Veyanetta Roses (M1+8) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Exodus

Re: Veyanetta Roses (M1+8) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:48

Ok Dat is in ieder geval erg verstandig Lachen .
Misschien zie ik het verkeerd, maar het lijkt me dat op fotos 1 en 3 de stang echt al te veel inwerkt in ruststand. Daarom twijfel ik of hij wel juist zit. Misschien voor de zekerheid even checken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:53

Ik zou pas beginnen met S&T als je bijna het M2 uit bent Scheve mond En misschien zelfs op trens beginnen in Z1.... Maar goed... Wie ben ik om dat te zeggen Haha! Ik zou namelijk toch eerst zorgen dat de hoofd-hals houding goed is, voordat je er een ijzerwinkel in hangt *LOL* Maar goed. Succes!

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 20:32

Exodus, je hebt wel gelijk hoor. m'n moeder zei ook dat ie net iets te strak zat, dat ik er dus volgende keer beter op moet letten maar dat het niet heel erg was.

bizzybijtje, ik rijd bij de pony's, dus ik zou de s&t nooit nodig hebben. Maar even over de hoofd-hals houding, ze loopt niet genoeg opgericht voor de M1 en hoger, maar het is niet zo dat ze tegen de hand loopt, ze loopt gewoon ontspannen met haar neusje tegen de loodlijn, niet dat het heel fout is. En ik doe de s&t niet regelmatig in, het was de 2e keer, en misschien dat ik het over een paar maandjes nog is probeer. Lachen

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:48

Dan heb ik het toch niet verkeerd gezien.
Maar dan vind ik wel dat je niet door had mogen rijden. En dat je moeder en jij eerst ervoor hadden moeten zorgen dat ie goed lag. Helemaal als je paard er nog niet aan gewend is. Hier zou ik toch zeker beter op letten. Gebruik van S&T moet je niet te licht opvatten vind ik. Het gaat zo ontzettend vaak fout (dat de stang bij voorbaat al fout zit zoals bij jou).

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 20:54

Exodus schreef:
Dan heb ik het toch niet verkeerd gezien.
Maar dan vind ik wel dat je niet door had mogen rijden. En dat je moeder en jij eerst ervoor hadden moeten zorgen dat ie goed lag. Helemaal als je paard er nog niet aan gewend is. Hier zou ik toch zeker beter op letten. Gebruik van S&T moet je niet te licht opvatten vind ik. Het gaat zo ontzettend vaak fout (dat de stang bij voorbaat al fout zit zoals bij jou).

Ja inderdaad. Je hebt wel gelijk hoor, ik zou er de volgende keer beter op letten. Gelukkig heb ik niet zo lang gereden & reageerde ze er heel erg goed op, alsof ze dat ding al helemaal gewend was.

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:57

OK Nou dan komt het wel goed met jullie Lachen

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 21:01

Haha dankjewel! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:39

irisssssje schreef:
Exodus, je hebt wel gelijk hoor. m'n moeder zei ook dat ie net iets te strak zat, dat ik er dus volgende keer beter op moet letten maar dat het niet heel erg was.

bizzybijtje, ik rijd bij de pony's, dus ik zou de s&t nooit nodig hebben. Maar even over de hoofd-hals houding, ze loopt niet genoeg opgericht voor de M1 en hoger, maar het is niet zo dat ze tegen de hand loopt, ze loopt gewoon ontspannen met haar neusje tegen de loodlijn, niet dat het heel fout is. En ik doe de s&t niet regelmatig in, het was de 2e keer, en misschien dat ik het over een paar maandjes nog is probeer. Lachen

Waarom rijd je er dan mee Lachen ??

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 16:47

Om te kijken hoe ze er op reageert & de vorige keer toen ik ermee gereden had liep ze dagen erna heel erg fijn. Ik vind het gewoon leuk om zo af en toe is te kijken hoe het gaat met s&t & denk dus ook dat het niet veel kwaad kan.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:29

ik vind het verstandig van je dat je je moeder erbij had als instructrische, maar wat ik me afvraag:
Waarom wil je nu al met s&t rijden, je bent nog maar M1. Ben je niet wat ongeduldig??

je hebt een mooi paard, oefen lekker door en hang er een stang in als je eind M2 bent, dat is écht vroeg genoeg Lachen

verder: als je overgang maakt naar stap, hou dan je teugels netjes op maat zodat je het contact behoudt met de mond. nu ben je echt 'rukjes' aan het geven in de mond, wat erg onprettig voor je paard en niet voor een constante aanleuning zal gaan zorgen.
Actief overgang rijden naar de stap en hou hem er meteen bij: been eraan, misschien wat extra rond rijden, zodat je niet hoeft te gaan trekken.

succes samen!!!

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 17:47

milo schreef:
ik vind het verstandig van je dat je je moeder erbij had als instructrische, maar wat ik me afvraag:
Waarom wil je nu al met s&t rijden, je bent nog maar M1. Ben je niet wat ongeduldig??

je hebt een mooi paard, oefen lekker door en hang er een stang in als je eind M2 bent, dat is écht vroeg genoeg Lachen

verder: als je overgang maakt naar stap, hou dan je teugels netjes op maat zodat je het contact behoudt met de mond. nu ben je echt 'rukjes' aan het geven in de mond, wat erg onprettig voor je paard en niet voor een constante aanleuning zal gaan zorgen.
Actief overgang rijden naar de stap en hou hem er meteen bij: been eraan, misschien wat extra rond rijden, zodat je niet hoeft te gaan trekken.

succes samen!!!

Ja, je hebt gelijk. Ik vond het ook echt erg toen ik 't filmpje zag. Ik heb zo viertal les dus ga weer iemand regelen omwat foto's te maken.
Over de s&t, ik heb het al ee paar keer uitgelegd. Maar het is gewoon gewoonte dat ik hem gebruik. Ik wou gewoon is kijken hoe ze erop loopt & hoe ze erop reageert, en ze doet echt alsof ze dat ding al helemaal gewend is. Misschien dat ik het over een paar maandjes weer is probeer, maar het is echt geen gewoonte hoor! Verder bedankt voor je reactie & tips!

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 20:13

Haha klopt helemaal, ze vind inderdaad alles best Tong uitsteken met rijden is ze ook erg lief & voor 100 % te vertrouwen, alleen in de stal is ze af en toe wel een kattekop. Ik heb nog een nieuw topic, maar daar is een slotje op omdat ik geen 2 topics per week mag openen. Zondag maak ik hem opnieuw. Je kunt wel de foto's zien, voor commentaar ontvang ik graag een pb. Hier de link;
[HAW] Veyanetta Roses (M1+8) opnieuw @ work

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:11

Hoi Iris, misschien dat je er te weinig aan durfde te rijden.. Ze loopt hier op de foto's idd een beetje uit elkaar.
Terwijl ze dat normaal niet doet! Misschien een keer goede foto's maken tijdens een gewone training, want jullie zijn echt een super combinatie Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 07:23

Moderatoropmerking:
Reacties tegen de nieuwe regels verwijderd.

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 08:19

Dankjewel Mies! Ik heb nog foto's gemaakt met viertal les, de link staat een beetje hoger op deze pagina! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 14:27

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:20

Ik vind dat je je paard netjes rijdt, zeker gezien je leeftijd (niet gemeen bedoeld oid verder *LOL*
Het valt me op dat je beugels net aan de te korte zijn verder, over de S&T kan ik verder niets zeggen want daar heb ik geen ervaring mee

SuperSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:24

hallo Iris,

ziet er goed uit, je kan nog wat meer actiever rijden, wat meer van achter naar voren en proberen met kleinere hulpen en let op dat je over je pony heen blijft kijken. Ga zo door want je bent op de juiste weg

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 15:26

@ Heino, ja klopt. Voor de mooi mogen ze een gaatje langer, maar dan gaan m'n benen zo ''flapperen''.. dus moet nog even doorgroeien Tong uitsteken ik heb nog een nieuw topic gemaakt, waar ze wat actiever liep & er wat beter aan. Misschien willen jullie daar ook kijken? Dan plaats ik de link even.
Verder hartstikke bedankt! Haha!