Drammen met halthouden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marusch

Re: Drammen met halthouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:08

Zelf rustig blijven en blijven oefenen. Als hij blijft draaien of wat dan ook, gewoon niet reageren en pas als hij echt stil staat en na geeft, belonen.

sasave

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:15

Libera schreef:
@boy89: Probeer in het begin niet te lang stil te blijven staan. Bouw het langzaam aan op. Als je pony vervelend word gelijk voorwaarts rijden en opnieuw halthouden, niet gaan vechten maar rustig voorwaarts oplossen.

precies ,en ook vriendelijk blijven en belonen -ook heel belangrijk

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:41

misschien kun je eens proberen om in een hoek tegaan halthouden. en dan op je zit.. hij zal vanzelf moeten stoppen omdat er anders een muur voor hem staat. en als jij alleen consequent je zit gebruikt zal hij dat vanzelf snappen...

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:38

Hoihoi,

Ik denk dat we niet moeten vergeten dat het hier om een paard gaat wat gerend heeft.

Zowel dravers als renpaarden zijn zo getrained dat hoe harder je gaat inhouden hoe harder ze moeten gaan lopen.

Wat je doet met je zit is goed!
Ik ben het met Floran eens om hem op je stem of zit in een hoek te laten halthouden.
Hij kan dan niet door je heen lopen aangezien er een muur zit ( duh Slim )

Ik heb het zo ook met mijn hengst opgelost en het werkte prima.
Ik rijd hem overigens wel bitloos zodat hij geen associaties heeft met zijn koersverleden.
en ik ben altijd van mening dat door de positieve acties te belonen en de negatieve acties te negeren je verder komt!( maar dat is mijn bescheiden mening Haha! )

Succes ermee!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 00:53

Bedankt voor alle reacties!
Ben hard aan het oefenen geweest deze week, en moet zeggen dat er verbetering inzit.
Vanuit de stap snapt hij het nu heel goed, zodra ik mn zithulp geef gaat hij gelijk langzamer en zodra ik mn stem gebruik staan we stil, zonder hand! (Dat ie af en toe een suikerklontje krijgt als we stilstaan helpt ook Haha! )

Vanuit de draf mist ie nog net even de balans en vind ie het een stuk moeilijker om te stoppen zonder steun van mn hand, hij duikt op de voorhand. Maar hij begint het wel te snappen en heeft er gewoon moeite mee...
Hij doet trouwens ongelooflijk zn best dus ben wel trots op m Lachen
Als iemand nog meer tips heeft om t makkelijker te maken, graag!!