Trendy en ik @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pliensdream

Re: Trendy en ik @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:49

ik wil alleen maar zeggen hoe zou jij je voelen als allemaal oudere mensen waar jij tegen opkijkt zo iets zeggen Ach gut , verder zou ze aan der zit enzo kunnen werken idd ben ik ook wel met jullie eens en kijken voor een grotere pony maar wordt ook al gezegt dat ze voorruit is gegaan Knipoog
Ik probeer het ook leuk voor haar te houden.. Knipoog

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 21:00

je bent veel te lief plien!
ik sta als leerkracht voor de klas en soms moet je er echt even met de botte bijl in om iets duidelijk te maken.

Havanna__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 21:07

Ik denk dat dit een lang topic gaat worden... Lachen

Vind het rijden er ook niet heel vriendelijk en helemaal niet ontspannen uitzien. En je bent imo niet te zwaar voor Trendy, maar wel te lang Knipoog

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 21:12

Ik vind haar ook niet te zwaar, maar idd te lang.... en dat is nog vervelender eigenlijk, want dat brengt de pony heel erg uit balans.
Ik vind het ook niet leuk om haar lol te vergallen hoor, we hebben allemaal foutjes gemaakt. Maar als ik haar was zou ik lekker gaan omkijken naar een grotere pony.

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 21:14

Ik vind haar niet te groot voor de pony, ik zag laatst een topic van een meisje waar ze met haar benen 10x zo ver eronder uitkwam.

Je hebt nou eenmaal snel dat het zadel te groot is voor een shetlander, te ver naar achteren is ook weer niet goed.

Verder denk ik dat de pony er wel plezier in heeft. Shetlanders lopen nou eenmaal snel met de hoofdjes de lucht in. Je kunt dat toch niet vergelijken met een paard?

Wat me wel opvalt zijn de teugels. Die vind ik nogal lang, als je van je pony valt kun je daar in komen te zitten met je benen. Wijzelf doen daar meestal een knoop in.

Veel plezier nog!

Pliensdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 21:16

oke nouja ik heb idd verder geen verstand van kinderen Clown je zou daar ook best een gelijk in kunnne hebben benangelique .. Knipoog

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 21:19

Ciss sorry maar dan ben ik blij dat jij niet op mijn paarden rijdt.. al mijn paarden er zo bij lopen ga ik toch even nadenken wat ik fout doe want ik zie totaal geen ontspanning.. en het diertje word behoorlijk in de mond getrokken dit vind ik alles behalve vriendelijk ook al is het een jonge meid.. en 10 x langer lekker overdreven zeg.. dan zou beteken dat diegene met opgetrokke knieen nog steeds mee kan lopen... natuurlijk

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 21:26

Er stond net ergens dat shetlanders toch alleen maar van eten houden.
Slaat nergens op, oke ze zijn eigenwijs. Mar ze kunnen wel lol hebben in het rijden en dat zie ik hier niet.
Oke ze is nog jong en moet nog veel leren, en natuurlijk heb ik ook zo'n tijd meegemaakt. Alleen ik werd er gelijk op gewezen als ik mijn pony pijn deed.
Toch is het jammer dat dat soort dingen ten koste gaan de pony. Voor de rest een leuk beestje, maar ik mis inderdaad ook het fijnere beeld. De pony heeft er echt geen lol in.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 06:44

We geven commentaar overigens ook niet om iemand af te kraken maar zodat ze er juist van kan leren; en natuurlijk heeft het meisje er het beste mee voor; maar ik denk dat ze dan beter kan stoppen met rijden en het dier voor de kar e.d. kan zetten

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 06:53

Tjee wat een commentaar.

Het is een jonge pony die net het werk weer op pakt. Combinatie moet nog een hoop leren, maar Brenda rijd haar heel netjes. Deze combinatie krijgt iedere week goed les.
Trendy was erg druk omdat net alle pony's aan de kletter geweest waren omdat de avond 4 daagse langs gekomen was.

Zadel lijkt wat groot en naar voren te liggen, er hebben al 10 verschillende zadels op gelegen en zodra het net niet fijn zit bij Trendy geeft ze na 10 meter al een mega rodeo weg. Dus misschien niet helemaal mooi, maar wel fijn voor de pony.
Pony word ook netjes met enige regelmaat gecheckt door de osteopaat (net als al mijn pony's).

Gister ging het beter dan eergister he Lachen. Toen wou ze ook wat makkelijker ontspannen en nageven.

Ik heb een paar keer gelezen dat deze pony er geen lol in heeft. Dan moet je deze dame zien na een paar dagen niet werken, dan is ze strond sjago.

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 07:15

ik vind het een beetje jammer dat je de foto;s uit de officieele formaat gehaald heb, daardoor word het erg moeilijk om er naar te kijken, maar ik vind je er erg netjes op zitten maar blijf letten op je tenen, je hebt een beetje kapstokjes Knipoog

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 08:25

Heej Zie een bekende pony langs wandelen op de achtergrond Haha! Clown

Had al begrepen dat alle ponys flink opgefokt waren door de avond4daagse, en dan ook nog met een baby aan je voet is het wat onrustig.
Probeer wel op je benen te letten bij het wijken, je voet hoeft niet over de kont heen he Knipoog

De fotos zien er beetje vreemd uit omdat ze uitgerekt zijn denk ik, ze zijn in ieder geval uit de verhouding

Zoraphier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:34

Nou, zo slecht vind ik het er niet uit zien hoor!
Probeer met het wijken inderdaad je been niet te ver omhoog te doen.
Sommige foto's zijn inderdaad een beetje uitgerekt Tong uitsteken
Maar leuke shet en dekje hoor Haha!

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:39

Als dit meisje te groot is voor die pony, weet ik het ook niet meer, er zitten hier een paar ruiters op bokt die nog veel groter zijn en die zitten dan op een shetlander en dan is het allemaal leuk, ik ga geen namen noemen.
Ze komt een klein stukje onder de buik uit, past nog echt prima.
Afentoe snap ik het echt niet meer, ik zie soms topics en daar zitten ze bijna met hun voeten tegen de knieen van hun pony en dat is dan allemaal mooi en goed.
Er zit wel wat spanning in de pony, maar daar is al genoeg over gezegd en ik denk dat dat wel goed komt.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:41

benangelique schreef:
tuurlijk moet een paard wel eens dingen doen die hij niet leuk vindt, maar dit moet niet ten koste gaan van zijn lijf. Nu blesseert hij zijn rug, wordt zijn schouder beperkt en er in zijn mondhoeken getrokken.
als er verder geezegd wordt dat de TS al veel vooruitgang geboekt heeft, denk ik toch wel degelijk dat het geen momentopnamen zijn...

Ja misschien moet die morgen naar de slager of staat die kreupel in zijn stal, herniatje noem maar op. Clown

Pffff vind toch dat er weer wat word overdreven. Ben het er helemaal mee eens dat het geheelplaatje er niet zo mooi uitziet. Ruitertje is wat aan de lange kant, rijden ziet er niet zo netjes uit e.d.

Maar die shet kan echt wel dat gewicht dragen en ach als ze 1 keer in de week een half uurtje rijd zal het heus niet zoveel uitmaken. Soms lijkt het wel alsof sommige mensen denken dat shets van suiker zijn...

We hebben vroeger toch (bijna) allemaal een penny periode gehad, als je die foto's terug ziet denk je ook: verschrikkelijk het ziet er niet uit.

ben het helemaal met je ééns qua rijtechnisch commentaar e.d. maar vind het blessure verhaal een beetje overdreven.

brenda36

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 12:49

Ryanne_ schreef:
ik vind het een beetje jammer dat je de foto;s uit de officieele formaat gehaald heb, daardoor word het erg moeilijk om er naar te kijken, maar ik vind je er erg netjes op zitten maar blijf letten op je tenen, je hebt een beetje kapstokjes Knipoog

Klopt idd maar word aan gewerkt:)

brenda36

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 12:51

Zoraphier schreef:
Nou, zo slecht vind ik het er niet uit zien hoor!
Probeer met het wijken inderdaad je been niet te ver omhoog te doen.
Sommige foto's zijn inderdaad een beetje uitgerekt Tong uitsteken
Maar leuke shet en dekje hoor Haha!

Ja, zal vanaaf in de les eropletten met wijken.
ja idd. maar anders zijn ze tegroot...

Haha Ciska vindt hem verschrikkelijk:)
ik vind hem gaaf:):)

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:59

Cisss schreef:
Verder denk ik dat de pony er wel plezier in heeft.

Nee, dat idee heb ik niet. Ik krijg bij werkelijk álle foto's een naar gevoel. Niet eens omdat het er naar uitziet, maar omdat ik gewoon geen gelukkige pony zie op de foto's. Ik zou eerst aan de basis gaan werken TS. Als je dat eerst onder de knie hebt voordat je andere dingen gaat doen wordt het voor de pony én voor jou nog een stuk leuker. Je zult zien.

brenda36

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 13:00

Ilzjuh schreef:
Cisss schreef:
Verder denk ik dat de pony er wel plezier in heeft.

Nee, dat idee heb ik niet. Ik krijg bij werkelijk álle foto's een naar gevoel. Niet eens omdat het er naar uitziet, maar omdat ik gewoon geen gelukkige pony zie op de foto's. Ik zou eerst aan de basis gaan werken TS. Als je dat eerst onder de knie hebt voordat je andere dingen gaat doen wordt het voor de pony én voor jou nog een stuk leuker. Je zult zien.

Wat bedoel je met TS??

Als ik Trendy een weekje ofzoo niet rij, zit ze helemaal in de dipje ze vind het zeker wel leuk

tinkerkatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:29

Wat een leukerd is Trendy. Wil haar nog eens in het echt komen bewonderen. Let op je been, maar dat was al gezegd. Lekker dooroefenen en dan komt het wel goed!

brenda36

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 13:30

tinkerkatie schreef:
Wat een leukerd is Trendy. Wil haar nog eens in het echt komen bewonderen. Let op je been, maar dat was al gezegd. Lekker dooroefenen en dan komt het wel goed!

Tnx roep maar als u wilt komen:) we zijn warscrijnliujk ook op de trec:)

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:38

Ziet er leuk uit hoor.. Helemaal niet (zo erg) te groot..!! Foto 1 vin dik zoals vele er niet zo eehh... vriendelijk uitzien, maar je doet het denk ik niet expres.. Toch....?
Nog veel plezier met je superleuke uber schattige 'trendy' pony Tong uitsteken

brenda36

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 16:37

SimmieHVJ schreef:
Ziet er leuk uit hoor.. Helemaal niet (zo erg) te groot..!! Foto 1 vin dik zoals vele er niet zo eehh... vriendelijk uitzien, maar je doet het denk ik niet expres.. Toch....?
Nog veel plezier met je superleuke uber schattige 'trendy' pony Tong uitsteken

Nee uiterraard niet

tnx

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:37

Ik heb deze combinatie (meerdere keren) in het echt zien rijden en toen zag het er al heel anders uit. Ik denk dat de foto's een beetje een vertekend beeld geven, mede doordat ze wat uitgerekt en nogal van dichtbij zijn.
Het zadel vind ik eerlijk gezegd wel wat te ver naar voren zitten. Hij zit nu duidelijk op de schouderbladen, wat me de gangen en drukverdeling niet lijkt te bevorderen.
Verder denk ik dat Brenda nog veel moet leren, en Trendy natuurlijk ook een tijd rust heeft gehad ivm haar drachtigheid. Om dan meteen te gaan roepen dat dit echt niet kan en ze maar beter direct kan stoppen met rijden want de pony heeft er over-dui-de-lijk geen plezier in, vind ik wat kort door de bocht eerlijk gezegd.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:40

Ik vind dat je mooi in het zadel zit, geen gebonk in de galop..
Verder commentaar is al gegeven, dus ik houd t bij mn complimentje Knipoog