Zwarte kwpn @ wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Zwarte kwpn @ wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:25

Jeanine84 schreef:
Ik vind die foto van de afsprong er echt verschrikkelijk uitzien, je hangt gewoon in zijn mond. Probeer te werken aan je eigen zit, als hij raar gaat doen is het niet de bedoeling dat jij steunt zoekt op je teugels! Verder mooi paardje

Ten eerste is dat volgens mij geen afsprong maar een manier om de losrijpiste een beetje af te zetten. Moest het een gewone sprong zijn. Lijkt het me nog sterk dat het paard er over heen gaat gezien hij bijna evenwijdig met de sprong hupst. Heb nog weinig paarden gezien die zo over een hindernis kunnen springen zonder een paal mee te hebben. Knipoog
Lijkt me dat TS op die foto een joekel van een bok uit zit waar van de meeste ruiters met een boogje ongeveer 2 meter verder op de grond zouden belanden Knipoog

Vind dat je het goed oplost en respect dat je zo goed blijft zitten Ja Pracht van een paard ook!

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:31

Je mag wel eens wat trotser op je paard gaan zitten! Je hebt een hartstikke mooi dier onder je kont, het is vervelend als ze zo jolig zijn, ik weet er alles van! Tong uitsteken
Als je trots op je paard gaat zitten, veranderd het totaalplaatje en dan ziet het er nog mooier uit!

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:33

Ik zie een heel leuk paard maar helaas heel erg veel spanning waarop gereageerd wordt door zelf ook te gaan spannen in de handen en onderarm (en zit).
Juist door een heet paard zo tegen te gaan houden, krijg je dit soort "ontploffings reacties" zoals ik ze noem. Probeer jezelf aan te leren in dit soort situaties los te laten en je paard te leren op je been te reageren en te sturen. Het is vreselijk moeilijk op zo'n bommetje (spreek uit ervaring) maar het lost meer op dan een gevecht aangaan.
Veel succes verder, want het is een prachtig dier!

Narratify

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:40

Hai goed gereden alleen ;
Houd je paard wat onder controle.
Dan word je nog beter!

Morag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:41

Best pittig paardje! Wel op je eigen zit letten, Meer naar achteren en je handen mag je ook iets meer dragen Knipoog Dat gaf je zelf al aan zie ik Gaaaap

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:47

pharagirlke schreef:
Jeanine84 schreef:
Ik vind die foto van de afsprong er echt verschrikkelijk uitzien, je hangt gewoon in zijn mond. Probeer te werken aan je eigen zit, als hij raar gaat doen is het niet de bedoeling dat jij steunt zoekt op je teugels! Verder mooi paardje

Ten eerste is dat volgens mij geen afsprong maar een manier om de losrijpiste een beetje af te zetten. Moest het een gewone sprong zijn. Lijkt het me nog sterk dat het paard er over heen gaat gezien hij bijna evenwijdig met de sprong hupst. Heb nog weinig paarden gezien die zo over een hindernis kunnen springen zonder een paal mee te hebben. Knipoog
Lijkt me dat TS op die foto een joekel van een bok uit zit waar van de meeste ruiters met een boogje ongeveer 2 meter verder op de grond zouden belanden Knipoog

Vind dat je het goed oplost en respect dat je zo goed blijft zitten Ja Pracht van een paard ook!

Kleine tip, Lees eerst even een topic door, voor je commentaar plaatst, het is erg vervelend dat ze dit nu 10 keer moet horen, terwijl ze het gewoon verkeerd gezien heeft, en we het er allang over gehad hebben, Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:01

robinelma schreef:
Kleine tip, Lees eerst even een topic door, voor je commentaar plaatst, het is erg vervelend dat ze dit nu 10 keer moet horen, terwijl ze het gewoon verkeerd gezien heeft, en we het er allang over gehad hebben, Knipoog

Heeft ze 10 keer zoveel reden om te denken voor ze post. Knipoog Ik vind dat TS best nog eens mag horen dat ze aardig vast in het zadel zit. Knipoog

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:02

Over de TS had ik het niet..
Het is niet leuk als je iets verkeerd gezien heb en je krijgt telkens nieuw commentaar, terwijl je het zelf ook al weet Knipoog
Verder ga ik niet door, om niet off topic te gaan.. Lachen

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:04

wat een gave knollie bollie heb jij zeg!! Vingers aflikken Haha!

ierr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:04

leuke foto's hoor wendy:)
en hy was inderdaad lekker druk haha
volgende keer gaat vast wel beter! Haha!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:17

Jeanine84 schreef:

Nou sorry hoor maar ik zou alles doen om te blijven zitten en als dat een ruk in zijn mond betekend jammer dan moet ie maar normaal doen.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:20

Tooske schreef:
Jeanine84 schreef:

Nou sorry hoor maar ik zou alles doen om te blijven zitten en als dat een ruk in zijn mond betekend jammer dan moet ie maar normaal doen.

een ruk in zn mond?
Verder ben je wel gezond?????

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:23

als je bij mij op stal had gereden en ik had gezie ndat je hem dan een ruk in zn mond gaf, had ik je hoogstpersoonlijk van et paard afgetrokken Haha!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:26

hoi, leuk diertje, je lijkt wat afwachtend naar je paard, het ziet er allemaal wat gespannen uit, je zit naar voren
houd je hand erg vast, en in weinig foto's is ontspanning.
hoe gaat het thuis met rijden? ben wel benieuwd naar foto's van de training.

ik heb nog wel een vraagje : waarom rijd je met best behoorlijke sporen) voorwaarts lijkt hij me genoeg, en doordat je af en toe niet even stabiel zit soms je been ook nog omhoog brengt) prik je hem naar mijn idee behoorlijk ( waardoor je zelfs op een vreemd terrein zo'n soort reactie op kan roepen.

verder wens ik je heel erg veel succes! lekker blijven trainen en lessen, zorg dat er wat ontspanning in het verhaal komt en dan komt het vast helemaal goed met jullie 2!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:30

TS, je mag iets stoerder op je paard gaan zitten van mij, recht op en denk Dolly Parton (zoals mijn paardrijjuf ooit zei). En gaan rijden! Je houding is afwachtend en je paard zou daar ook op kunnen reageren. Zou kunnen, aangezien foto's geen aanleidingen laten zien.

En ja, als een paard zo uit zijn dak gaat dan spijt het me zeer voor het paard. Maar als ik blijf zitten (en zelf heel blijf) door daarbij reflexmatig mijn handen ergens op vast te zetten (paardenmond), dan zij het zo. Mijn eigen veiligheid zou dan ook voor gaan. Mijn eerste reactie zou waarschijnlijk ook zijn 'kop omhoog'.

_Maxime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:31

Wow, wat een prachtig maar pittig paard zeg ! Lachen

Maar echt wel een plaatje.

Ik vind het trouwens erg goed dat je zo'n bokken kan uitzitten !

tjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:36

robinelma schreef:
als je bij mij op stal had gereden en ik had gezie ndat je hem dan een ruk in zn mond gaf, had ik je hoogstpersoonlijk van et paard afgetrokken Haha!

Ik heb hem bezig gezien in de inrijbaan, maar petje af voor de ruiter! Hij was echt behoorlijk bezig. Hoorde van je intructrice dat hij thuis heel braaf is....

Wat doe jij dan robinelma? Als je paard er in een volle inrijbak met crosshindernissen er giga vandoor gaat? Hem vriendelijk vragen of hij alsjeblieft wil stoppen?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:37

Als mijn paard er giga vandoor gaat dan geef ik hem geen 'ruk in zn bek' nee, ik vind dat echt asociaal, als je dat zegt, ben je mij geen paard onder je kont waard.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:38

ROFL

Als het kiezen is tussen te pletter storten, of even in de mond hangen, dan kies ik toch ook voor het laatste. Mijn lijf en leden is me toch iets te veel waard. Overigens misschien verstandig voor TS om een bokriempje aan het zadel te maken, dan heb je daar houvast aan.

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:39

er is al veel commentaar gegeven dus dat doe ik niet!
maar ik wil wel even zeggen dat je een heel gaaf paard hebt!!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:41

Volgens mij bedoelde ze het zo te zeggen dat ze hetzelfde had gedaan (zie smiley Haha! )
Al dat (penny)gezeur over in de mond trekken, het is een reactie van de ruiter, had haar paard zich maar moeten gedragen !
robinelma schreef:
Als mijn paard er giga vandoor gaat dan geef ik hem geen 'ruk in zn bek' nee, ik vind dat echt asociaal, als je dat zegt, ben je mij geen paard onder je kont waard.

Ik neem aan dat je dit gewoon niet serieus meent, zeg jij ho braaf op zo'n moment?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:44

hahah, jee wat zwak!
Het paard gaat er vandoor, dat is het paard zn schuld, tuurlijk niet die van de ruiter..
Zal ff een stalen ding in je mind hangen en als je in paniek raakt er een potje aan gaan rukken, lekker toch?

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:45

Pfffffff

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:46

robinelma leeft zeker in de perfecte wereld, waar alle paardjes altijd braaf zijn Haha!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:46

nope, Robinelma leeft in de wereld, waar de paardjes niet in hun mond gerukt hoeven te worden als ze in paniek raken Haha!