_Celien schreef:Passorapard schreef:Dankje voor de tips iedereen , ik ga d'r kei hard aan werken ! Veel afwisselen met rijden longeren losgooien ect . Ik denk dat daar ook het probleem zit .Dat ik veel te veel met dressuur bezig ben , de eigenaar komt helaas niet zóvaak en mag dan niet gaan springen of buitenrijden . Bedankt in iedergeval!
Een vraagje, wat ben je op de eerste 3 foto's aan het doen?
Verder moet je proberen om je paard veel rechter te richten, op elke foto trek je hem scheef en zo zie je dus ook dat hij hierin protest geeft en tegen het bit aan gaat lopen.
Een goude tip is om een halstertouw om de nek van het paard te hangen deze kan je vasthouden, hierdoor blijf je stabieler in je hand. Wanneer jij in je lijf een spannings moment heb werkt dit uit op het touw en niet op de mond en het lichaam van je paard.
Hierbij moet je er alleen aan denken dat dit niet binnen in dag lukt en je hier even handigheid en soepelheid in moet krijgen.
Ik kan je wel vertellen dat wij dit touw gebruiken bij het inrijden van jonge paarden. We hebben dan steun aan het touw en zitten daardoor niet ongewenst in de monden te spitten!
Het is zeker het proberen waard.
Ja dat vraag ik me ook eigenlijk af , ik realiseer het me nu ook zelf dat ik veel te steng ben . Over dat touw was ik vanmiddag ook al van plan . Ik ga vandaag denk ik heel rustig aan doen misschien zonder zadel .
!
) Logisch dat je paard daarop reageerd.