Jester @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Re: Jester @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:35

Kusx_Lisa schreef:
Ze is dan niet vooruit te branden, daar bedoel ik mee dat ze dan totaaaaal niet opzij wil & dat soort dingen. Ik zie het probleem niet in van me sporen. Als ik ze afdoe, moet ik ze meteen weer om doen van me instructrice.& Als ze heet word krijg ik haar nog niet opzij.

Om een paard zijgangen te laten doen, moet je eerst ruggebruik hebben en een nagevelijk paard. Dat vind ik niet echt terug op jou foto's.
Sporen mogen alleen maar in werken als het ook effect heeft en je je benen netjes stil en op de plek kan houden, anders kan je ze net zo goed af laten.
En ik ben zeker geen tegenstander van sporen hoor. In jou geval...eerst leren zitten en je paard meer over de rug en nagevelijk proberen te rijden, voor je aan zij gangen begint. Nu sla je een heel belangrijk deel van je africhting over.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 15:53

Ruggebruik heeft ze wel hoor, nageefelijk is ze ook. In het losrijden (Wat ik toch zeker een half uur doe per x), laat ik haar altijd lekker over de rug lopen, lang, laag & rond. Dan laat ik haar pasjes wijken, SB, travers & appuyeren. En me sporen hebben denk ik wel echt effect, want zonder gaat ze gewoon minder mooi opzij, en doet ze SB minder. En ik denk dat ze de zijgangen echt al wel kan, Anders heb ik ook nooit altijd een 7 voor het wijken in een L2 proef.

Niet aanvallend bedoeld.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:57

Misschien volgend keer daar eens foto's van plaatsen? Ik ben wel nieuwschierig.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 15:59

Oke, zal wel ff zoeken of ik een paar kan vinden, anders zal ik binnenkort foto's maken van het losrijden.
Edit: Van die x heb ik er eigelijk maar 1, foto nummer 3. Dit komt vooral omdat mijn fotograve andere dingen veeul interessanter vond dan mij, omdat ze nog nooit zo;n camera als de mijne vast had gehad. En ze was die dag behoorlijk fris, dus had niet zoveel aandacht voor mij om lang & laag te lopen. Zal kijken of ik morgen foto's kan maken van het L&L.