopen

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:50

lonnie schreef:
ik denk dat dat is omdat ie gewoon wat klein en nog ielig oogt, of ts is gewoon heel groot, of natuurlijk beide. vind hem er ook niet echt als een groot paard uitzien...
Verder vind ik je beenhouding niet echt netjes, benen zitten of veel foto's totaal niet waar ze zijn moeten. Ook vind ik het geheel plaatje te gespannen, met name jouw armen en teugelvoering. Paard loopt er ookniet helemaal lekker doorhen naar mijn mening.
Ik vraag me af: waarom ga je met een 3 jarige die pas 2-3 maanden onder het zadel is, op wedstrijd? zou je niet eerst eens lekker thuis op het gemak aan de basis en ontspanning werken? ik vind nu op wedstrijd echt te snel vor een 3 jarige!

edit: na 2e keer bekijken: probeer m wat ronder en dieper in te stellen, hij krult Zich nu teveel op, vooral bij een jong paard lekker lang en diep over de rug laten lopen

ja maar als je hem ziet lopen zou je niet zeggen dat die pas 2-3 maanden onder zadel is ofwel, en over haar houding , ze was gewoon gespannen zoals hier al eerder word gezegd;)ik heb hetzelfde, als ik naar voren ga zitten verleg ik ook automatish mijn benen . Het is niet kwaad bedoeld dit bericht Bloos maar zou je voortaan even de rest van de berichten willen lezen Haha!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:42

Seleentj schreef:
lonnie schreef:

ja maar als je hem ziet lopen zou je niet zeggen dat die pas 2-3 maanden onder zadel is ofwel, en over haar houding , ze was gewoon gespannen zoals hier al eerder word gezegd;)ik heb hetzelfde, als ik naar voren ga zitten verleg ik ook automatish mijn benen . Het is niet kwaad bedoeld dit bericht Bloos maar zou je voortaan even de rest van de berichten willen lezen Haha!

dan nog blijft het feit dat ie pas 2-3 maanden onder het zadel is, ik vind dat te vroeg, zou eerst de basis bevestigen. en ik heb alle berichten gelezen, geef alleen nog een keer mijn eigen mening Knipoog daar is dit topic voor bedoeld lijkt me

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:49

lonnie schreef:

Op zich moeten ze na 2 a 3 maanden makkelijk een B proefje kunnen lopen. Ook de 3-jarige.
Denk alleen dat het een 4-jarige zal zijn. Vorige week vond de KNHS het iig nog te vroeg om drie-jarige competities uit te mogen schrijven.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 07:25

Ikima schreef:
Het verbaast mij trouwens hoe vaak men zegt "leuke pony", terwijl er toch duidelijk wordt gezegd dat het een paard is, misschien moeten we in het vervolg maar de stokmaat er bij vermelden. Clown

Nou idd, hij is op dit moment 1.62 Duivel Haha!

lonnie schreef:

Hij is niet groot, en hij is idd iel, (zulke paarden bestaan ook) Clown
En nee ik ben niet heel groot, ik ben 1.68
Heb ook niet gezegt dat het een groot paard is..
Beenligging klopt, komt mede door mijn zadel, daarom heb ik een nieuwe besteld
Gespannen vind ik ook niet gek, eerste keer op wedstrijd
Waarom gaan mensen pas met hun paard die 6 jaar is op wedstrijd?!
Ik vind/vond mijn paard klaar voor zijn 1e onderlinge proefje omdat het thuis super gaat

Hij krult zich idd op, wilde ook niet ontspannen lopen volgende keer beter, verwachte ook niet dat hij meteen keurig liep

randyLOVER schreef:
Hey maris,
Voor de eerste keer vond ik het goed gaan! Ik bedoel hij is natuurlijk ook nog maar 3 kun je natuurlijk niet verwachten dat hij 100% braaf is.
Ik heb in iedergeval super veel zin in 6juli! Haha!

Ik vond het super gaan, ondanks zijn bokken!
Vanavond eindelijk mn nieuwe zadel laten passen, ben echt benieuwd!!
Nou ik heb ook zin in 6 Juli! Knipoog

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 08:56

Hoi Maris,

Ziet er best al goed uit hoor!! Wel mag hij nog wat meer bevestigd thuis denk ik, als je hem thuis al wat verder doorgereden hebt wordt het uiteindelijk op concours makkelijker om hem voor elkaar te hebben... Haha! Denk om je houding en laat kingston lekker op eigen benen lopen met lengte in zijn hals, al snap ik dat dit nu wat moelijk ging... Succes met je volgende wedstrijd!!!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 08:59

__PSM__ schreef:
Hoi Maris,

Ziet er best al goed uit hoor!! Wel mag hij nog wat meer bevestigd thuis denk ik, als je hem thuis al wat verder doorgereden hebt wordt het uiteindelijk op concours makkelijker om hem voor elkaar te hebben... Haha! Denk om je houding en laat kingston lekker op eigen benen lopen met lengte in zijn hals, al snap ik dat dit nu wat moelijk ging... Succes met je volgende wedstrijd!!!

Hey!

Thuis gaat het rijden heel anders, veel meer ontspannender en meer lengte in de hals, hoop dat het 6 juli even wat ontspannender wordt aangezien hij dan voor de 2e keer op dit terrein is.
Voor mn houding ga ik straks mijn nieuwe zadel halen ben super benieuwd naar hoe hij rijd!!
(dit zadel heeft een behoorlijke platte zit, en er zitten geen kniewrongen aan waardoor ik heel bagger zit, zelfs een ruiter die al op een wat hoger niveau zit zat er beroerd op, dus zegt al genoeg!)
Dankje!! dan worden er natuurlijk ook weer fotos gemaakt, dus kunnen we het verschil zien!

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:02

Ik zie dat jij je handen echt vast zet op een plaats waar ze juist mee moeten geven oid, en je benen probeer je knieen goed in het zadel te drukken je hakken uit te drukken en met je KUITEN aan te sporen, paarden hebben het meeste gevoel net achter de singel dus ik snap niet als jij je been helemaal naar achteren legt. en als het allemaal goed gaat met rijden doe zo rustig mogelijk aan met je 3 jarige Verdrietig !!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 09:06

knolle_krack schreef:
Ik zie dat jij je handen echt vast zet op een plaats waar ze juist mee moeten geven oid, en je benen probeer je knieen goed in het zadel te drukken je hakken uit te drukken en met je KUITEN aan te sporen, paarden hebben het meeste gevoel net achter de singel dus ik snap niet als jij je been helemaal naar achteren legt. en als het allemaal goed gaat met rijden doe zo rustig mogelijk aan met je 3 jarige Verdrietig !!

Wie zegt dat ik het niet rustig aan doet?! Clown
Bedankt voor je tips, alleen hellaas heb je denk ik niet alles gelezen?
En vind het erg knap dat jij aan deze fotos kan zien hoe ik mijn paard naar voren drijf.. Knipoog

palatijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:32

Hey Maris,

Leuk dat het goed ging de eerste keer, bent er in ieder geval op blijven zitten ! Clown

Ik heb je houding idd veel beter gezien ( thuis zit je maar een mini btje naar voren en je handen zitten dan zeker niet daar ) maar zo'n eerste keer op wedstrijd met een jong paard kan ik me helemaal voorstellen dat je wat gespannen zit.....
Gaat volgende keer vast beter en helpt je nieuwe zadel je ook met wat steviger zitten, die je er nu op hebt liggen geeft jou helemaal geen steun dus kan snel beter Haha!

Het gaat om de ervaring, niet om meteen de sterren van de hemel te rijden...ik zie dus niet in waarom je een 3 jarige niet eens mee zou nemen op een wedstrijdje Ja

Meer lengte in de hals komt vanzelf als hij wat meer ontspannen is op ander terrein ( en ja.. dan zal m toch af en toe mee moeten nemen Knipoog ) je werkt er thuis genoeg aan.

grtjs Boukje

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:40

mooie oefening zo voor m Maris! Af en toe meenemen op een onderling wedstrijdje is juist goed voor de jonge paarden.

Verder ben ik het met _psm_ eens, hij zou idd wat meer lengt in zn hals mogen hebben,maar dat is iets waar je op zo'n onderlinge wedstrijd mooi aan kan werken.
Alle begin is spannend voor zo'n jong dier Ja
En idd wat meer lucht in je handen geven,meer ruimte geven van voor dus..

Krijgen we binnekort een keer rijfoto's van "thuis" aan het werk? Knipoog

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 09:44

Idd,
Ja, wil ze waarschijnlijk deze week maken,
Zodat ik het verschil kan zien met mn nieuwe zadel

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:30

Knap hoor en vindt het hem super doen jullie beiden trouwens!
En jullie zitten beide in een leerfase komt best goed Knipoog

Geef het je te doen en dan gewoon doorgaan,zelf ook bezig met een jong paard van 4jr en de galop moet er echt nog goed bevestigd worden en mijn zit is dan ook niet altijd je van het, zou zelf aankomende zaterdag voor het eerst een proefje gaan doen maar misschien gaat dit niet door wegens dat ze een hoefzweer heeft.... Bloos jammer genoeg met mijn verjaardag laatst allemaal nieuwe kleding en spullen gekregen en dan gaat het waarschijnlijk niet door...

Ben benieuwd of je je nieuwe zadel al binnen hebt en hoe dit voelt?

Succes verder Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 07:01

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de nieuwe regels zijn verwijderd. Ook een verzoek aan de topicstarter om iets meer open te staan voor adviezen, iedereen heeft het beste met jullie voor en begrip dat het hier iets anders is dan thuis.

kelly_oscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 16:46

doe je handen onspanen Lachen
en verder het zelfde wat je tegen mij heb gezet :s

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 07:31

kelly_reinar schreef:
doe je handen onspanen Lachen
en verder het zelfde wat je tegen mij heb gezet :s

Wat ik tegen jou hebt gezegt?!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 07:40

Je zit inderdaad wat naar voren en je benen wat naar achter, ook zijn je armen wat gespannen en is hij wat opgekropt, als je je benen wat naar voren doet en je armen ontspannender ga je vanzelf wat rechter zitten Lachen ziet er helemaal niet verkeerd uit voor de eerste keer.