Pharaon (uhu, die wannabe-welsh-hengst) @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_92

Re: Pharaon (uhu, die wannabe-welsh-hengst) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:35

Nou zie ik pas wat voor knappe pony er onder die haren zat, wat een prachtig beestje.
In het vorige topic had ie een bos met haar en vond ik hem niet zo mooi, maar nu is het echt een pracht pony!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:43

ik zou liever wat meer lengte in de hals zien dan komt zijn neusje er ook iets meer uit Ja
en hij loopt wat over de schouder weg...

verder ziet het er grappig uit hoor Haha!

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:50

Na zou prettig vind ik de foto's er niet uitzien. Het lijkt alsof je de hele tijd loopt te trekken aan de teugels. En tja in je vorige topic op de filmpjes zie je ook dat je drijft en teglijkertijd tegendruk met de teugels geeft waardoor je pony in verzet gaat en vervolgens omhoog komt.

Het ziet er al wel stukken beter uit hoor daar niet van, maar wat ik van de foto's kan zien dat je toch wat meer ruimte van voren moet geven.

En tja over het springen, flink aan je houding werken. het lijkt een beetje alsof je een smoesje verzint ''foto uit de verkeerde hoek'' ''lijkt zo'' e.d. tja is foto dus kan niet echt oordelen maar zou er wel aan werken.

Leuke pony is er onder die wol vandaan gekomen trouwens. Knipoog

Succes

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 14:08

SONY schreef:
Na zou prettig vind ik de foto's er niet uitzien. Het lijkt alsof je de hele tijd loopt te trekken aan de teugels. En tja in je vorige topic op de filmpjes zie je ook dat je drijft en teglijkertijd tegendruk met de teugels geeft waardoor je pony in verzet gaat en vervolgens omhoog komt.

Het ziet er al wel stukken beter uit hoor daar niet van, maar wat ik van de foto's kan zien dat je toch wat meer ruimte van voren moet geven.

En tja over het springen, flink aan je houding werken. het lijkt een beetje alsof je een smoesje verzint ''foto uit de verkeerde hoek'' ''lijkt zo'' e.d. tja is foto dus kan niet echt oordelen maar zou er wel aan werken.

Succes

Zoals ik al zei heb ik nagenoeg geen contact met de mond. Ik houd heel licht contact. De teugels hangen net niet in boogjes. Nog lichter valt er niet te rijden. Bovendien vind ik "meer ruimte moeten geven" en "het ziet eruit alsof je heel de tijd lijkt te trekken" wel iets heel anders. Maar dat is mijn mening maar.
Ik verzin geen smoesjes, had je gelezen (tgoh, toch weer dat lees probleem?) had je in dit topic gezien dat ik op iedereen reageer dat ik héél hard aan mijn houding ga werken omdat ik idd aan deze foto's zag dat dat nodig is.

CindyUniek schreef:
ik zou liever wat meer lengte in de hals zien dan komt zijn neusje er ook iets meer uit Ja
en hij loopt wat over de schouder weg...

verder ziet het er grappig uit hoor Haha!

Klopt, hij mag iets meer lengte nemen. Hij mag sowieso nog net iets meer ontspannen zodat hij zijn hals ook wat meer laat "vallen" Lachen

Watch_Me schreef:
Nou zie ik pas wat voor knappe pony er onder die haren zat, wat een prachtig beestje.
In het vorige topic had ie een bos met haar en vond ik hem niet zo mooi, maar nu is het echt een pracht pony!

Leuk ding zonder al die haren he? Haha! Met zijn wintervacht vind ik hem zelf niet eens zo mooi Bloos

Sodeletuut schreef:
Ik vind het echt een leuke pony! Lachen Ziet er goed uit, alleen hij loopt wel een beetje opgekropt vind ik.
Veel plezier nog met je pony en niks aantrekken van zeurmensen Lachen

dankje, hij moet idd wat meer ontspannen, als hij nog meer ontspant, gaat hij ook vanzelf wat langer in die hals worden.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:17

Ik vind het toch wel ontzettend grappig dat mensen beginnen over teveel trekken terwijl als je góed naar de teugels kijkt, je ziet dat er nauwelijks druk op staat. Maargoed, misschien moet je ter bewijs maar even een keer een paar foto's nemen met je handen bij z'n oren? Koe

Het is trouwens een leuk dier zeg! Echt een leuk koppie.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:31

pharagirlke schreef:
SONY schreef:

Succes

Zoals ik al zei heb ik nagenoeg geen contact met de mond. Ik houd heel licht contact. De teugels hangen net niet in boogjes. Nog lichter valt er niet te rijden. Bovendien vind ik "meer ruimte moeten geven" en "het ziet eruit alsof je heel de tijd lijkt te trekken" wel iets heel anders. Maar dat is mijn mening maar.
Ik verzin geen smoesjes, had je gelezen (tgoh, toch weer dat lees probleem?) had je in dit topic gezien dat ik op iedereen reageer dat ik héél hard aan mijn houding ga werken omdat ik idd aan deze foto's zag dat dat nodig is.

Nou dame ik vind jouw toon tegenover mij toch wel erg fel. Wat nou ''toch weer dat probleem met dat lezen''. Hallo jij plaats dit topic, je vorige topic was niet zo positief uitgevallen en dat vond ik meer dan logisch, iedereen viel over je heen.

Ik zeg nog tegen je dat het er nu stukken beter uitziet. Maar nee daar lezen we vrolijk overheen. Dus ben blijkbaar niet de enige dan die een ''probleem met lezen heeft'' je moet je niet zo snel aangevallen voelen want dan kom je nergens! Je pakt alleen de dingen uit mijn verhaal die wat minder positief zijn. En wat betreft teugelwerk tja misschien is dat niet zo maar op de foto's geeft het toch een heel ander beeld, kan ik ook weinig aan doen ik constateer wat ik zie en daar reageer ik op, weet wel dat foto's momentopname zijn. maar ik zie op vrijwel elke foto hetzelfde beeld nou daar reageer ik dan op.

En ja ik zie heus wel dat je op andere bokkers ook reageerd, ben geen achterlijke... maar wat wil je dan dat ik met die informatie doe? Ik schrijf daar toch helemaal niks over in mijn post dus snap die reactie sowieso al niet...

Citaat:
Teugel hangt los hier als je goed kijkt. Maar Phara knabbelt heel fel op zijn bit. Zijn mond is dus niet open omdat ik er zo hard in ruk want dan zou die dat hoofd wel omhoog doen.

Citaat:
hij zette heerlijk vroeg af waardoor ik dus achter bleef in de beweging....

Citaat:
lijkt alsof ik niet uit zijn rug kom, komt door de hoek waaruit hij genomen is.

Tja sorry hoor als bovenstaande uitspraken op mij een beetje overkomen als een soort van smoesje inplaats van eronder te zetten dat je aan je houding e.d. moet werken.
Laatst bijgewerkt door SONY op 28-05-08 14:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:32

zo he! als dit de pony is die in het vorige topic, alsmaar steigerde!

wat is die dan vooruit gegaan, jeetje, ziet er goed uit!

succes verder!

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:41

Als eerste: wat een stoer pony'tje!!
Wel vraag ik mij af waarom je met hem gaat springen als je al aan de grote kant bent, en zelf ook aangeeft dat je houding niet top is? Lachen
Daarnaast zou ik de martigaal een stuk langer doen. Of is dit met reden?
Mij is altijd verteld dat een paard met een martigaal om, nog normaal zn hoofd moet kunnen dragen en dat het ding niet er voor zorgt dat je paard in de krul blijft.
Maar misschien heb ik het mis? Lachen

Stoer beestje heb, dat zeker! Zou mennen niet nog een optie zijn? Lachen
(Is maar een sugesstie, want het lijkt mij idd erg lastig om een ruiter op maat te vinden die hem kan handelen)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 14:55

orion; mennen hebben we inderdaad aan gedacht...Feit is dat pony in kwestie het heeeel hard op een lopen zet van het moment dat er iets achter hem verschijnt.... Ik spring een paar keer per jaar met hem omdat deze pony niets liever doet dan springen. En gezien er niemand anders is die met hem kan springen doe ik het. Knipoog En je kan je springhouding imo enkel verbeteren als je springt... Lachen Al doende leert men. Ik heb een tijd gedacht om het dochtertje van mijn lesgeefster voor hem te vragen. Maar die is nu puur op dressuurrijden gaan richten. Bovendien wil mijn lesgeefster niet dat ze nog echt springt.

Daphne Dankje, maar veel vooruit gegaan is hij niet... Haha!

Sony tuurlijk ga ik je aan. Want het is simpelweg niet waar. Mijn teugels hangen in een boogje op vrijwel alle foto's. Nérgens staat druk op de foto's. In tegenstelling tot veel andere ruiters heb ik geen neusriem en sperriem die de mond toe snoeren. Dus als hij wil knabbelen, dan knabbelt ie Haha! Denk je werkelijk, na het zien van het vorige topic, dat deze pony niet gewoon zijn hoofd omhoog zou doen en zou steigeren als ik hem zo hard in de mond zat? Phara laat echt niet op zijn kop zitten. Lachen En ik geef toch toe dat ik achter blijf in de beweging? Dat ís toch ook zo? Een blinde kan zien dat hij daar een reuze sprong maakt... Nagelbijten / Gniffelen Hij is gewoon heel enthousiast tijdens het springen Nagelbijten / Gniffelen Wat is dáár uitvlucht aan? Dat hij een grote sprong maakt is geen reden om slecht te gaan zitten. Moet je even zeer kunnen opvangen. Ik meld alleen dat hij te vroeg af zet omdat dat een technische fout is én dat ik ook nog eens achterblijf in de sprong daardoor, dus dat ik daar al 2 technische fouten maak...Snap niet hoe dat een uitvlucht kan zijn? Nagelbijten / Gniffelen Ik zet er nog een fout van mezelf bij. Bovendien staat er onder dat ik aan mijn houding moet werken.

En dat had ik ook gelezen hoor, en daar ben ik ook blij om dat je dat vind. Knipoog

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:01

Pfff... krijg een beetje het idee dat je denkt dat ik je helemaal zwart loop te maken en leugens loop te vertellen over je manier van rijden, ik zeg toch ook niet dat je sowieso aan je teugels loopt te trekken, ik schrijf het is een momentopname en ik constateer wat ik op de foto zie maar dat wil niet persé zeggen dat het IRL ook zo is. En nee IK zie niet de teugels in een boog hangen. Jammer dan voor je als ik niet dezelfde mening deel als jij. Daar is een forum ook voor, discussie. En dan kan je wel wat zeggen over andere ruiters met sper en neusriem maar dat hoeft echt niet per definitie negatief te zijn.

Je maakt een groot punt over die teugels omdat je naar mijn idee persé je gelijk wil halen en dat iedereen jouw mening deelt blijkbaar... Oké misschien heb je gelijk is die heel nagevelijk maar soms kunnen dingen heel anders lijken op een foto en meer dan die foto's zien wij niet.

Ik zie helemaal geen groot probleem met die teugels kan vele malen erger. Enige wat ik zie zijn de foto's en vanuit daar constateer ik iets waarop ik vervolgens zeg het lijkt dus nog geen ééns het is zo, nee het lijkt alsof je wat meer ruimte moet geven.

En ik zie heus wel dat de pony een te vroege afzet heeft gemaakt, wat ik schreef was aan de houding werken zodat je het kan opvangen e.d.
Laatst bijgewerkt door SONY op 28-05-08 15:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:07

Je moet veel meer met je benen gaan rijden;
je hebt je pony nu kort van voren en rijdt hem ook van voor naar achter ipv achter naar voren, ook loopt jou pony geloof ik niet echt nageefleijk maar gewoon in de krul, nep dus.
ik zou ook graag meer ontspanning willlen zien

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 15:14

SONY schreef:
Pfff... krijg een beetje het idee dat je denkt dat ik je helemaal zwart loop te maken en leugens loop te vertellen over je manier van rijden, ik zeg toch ook niet dat je sowieso aan je teugels loopt te trekken, ik schrijf het is een momentopname en ik constateer wat ik op de foto zie maar dat wil niet persé zeggen dat het IRL ook zo is. En nee IK zie niet de teugels in een boog hangen. Jammer dan voor je als ik niet dezelfde mening deel als jij. Daar is een forum ook voor, discussie. En dan kan je wel wat zeggen over andere ruiters met sper en neusriem maar dat hoeft echt niet per definitie negatief te zijn.

Je maakt een groot punt over die teugels omdat je naar mijn idee persé je gelijk wil halen en dat iedereen jouw mening deelt blijkbaar... Oké misschien heb je gelijk is die heel nagevelijk maar soms kunnen dingen heel anders lijken op een foto en meer dan die foto's zien wij niet.

Ik zie helemaal geen groot probleem met die teugels kan vele malen erger. Enige wat ik zie zijn de foto's en vanuit daar constateer ik iets waarop ik vervolgens zeg het lijkt dus nog geen ééns het is zo, nee het lijkt alsof je wat meer ruimte moet geven.

En ik zie heus wel dat de pony een te vroege afzet heeft gemaakt, wat ik schreef was aan de houding werken zodat je het kan opvangen e.d.

Dan heb ik je fout begrepen. Mijn excuses daar voor maar vooral dat eerste stukje kwam op mij wat aanvallend over. Knipoog Ik reageer daar zo fel op omdat ik wéét dat ik heel zacht in mijn hand ben. Ik ben er nl ontzettend op tegen dat mensen zomaar in paarden hun mond rukken, ze zijn zo gevoelig. Het is dus ook voor mij een heel gevoelig punt omdat ik al boos word van het idee dat er in zo'n gevoelig dier zijn mond gerukt word...

Charlottte schreef:
Je moet veel meer met je benen gaan rijden;
je hebt je pony nu kort van voren en rijdt hem ook van voor naar achter ipv achter naar voren, ook loopt jou pony geloof ik niet echt nageefleijk maar gewoon in de krul, nep dus.
ik zou ook graag meer ontspanning willlen zien

Ontspanning klopt. Hij moet meer ontspannen. Maar in de krul? Absoluut niet. Ik rijd inmiddels al 4 jaar bij een lesgeefster die er heel erg op drukt om met zit en benen te rijden. Dus dat zit er echt wel ingedrilt bij mij Knipoog Phara is overigens niet te rijden zonder benen en zit. Lachen puur met je handen krijg je hem echt niet op deze manier aan het lopen. Knipoog Wél, en dat weet ik zelf, loopt hij vooral in zijn galop bijzonder kort en gespannen. Hij "hupst" als het ware. en daar zit ook een heel groot werkpunt. Hij moet meer ontspanning krijgen in zijn galop en in alle gangen wat losser worden in de spieren. Ik heb hem overigens absoluut niet kort Nagelbijten / Gniffelen

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:35

pharagirlke: niet? k zie toch echt duidelijk verschil Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 15:46

Daphne__ schreef:
pharagirlke: niet? k zie toch echt duidelijk verschil Knipoog

Ja dat wel Haha! Maar hij is niet veranderd...Hij kon toen ook al zo lopen.. Nagelbijten / Gniffelen Ik vroeg het hem alleen niet. Knipoog Op deze foto's houd ik hem constant bezig met figuren enz, dan verveeld hij zich niet.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:50

Jemig. dat dekje, hoe kun je dat je dier aandoen? Die kleur, daar wordt hij bang van, dat kan je zien aan zijn neus. Arme pony. Ziet er verder trouwens wel goed doorvoed uit.

Megacarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:55

pharagirlke: Het zit er een stuk beter uit als toen je vorige topic! Je mag trots zijn dat hij vooruit is gegaan.. En aan de punten waar iedereen commentaar op heeft, daar kan jij aan gaan werken ook al weet je dat je dat moet doen.

Jullie komen er heus wel, ik heb zelf ook een merrie die was vroeger ook zo'n draak, maar nu! Nu rijdt ik er zelfs al M1 mee...
Alles komt goed Knipoog

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:57

Ik vind jullie een leuke combinatie!
Misschien mag hij iets minder "opgekropt" maar verder ziet het er goed uit.
Zeker zonder zadel.
Veel succes, en het gaat er steeds beter uitzien. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:10

Ziet er leuk uit, maar voor het mooie ben je wel te groot.
Vind het trouwens wel stom dat je zegt dat je uitgemaakt werd voor mishandelaar, je had waarschijnlijk gewoon verkeerde foto's geplaatst, en op bokt krijg je reactie op wat de mensen zien. En dat is maar te accepteren Knipoog Niet aanvallend bedoeld...

Maar wel een mooie pony Ja Ziet er ook veel beter uit dan eerst!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:24

Waar is de grondbalk met springen? Ik neem aan dat je laag bent begonnen?

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:36

Ik vind je lengte eigenlijk wel een beetje storend, maar zodra de pony er geen problemen mee heeft dan zal het wel goed zijn. Ik neem aan dat jij zelf wel weet wanneer het te zwaar voor de pony is.

Maar wel leuke pony en blijf werken aan de ontspanning. Lachen

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:10

xx_Horsiex schreef:
Waar is de grondbalk met springen? Ik neem aan dat je laag bent begonnen?

Laag begonnen? Nee joh, phara heeft met Pharaon gelijk 2 meter hoog gesprongen Ja Daarbij heeft ze de pony over de hindernis heen geslagen en rukt ze 'm vreselijk in de mond, zodat ie mooi in de krul loopt Ja

----

Ziet er leuk uit, Phara Lachen Ik blijf fan van Pharaon Haha! Zo'n leuke pony met z'n streken Haha! Echt een beestje met karakter! En dat het plaatje dan niet perfect is, tja... lijkt me hier van ondergeschikt belang. Zolang jullie samen maar lol hebben Lachen !

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:25

Nerwen, goed dat je laat zien hoe volwassen jij kunt reageren zeg. Nou nou. Ik vroeg het alleen maar aangezien er zat mensen zijn die aan nemen dat je niet laag hoeft te beginnen en er ook nog eens geen grondbalk lag. Helaas zijn er mensen zoals jij die altijd gelijk zo dom moeten reageren. Heel jammer.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:39

xx_Horsiex schreef:
Nerwen, goed dat je laat zien hoe volwassen jij kunt reageren zeg. Nou nou. Ik vroeg het alleen maar aangezien er zat mensen zijn die aan nemen dat je niet laag hoeft te beginnen en er ook nog eens geen grondbalk lag. Helaas zijn er mensen zoals jij die altijd gelijk zo dom moeten reageren. Heel jammer.

Goh, wanneer kom je weer van de kast? Lachen Is het gezellig daarboven?

Joh, neem niet alles gelijk zo serieus en reageer niet zo overdreven. Phara weet echt wel wat ze doet en Pharaon heeft ook echt wel vaker een hindernis van dichtbij gezien Ja Daarbij zijn er geen ongelukken gebeurt ( Clown ), dus zal het allemaal wel meevallen, niet? Lachen

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:28

Of het nou meevalt of niet het was maar een simpele vraag waar men een simpel antwoord op kan geven zonder gelijk zo te reageren. Je kan ook een normale reactie geven, als je zo'n reactie geeft kun je verwachten dat je reacties oproept bij mensen.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:56

Inderdaad zeg Nerwen dus omdat iemand gewoon iets vraagt en jij toevallig de TS kent wil je dat even showen? Het is een normale vraag en jij reageert als een gefrustereerd kind van 12...

Wat wil je met je reactie bereiken even uit de hoogte doen? Even slijmen bij de TS? Even laten zien dat je de TS en de pony zo goed kent?

Hoe moet een andere bokker nou weten vanaf een foto wat er allemaal met de pony gedaan is e.d. ?! Mischien weet jij dat (en dat wil je op een hele kinderachtige manier laten zien Slapen ) maar een andere bokker weet dat niet en die stelt een normale vraag. Dan kun je toch gewoon normaal reageren? Bijdehand gedoe zeg...

Kan je het niet aan de TS zelf over laten een normaal antwoord te geven inplaats dat jij dat voor haar doet? Als je dat al doet doe het dan even op een normale manier zeg... Rolleyes