Frits @ dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrzavm

Re: Frits @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 11:45

_Celien schreef:
Passorapard schreef:
Dankje voor de tips iedereen , ik ga d'r kei hard aan werken ! Veel afwisselen met rijden longeren losgooien ect . Ik denk dat daar ook het probleem zit .Dat ik veel te veel met dressuur bezig ben , de eigenaar komt helaas niet zóvaak en mag dan niet gaan springen of buitenrijden . Bedankt in iedergeval Lachen!

Een vraagje, wat ben je op de eerste 3 foto's aan het doen?
Verder moet je proberen om je paard veel rechter te richten, op elke foto trek je hem scheef en zo zie je dus ook dat hij hierin protest geeft en tegen het bit aan gaat lopen.
Een goude tip is om een halstertouw om de nek van het paard te hangen deze kan je vasthouden, hierdoor blijf je stabieler in je hand. Wanneer jij in je lijf een spannings moment heb werkt dit uit op het touw en niet op de mond en het lichaam van je paard.
Hierbij moet je er alleen aan denken dat dit niet binnen in dag lukt en je hier even handigheid en soepelheid in moet krijgen.
Ik kan je wel vertellen dat wij dit touw gebruiken bij het inrijden van jonge paarden. We hebben dan steun aan het touw en zitten daardoor niet ongewenst in de monden te spitten!
Het is zeker het proberen waard.

Ja dat vraag ik me ook eigenlijk af , ik realiseer het me nu ook zelf dat ik veel te steng ben . Over dat touw was ik vanmiddag ook al van plan . Ik ga vandaag denk ik heel rustig aan doen misschien zonder zadel .

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 11:46

Ans schreef:
@ _Celien: Het lijkt alsof ze der teugels wat korter neemt Clown

Ik vind het er niet raar uitzien! beetje gespannen hier en daar, maar zeker een leuke combi!
Je houding vind ik over het algemeen goed, vooral de beenhouding!
Handen idd beetje op letten en goed recht zitten (iets meer achterover met je rug) met je bibs in het zadel!

Succes nog saampjes!

Dankjewel Lachen zal ik goed op gaan letten !

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:40

Een vraagje, wat ben je op de eerste 3 foto's aan het doen?
Verder moet je proberen om je paard veel rechter te richten, op elke foto trek je hem scheef en zo zie je dus ook dat hij hierin protest geeft en tegen het bit aan gaat lopen.
Een goude tip is om een halstertouw om de nek van het paard te hangen deze kan je vasthouden, hierdoor blijf je stabieler in je hand. Wanneer jij in je lijf een spannings moment heb werkt dit uit op het touw en niet op de mond en het lichaam van je paard.
Hierbij moet je er alleen aan denken dat dit niet binnen in dag lukt en je hier even handigheid en soepelheid in moet krijgen.
Ik kan je wel vertellen dat wij dit touw gebruiken bij het inrijden van jonge paarden. We hebben dan steun aan het touw en zitten daardoor niet ongewenst in de monden te spitten!
Het is zeker het proberen waard.[/quote]

Ja dat vraag ik me ook eigenlijk af , ik realiseer het me nu ook zelf dat ik veel te steng ben . Over dat touw was ik vanmiddag ook al van plan . Ik ga vandaag denk ik heel rustig aan doen misschien zonder zadel .[/quote]

Het lijkt op een poging tot travers met verkeerde hand en been houding en een scheef paard.
Weetje dat als je links om rijd jij je beide handen naar binnen moet zetten en op je linker bil moet gaan zitten!!!
rechtsom idem dito. Als je daar al mee begint ben je al een heel eind. De rede dat je je handen naar binnen zet is omdat je op die manier je paard recht maakt. Heb je trouwens een instructeur/trice die je consequent lesgeeft?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:55

Hoe komt het dat je zo gespannen bent? Is dat omdat hij niet doet wat jij wilt of haalt hij ook nog trucjes uit als bokken of iets dergelijks?
Je zult eerst eens aan de ontspanning moeten werken. Als jij ontspant, ontspant je paard ook. Het kort houden van je teugels bouwt ook alleen maar spanning op, hoe korter en hoe strakker je hem houdt, hoe meer spanning je krijgt.
Misschien een hele komische tip, maar het werkt heel goed om je eigen spanning af te vloeien. Ga vrolijke liedjes zingen, en concentreer je eens op het zingen tijdens het rijden. Je zult meer ontspannen rijden, je ademhaling wordt anders en je vrolijke stemgeluid heeft ook een positieve invloed op je paard.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:38

superwoman schreef:
hmm, ik denk dat je problemen vooral voortkomen uit het gebruik van je handen.
Lekker les nemen van iemand die constant zegt dat je rechtop moet zitten en je handen goed moet houden. (op geen enkele foto staan ze nu correct Clown Knipoog ) Logisch dat je paard daarop reageerd.

succes!

Sluit ik me bij aan Lachen

Linnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:41

Waar je aan zou kunnen trainen is de lengte in zijn hals te verlengen. Hij zou je moet naar voorwaarts neerwaarts moeten volgen. Als hij meer lengte op zijn hals heeft, kan hij ook niet zo opgekropt met zijn hoofd hoog lopen.
Als jij je handen op de juiste plaats hebt, moet dit goedkomen.
Ik sluit me dus aan bij Neonlight en superwoman!

succes gr Lin

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 11:48

Hee tyrza, zo frits is echt wel opgeknapt nu zijn wintervacht eraf is! Vind nog steeds dat hij groot lijkt als jij erop zit Clown

Ik denk dat het goed is als je hem meer voorwaarts neerwaarts rijd, ik heb ook het idee dat je erg veel met je binnenhand wilt oplossen, probeer die wat losser te houden en meer met je buitenteugel en binnen been te rijden.. Ga zelf ook ontspannen, als het niet leuk gaat, niet gaan trekken maar neem hem terug en probeer het opnieuw, en als het goed gaat onthoud dan hoe en wat je doet op dat moment.. Probeer hem recht te houden in de bocht zodat je hem niet scheef trekt.
Longeer je hem wel eens met pessoa of een andere bijzet? Misschien helpt dat wel.. En let constant op je handen, die moeten onafhankelijk van elkaar bewegen.

Nkitaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 14:13

Probeer je handen wat meer te dragen, en niet óf te hoog óf te laag te houden Knipoog. Ik vind dit nu een lichtelijk gespannen beeld geven, en misschien komt dat oa omdat je je er zelf aan ergert dat je paardje hoog loopt met zijn hoofd. Probeer veel figuren te rijden zodat de aandacht bij jou blijft, en probeer aan de ontspanning te werken, je kunt dan altijd verder gaan werken. Verder vind ik het een prachtig paard!

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 14:45

mijn pony had vroeger ook last van het te hoog dragen van zijn hoofd. ik heb toen adviezen gekregen om hem heel veel voorwaarts neerwaarts te rijden. hij gaat dan zijn rug beter gebruiken en kan wordt soepeler. hij kan dan makkelijker zakken met zijn hoofd. bij mij heeft het iig geval geweldig geholpen en ik heb nooit meer last gehad vane en te hoge houding.