Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jaggie schreef:@nickynicole, als ik mijn been laat hangen loopt hij ook nog hoor, maar dan vloeit het actieve er sneller uit. Het is ook niet zo dat ik een uur lang met meer druk erop rijdt, maar als ik hier niet naar toe werk, kom het er ook nooit in en zie ik ons ook nooit Z rijden. Kijk ik kan hier wel foto's gaan plaatsen waarop hij puur op ontspanning lager loopt, maar ik wilde juist laten zien waar we aan het werken zijn. Dat dat beeld nu nog niet het ideale plaatje oplevert, begrijp ik ook wel, maar het laat wel zien op welke manier ik met hem bezig ben.Ik vind dit wel interessant om over te discussieren, dus ik vraag me aan de andere kant ook af, hoe train jij een paard naar een hoger niveau toe? Zoek jij dan niet je grenzen op? Wellicht kan ik daar nog wat van opsteken.
we zijn er wel aan het werken om hem daar klaar voor te maken, maar we zijn pas M1 momenteel en "stom genoeg" loopt hij daar ook nog behoorlijke punten in. Helaas is Power niet met een geweldig gangwerk gezegend, zijn stap is wel super, maar zijn draf moet ik goed aan werken en zijn galop is eigenlijk vrij minimaal daar ben ik heel eerlijk in.(hij heeft geen grote galopsprong, of hoog van de grond af of iets) Het klopt dat hij nog niet optimaal bevestigd is van achter, maar hij loopt allang niet meer zo op de voorhand als een tijd terug, ik ben er van overtuigd dat hij over een tijd (al is het over een jaar) nog meer gaat zitten. Het is dan ook logisch dat hij dit nog niet voor lange tijd vol kan houden, want daar mist hij nog de kracht (en misschien ook wat de instelling) voor. En idd wat je zegt hij is pas 6 en we hebben tijd genoeg; hij hoeft niet weg, en ik kijk echt naar wat hij wel en niet aankan. Het is alleen wel zo dat ik bij hem afentoe moet 'pushen' om hem iets aan te leren, want hij kan het wel (ook lichamelijk), maar hij heeft een nogal dominant karakter in alles en doet dus niet alles zomaar even voor mij.
Op dat strak in de hand oefen ik hard door steeds los te laten (dat zie je niet terug op alle foto's natuurlijk), maar hij was eigenlijk best wel fijn in de hand die les.