Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lielle schreef:even wat beter lezen
Excaluna schreef:De gemiddelde leeftijd in nederland van een sport paard is 7 jaar.
Dus of je er vroeg mee moet beginnen vind ik van niet! Je moet beginnnen wanner jij en je paard er klaar voor zijn zonder je hem bijvoorbeeld kapot rij.

Ag iedereen leest wel eens verkeerd tog? 
OohafoO schreef:WhahahAg iedereen leest wel eens verkeerd tog?
runningkawa schreef:geld voor middelen en paarden....
Je hebt echt geen paard van 10.000 en meer nodig voor het Z hoor
Eentje van 3500 (wat een gewone prijs is voor een gezond rijpaard) voldoet ook.

sjorsie schreef:om goed te kunnen worden denk ik dat je aan 3 dingen niet kan ontkomen: 1 Inzet en Talent van de ruiter. 2 Goede begeleiding. 3 goed gezond paard en de mogelijkheid om hier geregeld wedstrijden mee te kunnen rijden, zonder 1 van deze 3 word het nooit optimaal en dan heb je ook nog een scheutje mazzel/geluk nodig
runningkawa schreef:Dat is idd zo
Ik heb Z gereden, maar de laatste jaren ook alleen maar bos gehobbeld, dat merk je zeker terug in je houding.
Excaluna schreef:De gemiddelde leeftijd in nederland van een sport paard is 7 jaar.
Dus of je er vroeg mee moet beginnen vind ik van niet! Je moet beginnnen wanner jij en je paard er klaar voor zijn zonder je hem bijvoorbeeld kapot rij.
sjorsie schreef:No Offence maar een haflinger zal de basis t/m Z misschien wel kunnen halen maar in het ZZ licht of hoger krijgt ie het toch echt te zwaar, dan zit zijn bouw hem echt wel in de weg.
Raggel schreef:Ik denk dat volwassenen niet meer zo makkelijk de juiste motoriek die nodig is om te leren paardrijden kunnen leren. Kinderen zijn hier veel makkelijker in, maar dan vanaf een jaar of 12. Voor die tijd hebben ze hier ook geen controle over.
Tuurlijk met veel wilskracht kom je ver, maar inzicht, gevoel en talent moet je toch hebben wil je op latere leeftijd nog GP leren rijden. En smak geld is toch vrij noodzakelijk, ik zeg niet direct de hoofdzaak. Maar het voorbeeld wat amondi gaf is toch zeeeeeeeeer zeldzaam. Zeker nu er tegenwoordig zulke goede paarden beschikbaar zijn..