Mijn nieuwe dressuurshet aan het werk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TanteSabien

Re: Mijn nieuwe dressuurshet aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 23:27

ikkemetwikke schreef:
wat ik niet begrijp;als ieder ander van jou grootte op zo'n pony stapt,valt heel bokt erover heen,maar als jij het doet,is het allemaal prachtig?!

ik vind het geen gezicht.

nou inderdaad!!

geen gezicht!
ben je niet een beetje te zwaar voor die arme pony?!

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 00:07

ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL zoals gewoonlijk lach ik me weer krom hier

@TS ik vind dit echt niet kunnen veel te zwaar en te groot Knipoog Haha! Knipoog

doe nou is niet zo belachelijk mensen.
die shet loopt prima en ik denk dat er genoeg mensen zijn die willen dat hun paard, pony, shet, ezel
zo zou lopen.

ik vind dit absoluut niet zielig en het hinderd die pony ook niet
er staat toch ook bij dat ze die pony bij wil spijkeren voor het ruitertje
dus het is niet voor eeuwig en ze zal ook geen gp oefeningen aan hem vragen.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 00:18

nou ik vin het er tof uitzien en het is nie voor altijd even doorrijden ziet er tof uit hoor

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 08:20

Ik vind het er egt super uitzien!!!! je bent gewoon klein van stuk! en dat is gewoon super in jou geval! als je op een groot paard zou gaan zitten krijg je weer van je bent wel heel klein voor dat paard, dus tja, k vind jullie echt super!!!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 08:26

Dit is weer een typisch bokt topic!
Daar moet ik dus ff op reageren. Haha!

Ziet er gewoon netjes en ontspannen uit, daar kunnen veel ruiters nog een voorbeeld aan nemen.
Gaaf setje en hoofdstel trouwens!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 08:32

Netjes hoor. Uiteraard Knipoog.

Zorro de 2e Clown .

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 08:33

leuk ponytje hoor Vingers aflikken
veel suc6 er nog mee volgens mij gaat dat best wel lukken!! Pling

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 08:46

ik vind het er echt netjes uitzien en totaal niet storend ,wat dan met die ijslanders,daar rijden gewoon volwassen mannen op die mee kunnen lopen..dat hoort dan zeker zo?

en daarnaast,er zijn zat mannelijke ruiters die vrij groot tonen op een paard,mag dat dan ook niet meer?

die shet kan dit echt zo makkelijk hebben,en daarnaast wordt hij ook nog eens super netjes gereden.

ik vind het juist geweldig dat shetlanders zo netjes gereden worden,is alleen maar goed voor ze,echt petje af hoor...

enne ik heb nog wel een heel goed bewegend shethengstje staan...volgend projectje?? Tong uitsteken Schijnheilig

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 08:50

hee, ik vind het er absoluut niet slecht uitzien. En mevrouw is absoluut niet te groot! Want alles past gewoon en ze zit de shet niet in de weg.
Wow ik kijk heel vaak bijna al je topics, en het lijkt net Zorro! Clown
groetjes

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 08:54

even om nog een gedachte punt te geven...deze shet is ook ruim 1.10, en niet net 1.00 zoals vele andere shetlanders. Dat maakt al een verschil in lengte van de ruiter. Verder vind ik het er totaal NIET storend uitzien. Natuurlijk is de pony klein, maar de amazone heeft een zit om jaloers op te zijn en de pony loopt de sterren van de hemel. Heerlijk ontspannen en voorwaarts...daar kunnen veel mensen nog wat van leren.

1 tip voor de ruiter: misschien de handen iets hoger dragen en wat meer bij elkaar Knipoog
Verder vind ik het hartstikke goed wat je doet! De kleine onder ons ook een kans geven!

Ik vroeg me even af hoe lang jij zelf bent?

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:41

je rijd netjes, en ik vind het ook goed van je om zo'n kleine pony bij te schafen voor iemand anders. Meestal moeten kleine kinderen dat zelf doen op een pony, omdat niemand anders het kan doen ivm lengte en gewicht. Ik vind het helemaal niet zielig voor de pony, weten mensen wel hoe sterk shetlanders zijn ??
Ik heb meer moeite met mensen die opstappen en in het zadel ploffen, mensen van 100 kilo die willen galoperen, maar steeds weer in het zadel ploffen en ook nog een keer in de mond rukken, mensen die hun beest berijden met sporen, zwepen en daar dingen mee doen waar ze niet voor bedoelt zijn, kortom er is genoeg ander paardenleed.
Nee, ga rustig door met datgene wat je doet, en ik wens je veel succes. Oja dat het geen kijk zal zijn, je rijd toch geen modeshow, je bent bezig om een pony op een juiste manier aan het werk te zetten.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:43

Heej Miljoes! Ziet er keurig uit hoor Haha!

Hij begint het nu echt door te krijgen geloof ik he?

Rozewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:47

sabine1985 schreef:
ikkemetwikke schreef:
wat ik niet begrijp;als ieder ander van jou grootte op zo'n pony stapt,valt heel bokt erover heen,maar als jij het doet,is het allemaal prachtig?!

ik vind het geen gezicht.

Dat valt mij dus ook op kinderen die net zo groot zijn nog jonger ook en die krijgen van alle kanten te horen dat ze te groot en te zwaar zijn. en als ik deze bokker zie is het allemaal aah moooi dit dat.
ik heb er geen problemen mee maar valt me op en dta vind ik erg raar.

Hij loopt wel erg netjes leuk beestje.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:48

Deze bokster laat de ponys correct over de rug lopen en gymnastiseert de pony goed.
Ze springt er niet op met een slecht passend zadel om er vervolgens mee te gaan crossen oid zoals die kinderen die dus wel commentaar krijgen Knipoog

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:51

Hihi TS, je naam doet eer aan (ukkiepuk). Wat gaaf dat je nog die kleintjes kan rijden. Kon ik dat maar, hebben hier ook nog wel een paar staan. Haha!
Ik vind het er netjes uitzien en steeds als ik een topic van jou tegenkom, heb de pony's altijd zo lekker aan het lopen! Lachen Lachen
Keep up the good work girl. Knipoog

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:54

LadyElmira schreef:
Ik vind het er erg netjes uitzien.

Voor de mensen die zeggen dat deze bokker wel iets kan maken, maar een andere ruiter op een shet niet..kijk eens naar het verschil met zo'n bokker die allerlei reacties over zich heen krijgt, en vergelijk die foto's is met de TS? De benen van de TS zijn niet te lang, komen mooi onder de buik vandaan en ze heeft haar beugels niet expres wat korter..haar beugels kunnen gewoon op haar eigen, goede maat. Dat wilt zeggen dat ze dus nog wel past, anders zou ze niet zo'n mooie houding kunnen hebben. Verder is haar bovenlichaam ook niet te groot, alles is mooi in verhouding. Naar achteren leunen? Ik heb drie keer alle foto's bekeken en ik zie het niet hoor. Verder kan de TS er niets aan doen dat zij wel leuke reacties krijgt..en andere niet. Misschien omdat zij niet opgekropt op haar paard zit? Misschien omdat zij haar houding gewoon kan houden zoals het is, en iemand die te groot is in elkaar gedoken zit? Juist ja.. Knipoog

TS nogmaals ik vind het er heel netjes uitzien!

hier ben ik het helemaal mee eens!
Het ziet er heel leuk en netjes uit, echt top! Pling

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:01

Ik spring doorgaans vol in de bres als er weer eens een topic geopend wordt met 'te lang' , 'te zwaar' (en dan vaak in combinatie met slechtpassend harnachement) en "in de krul" (kijk eens wat mooi aan de teugel) op een shetlander, helemaal als dan herhaaldelijk in zo'n topic aangehaald wordt "ja maar ukkepuk mag het ook".
Ik vind dat deze foto's maar weer eens aantonen dat zulke vergelijkingen compleet onterecht zijn. Passend harnachement en er wordt met beleid gereden door een amazone met een super (en onafhankelijke) zit! Natuurlijk voor het oog wat aan de lange kant (hij is niet veel groter dan Zorro toch? maar vind het er, gek genoeg, als plaatje wel mooier uitzien....gek wat een verschil een paar cm kan maken Haha!) maar fijne plaatjes die er uitzien alsof er met respect met de pony omgegaan wordt! Lachen

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:08

Vind het er ook niet verkeerd uit zien hoor Lachen. Hij lijkt zelfs groter dan je eigen shet. Maar even uit gewoon uit interesse..Hoe kom je erbij om met een shet tussen de paarden te starten? Dat is toch niet echt heel erg voor de hand liggend Haha!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:09

zorro 2 Haha!
ziet er netjes uit.
dit is een training, dus vanzelfsprekend dat je je handen niet in wedstrijdhouding hebt

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:12

zoals al gezegt is is het heel krom het viel mij ook al op dat als er meisjes van de zelfde lengte op z'n shet gaan zitten heel bokt boos op ze worden omdat ze te groot zijn en bij deze niet waarom omdat hij zo mooi loopt. ik zelf zeg niet dat ik het er neit uit vind zien. want het past gewoon maar zeg dan bij die meisjes van 13 ofzo niet meer dat het neit past als het wel past,.

maar effe naar de ts want die heeft niks aan dat commentaar,:

ik vind het er leuk uit zien. het ziet er echt appart uit maar het misstaat zeker neit,.
Laatst bijgewerkt door Relien op 28-05-08 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:12

Ik vind het er goed uitzien. Loopt netjes en ik vind het super hoe je rijd op die leuke shet;)
Ben een beetje jaloers op je zit Bloos

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:13

Waarom omdat hij mooi loopt?
De pony loopt correct over de rug nagevelijk, en niet in de krul getrokken

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:16

Ziet er weer goed uit, laat ze maar lekker praten, jij past prima op dit maatje!!! Lachen

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:21

Oke je bent misschien voor het plaatje te lang maar je hindert hem niet, en dat is belangrijk!

Ze heeft een nette zit en stoort de pony niet in zijn bewegingen en daar zit net het grote verschil met veel andere jongere ruiters die wat aan de lange kant zijn. Kijk maar eens naar de rel topic's, dat is vaak ene verzameling van een slechte houding+te groot+slecht tuig.

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:21

ja lange benen die heb ik ook op mijn fjord van 1.54 maar ik weeg daarintegen 54 kilo. ik zal me dus niks van het gegeven commentaar aantrekken. ik rij zoals ik al zei tussen de fjorden waar ik misschien soms voor het plaatje te lang voor ben maar menig fjord loopt met een ruiter met zwaar overgwicht dat vind ik dan weer een minder plaatje en een stuk hinderlijker voor het paard.

zo te zien heeft hij er wel lol in hopen dat hij na jou trainingen ook voor de eigenaresse zo mooi rijbaar is. jou topic's van zorro zien er i.i.g heel leuk uit, jullie hebben een tijd terug ook in de bit gestaan?