Gyara 2de keer onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Gyara 2de keer onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:56

_Celien schreef:
sorry ik rijdt nu al 8 jaar paarden in. Het kan niet slagen om het jullie duidelijk te maken, omdat ik persoonlijk denk dat de ervaring er niet is. I tryed it

Sorry, ik rijd nu al 12 jaar paarden in en ik denk dat jij meer voorbereidend werk moet doen voor je erop stapt. Of de ervaring is er niet... Knipoog

Maar goed, ieder zijn mening, dit is behoorlijk off-topic, laten we een nieuwe openen met als onderwerp 'aanleren van de galop'.
Kun je het daar nog eens proberen uit te leggen.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:59

Gyara kijkt/loopt alsof het de normalste zaak vand e wereld is Cool
Ziet er goed uit hoor,alleen vind ik het jammer als je longeert zonder een bijzetje eraan,nu kunnen ze alle kanten opkijken en met bijzetje eraan kunnen ze gelijk wat leren.

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:00

_Celien schreef:
sorry ik rijdt nu al 8 jaar paarden in. Het kan niet slagen om het jullie duidelijk te maken, omdat ik persoonlijk denk dat de ervaring er niet is. I tryed it

prima als jij dit denkt!

gelukkig weet ik zelf wat voor ervaring en hoeveel ervaring ik heb,en dat iedereen een andere ervaring heeft en dat er meerdere wegen zijn die naar rome leiden,als jij denkt dat alleen jou manier de enige juiste is dan denk ik dat je nog een hoop moet leren!

en jaren lange ervaring wil ook niet zeggen dat dat jaren lang met goede ervaringen zijn toch?wie weet heb je (of wie dan ook) het al die jaren wel helemaal verkeerd gedaan!

maar het gaat nu allemaal wel erg off topic,dus ik ga hier verder ook niet op door.

nog even aan TS: mijn mening mbt het lichtrijden of doorzitten kan je hierboven lezen,wat anderen voor mening hebben zal misschien weer anders zijn,ik zou zeggen;kijk vooral goed naar de reacties van je paard,en dan merk je vanzelf wat voor dit paard het prettigst werkt.

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 17:18

Dav schreef:
Gyara kijkt/loopt alsof het de normalste zaak vand e wereld is Cool
Ziet er goed uit hoor,alleen vind ik het jammer als je longeert zonder een bijzetje eraan,nu kunnen ze alle kanten opkijken en met bijzetje eraan kunnen ze gelijk wat leren.

Misschien wel. Lachen Ik heb echter geen bijzet en ik denk dat haar eigenaar dat maar overbodig zou vinden.

Ze heeft altijd zo rustig op alles gereageerd. Aansingelen, gewicht op haar rug, bit in haar mond. Geen reactie! Oortjes naar voor alsof ze het al honderden keren had meegemaakt.

Ja, die hele discussie hier... Ik moet inderdaad zeggen, naar wat ik al heb meegemaakt, dat het beter is om een paard zo snel mogelijk vanuit een rustige draf te leren aanspringen in galop. Eens ze gewend zijn om in galop te vallen is het vrij moeilijk om dit weer af te leren. Maar goed, dat hangt ook weer af van paard tot paard.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:25

Ik ga me dit keer niet mengen in de discussie want moet zo weg Lachen

Naar mijn inziens rijd je in 'dressuur houding' op een veelzijdigheids zadel, en dat maakt jou houding (wat je zegt over je benen) hierbij niet zo mooi.

Verder veel succ6

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:34

Mocht je haar willen bijzetten dan is een simpel touwtje al genoeg.
Maar dat is ieder voor zich. Knipoog
Aanspringen kan je verbeteren door een balk in de hoek leggen op'n emmer of een kleine verhoging en dan aanspringen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:40

Dav schreef:
Mocht je haar willen bijzetten dan is een simpel touwtje al genoeg.
Maar dat is ieder voor zich. Knipoog
Aanspringen kan je verbeteren door een balk in de hoek leggen op'n emmer of een kleine verhoging en dan aanspringen.

Maar dan alleen bij een paard wat al verder doorgereden is, bij een jong paard zou ik dit zeker niet doen.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:44

Het balkje of het bijzetten??
Neem nu ff aan dat je het balkje bedoelt...Waarom eigenlijks niet?
Of ben je bang dat ze dan anders niet willen aanspringen??

xLeyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:46

Met die discussie ga ik me niet bemoeien, maar ik vraag me wel een beetje af.. vind je het niet erg vroeg om er op 2 jarige leeftijd al een keer op gezeten te hebben? (Ik begrijp uit je intro dat ze toen nog geen drie was maar wel al een zadel en hoofdstel kende en dat je erop hebt gezeten?)
Forgive me if I'm wrong.. Bloos
je moet het verder ook zelf weten hoor, ik bedoel je gaat haar heus niet opeens in de wei zetten omdat ik dit vind, ik geef gewoon mn mening Lachen
K vind het een heel leuk paardje, veel plezier nog met haar!

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:47

Dav schreef:

ik zou ook geen balken neerleggen bij een jong paard hoor,dat dier is nog bezig om zijn balans te hervinden onder de ruiter en dan ligt er opeens een balk voor zn voeten,ik denk dat dit teveel onrust geeft,maar ik heb deze manier nog nooit gebruikt hoor,zou best kunnen dat het werkt.
Laatst bijgewerkt door oowie op 02-06-08 18:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 18:19

xLeyx schreef:
Met die discussie ga ik me niet bemoeien, maar ik vraag me wel een beetje af.. vind je het niet erg vroeg om er op 2 jarige leeftijd al een keer op gezeten te hebben? (Ik begrijp uit je intro dat ze toen nog geen drie was maar wel al een zadel en hoofdstel kende en dat je erop hebt gezeten?)
Forgive me if I'm wrong.. Bloos
je moet het verder ook zelf weten hoor, ik bedoel je gaat haar heus niet opeens in de wei zetten omdat ik dit vind, ik geef gewoon mn mening Lachen
K vind het een heel leuk paardje, veel plezier nog met haar!

Dat is nog geen volledig jaar geleden hoor. Om eerlijk te zijn vond ik het zelf ook vroeg, maar ze is nu eenmaal niet van mij. Ik heb er precies 1 keer opgezeten en daarna is ze weer lekker op het land gegaan.

Ik doe het nu ook heel rustig aan Lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:49

Dav schreef:

Ik bedoel het balkje, de balk introduceren bij het paard en zover gaan dat hij er netjes overheen loopt kost meer moeite dan gewoon leren aangalopperen.
En een jong paard moet nog leren zijn balans te vinden, dan moet je hem niet gaan opzadelen met vreemde dingen als balken.

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 19:00

anneliesdj schreef:
Dav schreef:

Ik bedoel het balkje, de balk introduceren bij het paard en zover gaan dat hij er netjes overheen loopt kost meer moeite dan gewoon leren aangalopperen.
En een jong paard moet nog leren zijn balans te vinden, dan moet je hem niet gaan opzadelen met vreemde dingen als balken.

Ja, dat vind ik nu persoonlijk ook wel. Laat ze maar rustig wennen aan al die nieuwe dingen. Ze springt trouwens sowieso makkelijk aan hoor Lachen

@SweetMellie: Wat bedoel je met die dressuurhouding? je houding moet toch op een veelzijdigheidszadel even netjes zijn dan op een dressuurzadel?
Het klopt wel dat ik zoveel mogelijk de dressuurrichting uitga hoor, er komt binnenkort dan ook een dressuurzadel.

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:29

anneliesdj schreef:
_Celien schreef:

Sorry, ik rijd nu al 12 jaar paarden in en ik denk dat jij meer voorbereidend werk moet doen voor je erop stapt. Of de ervaring is er niet... Knipoog

Maar goed, ieder zijn mening, dit is behoorlijk off-topic, laten we een nieuwe openen met als onderwerp 'aanleren van de galop'.
Kun je het daar nog eens proberen uit te leggen.

Ik denk dat we het hierbij laten. Concluderen zonder informatie houdt ik niet van!
En wat betreft de andere bokker die zegt datik denk dat alleen mijn mening of techniek juist is, dat is onzin want ik dring niemand mijn mening op. En er zijn meer wegen naar rome en die van jou gaat vere de andere kant op en die komt dus niet op het zelfde pad als die van mij. Vind dat er bij ons team een fijne manier van inrijden gehanteerd wordt en dat zou bij jou ook gerust zo zijn

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:33

_Celien schreef:
_Celien schreef:

Ik denk dat we het hierbij laten. Concluderen zonder informatie houdt ik niet van!
En wat betreft de andere bokker die zegt datik denk dat alleen mijn mening of techniek juist is, dat is onzin want ik dring niemand mijn mening op. En er zijn meer wegen naar rome en die van jou gaat vere de andere kant op en die komt dus niet op het zelfde pad als die van mij. Vind dat er bij ons team een fijne manier van inrijden gehanteerd wordt en dat zou bij jou ook gerust zo zijn

Als je er niet van houd waarom doe je het zelf dan wel?

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 07:51

anneliesdj schreef:
_Celien schreef:

_Celien schreef:

die reactie wou ik idd ook geven op bovenstaande,maar ik dacht laat maar....

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:37

oowie schreef:
anneliesdj schreef:

_Celien schreef:

Nu zijn jullie toch de gene die iets concluderen. Waarschijnlijk hebben jullie gedacht dat ik doel op het ontbreken van jullie ervaring. Je kan het ook van de andere kant bekijken en het positief zien als het volgt, dat jullie niet de zelfde ervaring delen als mij. En dan heb ik het over hoe je iets ervaart en die verschilt duidelijk!

Wie concludeert dan ? En wie is er negatief?

die reactie wou ik idd ook geven op bovenstaande,maar ik dacht laat maar....[/quote]