6-jarige Vivaldi @dressuurwedstrijd Ottersum (strekfoto's)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Niekoezz

Re: 6-jarige Vivaldi @dressuurwedstrijd Ottersum (strekfoto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 14:35

Kimmie: Nee, ik heb er 10. Soms waren er 2 jury's en dan telt de gemiddelde puntentelling, dat waren geen 2 proeven!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:38

Hoofd recht op je romp.
Zitten, geen stuivers zoeken.
Relax.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:46

Slecht valt toch wel mee?
Tis geen winstpunt nee, maar het ging toch niet alleen maar goed wanneer je een winstpunt hebt?
Het scheelt maar 5 puntjes.

Verder vnid ik het er goed uitzien hoor! Ja
Vind op de 2e foto van 'de winter' je binnenhand behoorlijk hard inwerken, en dat blijft ook wel op alle foto's zo, maar het word wel minder! Goedzo.
Verder kan het paard inderdaad moeilijker op de achterhand gaan lopen, wanneer jij voor over zit.

Maar het komt wel goed hoor! Succes!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:08

Er is zichtbaar verbetering, maar waarom zit jij nou toch zo in elkaar gedoken?
Wees trots op je paard en jezelf! Schouders naar achter, jouw koppie ala 'arrogant' de lucht in en haal adem.
Jouw bovenlijf is zo gespannen: daar komen ook die hoge vasthoudende handjes door! Knipoog
Gebrek aan zelfvertrouwen of wedstrijdspanning? Geeft niks, hoor! Oefening baart kunst!
Je bent op de goede weg, nu alleen nog rust vinden in het geheel.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:14

Weet je misschien de site waar de foto's van deze wedstrijd op staan? Ik heb namelijk paarden gereden voor mensen die verhuist zijn naar Ottersum en een van hun paarden loopt Z1 dressuur nu. Misschien dat dat paard daar ook nog wel mee heeft gedaan...?

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 15:41

Citaat:
Hoofd recht op je romp.
Zitten, geen stuivers zoeken.
Relax.

Inderdaad!

Citaat:
Slecht valt toch wel mee?
Tis geen winstpunt nee, maar het ging toch niet alleen maar goed wanneer je een winstpunt hebt?
Het scheelt maar 5 puntjes.

Verder vnid ik het er goed uitzien hoor!
Vind op de 2e foto van 'de winter' je binnenhand behoorlijk hard inwerken, en dat blijft ook wel op alle foto's zo, maar het word wel minder! Goedzo.
Verder kan het paard inderdaad moeilijker op de achterhand gaan lopen, wanneer jij voor over zit.

Maar het komt wel goed hoor! Succes!

Ik zeg ook niet dat ik slecht heb gereden, omdat ik geen winstpunt heb Knipoog . Als het voor mijn gevoel niet lekker loopt en ik weet wat het paard kan, dan vind ik dat het minder loopt. In dit geval was hij erg gespannen.
De winterfoto van de galop is inderdaad niet om aan te zien, het paard staat er ruig op, erg bergopwaarts, maar drukt zijn rug weg en ik zit nogal beroerd. Foto's heb ik dus ook gebruikt om verschil te laten zien. Het wordt inderdaad minder, maar mijn binnenhand moet losser.
Is ook een probleem waar ik altijd mee gekampt heb, ik zit altijd voorover en kijk ook voorover. Maar met zo over straat lopen staan mijn schouders ook voorover. Dit moet ik écht eens gaan afleren. Ik ben altijd veel te gefocust op het paard, maar het begint allemaal bij jezelf he...
Verder, bedankt!

Citaat:
Er is zichtbaar verbetering, maar waarom zit jij nou toch zo in elkaar gedoken?
Wees trots op je paard en jezelf! Schouders naar achter, jouw koppie ala 'arrogant' de lucht in en haal adem.
Jouw bovenlijf is zo gespannen: daar komen ook die hoge vasthoudende handjes door!
Gebrek aan zelfvertrouwen of wedstrijdspanning? Geeft niks, hoor! Oefening baart kunst!
Je bent op de goede weg, nu alleen nog rust vinden in het geheel.

Heb geen gebrek aan zelfvertrouwen, eerder wat wedstrijdspanning, ik wil het dan altijd te goed doen en leg dan teveel druk op het paard wat hij niet aan kan.

Citaat:
Weet je misschien de site waar de foto's van deze wedstrijd op staan? Ik heb namelijk paarden gereden voor mensen die verhuist zijn naar Ottersum en een van hun paarden loopt Z1 dressuur nu. Misschien dat dat paard daar ook nog wel mee heeft gedaan...?

www.moniqueabels.nl volgens mij! Lachen

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:57

Hmmm. Het paard loopt op de laatste wedstrijd foto's erg gespannen. Jammer. Want op de eerste 2 foto's ziet het dier er beter uit. Miss heb je te streng spoorgebruik. T lijkt op de foto alsof hij eronderuit wil. Probeer het dier laag te laten lopen zodat hij zich ook niet opkropt.

Maar succes op verdere wedstrijden Lachen

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 16:03

MisMartine: Hij wilde er ook onderuit, dat kon je in vorige berichten lezen. Voor het plaatje vond ik het wel de moeite waard om in een topic te zetten.

Wat ik absoluut niet heb is een streng spoorgebruik, ik zou hem eerder juist vaker eens 'wakker' mogen maken mbv sporen. Wat ik wel heb is een te strenge binnenhand.

Bedankt voor je reactie.

Edit; Ik was laatst in Zelhem met de achterhoekse paardendagen met Mennen. Was jij er toen toevallig ook? Of met uit gaan?

Hemingway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:05

Misschien kun je wat beter naar voren kijken, dat helpt altijd wel...
Je doet het in iedergeval beter als ik Knipoog
Nog veel succes!!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:49

Niekoezz schreef:
MisMartine: Hij wilde er ook onderuit, dat kon je in vorige berichten lezen. Voor het plaatje vond ik het wel de moeite waard om in een topic te zetten.

Wat ik absoluut niet heb is een streng spoorgebruik, ik zou hem eerder juist vaker eens 'wakker' mogen maken mbv sporen. Wat ik wel heb is een te strenge binnenhand.

Bedankt voor je reactie.

Edit; Ik was laatst in Zelhem met de achterhoekse paardendagen met Mennen. Was jij er toen toevallig ook? Of met uit gaan?

Was niet aanvallend bedoelt hoor Bloos Meer als tip. Omdat ik op de eerste foto's een ontspannen en lekker lopend paard zie. (Of het beeld vertekend?!)

Jaa was er in zelhem. Op zaterdag/zondag/maandag en allebei de tentavonden Vork Jij ook?

Dahm can't wait till next year Schijnheilig

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:06

Om te beginnen vindt ik het een erg mooi paard !
Maar op de 'winter' foto's vindt ik jouw paard netjes en redelijk ontspannen lopen en op de foto's van nu zie ik een gespannen paardje. Dit in tegenstelling tot jouw houding die wel erg verbeterd is, maar waar nog meer aan te verbeteren valt zoals je zelf ook al aangeeft.
De houding van de ruiter is niet alleen voor het plaatje belangrijk, maar voor het lopen van het paard nog veel belangrijker.
Heb je al eens zitlessen geprobeert?

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 20:18

Citaat:
Was niet aanvallend bedoelt hoor Meer als tip. Omdat ik op de eerste foto's een ontspannen en lekker lopend paard zie. (Of het beeld vertekend?!)

Jaa was er in zelhem. Op zaterdag/zondag/maandag en allebei de tentavonden Jij ook?

Dahm can't wait till next year

Nee, van mij was het ook niet aanvallend bedoeld Clown . Op de eerste foto's reed ik met zweep ipv sporen. Daar reageerde hij nogal heftig op, vandaar dat ik sporen aan deed, omdat ik met mijn sporen er beter af kan blijven dan met de zweep. Bovendien heb ik dan mijn handen vrij, waardoor ik mijn handen beter naar voren kan zetten.

Ik was er ook allebei de tentavonden Haha! . Ik ga ff in je profiel kijken wie je dan bent Haha! Met wie ging jij mee met de koets?

Citaat:
Om te beginnen vindt ik het een erg mooi paard !
Maar op de 'winter' foto's vindt ik jouw paard netjes en redelijk ontspannen lopen en op de foto's van nu zie ik een gespannen paardje. Dit in tegenstelling tot jouw houding die wel erg verbeterd is, maar waar nog meer aan te verbeteren valt zoals je zelf ook al aangeeft.
De houding van de ruiter is niet alleen voor het plaatje belangrijk, maar voor het lopen van het paard nog veel belangrijker.
Heb je al eens zitlessen geprobeert?

Bedankt voor je complimentje! Heb nog geen zitlessen geprobeert. Heb dat wel eens gehad, maar dan ging ik al gauw weer terug zitten naar het oude patroon. Als het telkens tegen mij herhaald wordt, let ik er wel op, maar vind het inderdaad erg moeilijk.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:39

Misschien helpt het je om een lijstje in je hoofd af te draaien tijdens het rijden met al je aandachtspunten, keer op keer op keer.
Je houding veranderen is erg moeilijk en het lijstje helpt mij wel een beetje.

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:05

Na hele verbetering hoor!
ik heb je in het echt zien rijden dus kan het weten Knipoog
Ik denk dat het paard gewoon gespannen was deze wedstrijd en dus ook meer omhoog gaat lopen, probeer dan alsnog te ontspannen, dan zal het paard het vanzelf ook doen Lachen
Verder je houding is echt stukken beter geworden!! Lachen
Tot zondag niet? in meerlo.. ? Lachen

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 10:09

Melanie; bedankt! Nee, ik ga zondag niet naar Meerlo. Kom misschien wel even kijken, is het een selectie? Ik ga 22 juni pas weer naar Bergen, 2 proeven. En jij? Rijd je nog dressuur? Of alleen springen? En hoe is het met het veulentje?

Rissa; dat is inderdaad wel een goed idee.

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 17:25

Niemand meer?

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:51

Commentaar is allemaal al wel gegeven.
Ik heb geen aanvullingen meer.

Ben wel benieuwd naar het commentaar wat je van de jury's hebt gekregen. Ken namelijk 1 jury die jou als het goed is heeft gejureerd (stalgenootje).

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 18:06

Ik kan het commentaar van Ottersum wel even er bij nemen, hoe heet dat meisje?

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:16

Voor een betere hals/rug houding kun je tijdens het indraven/stappen een oefening doen:
Doe je hand een stukje naar voren, gaat hij naar beneden? Belonen en meer ruimte (tot de grond) geven (niet ineens losgooien, gewoon geven hoeveel hij vraagt, al zal je de eerste keren even moeten helpen), komt hij omhoog? De teugels weer terug nemen (niet heel strak) en weer opnieuw beginnen. Is hij een heel rondje helemaal met zn neus over de grond geweest zonder omhoog te komen met zn hoofd, dan kun je het ook in draf proberen. Na een moeilijke oefening vinden paarden dit ook een heerlijke beloning: gewoon even lekker over de rug draven.

Ik hoop dat je het snapt, want het heeft ons heel erg geholpen om van dat knikje een mooie gebogen hals te maken.

Commentaar op de foto's is al gegeven.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:25

Mijn commentaar. Bloos
En ben het met het meeste eerdere commentaar eens.

Ga eerst aan jezelf werken, dan gaat je paard vanzelf beter lopen.
Je houding is iets verbetert, al krijg ik het gevoel (omdat uit jouw commentaar blijkt dat jij vind dat je bent verbeterd) bij de nieuwe foto's dat je een ander doel heb met rijden. Je wil het beste uit je paard rijden. Echter imo ga je het forceren.

Ik hoop dat je jezelf minder gaat richten op je paard en op wedstrijdpunten, maar meer gaat richten op met een correct houding fijn rijden .

sterkte

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 01:53

Leuk paard, maar ook ik vind de nieuwe foto's geen fijn beeld geven. Je houding is wel iets verbeterd, maar ik heb het idee dat je je billen samenknijpt op je zadel en je nekspieren teveel spant. Daardoor ga je je handen vastzetten en gaat de spanning over op je paard. Probeer je lijf meer te ontspannen, je handen minder vast te zetten en je binnenhand meer naar de mond brengen. Aavullen op been en belonen zodra hij gaat ontspannen door even de hals te laten strekken. Weer oppakken en herhalen. Daarbij veel overgangen rijden om hem actiever op het achterbeen te krijgen. Veel succes!

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 05:19

Ik zit echt met grote verbezing alle reacties te lezen. Het lijkt net of er 1 iemand zegt dat het niet goed is en dat dan ineens iedereen volgt, een andere verklaring kan ik niet verzinnen. Ik vind het een enorme vooruitgang. En dat iemand hier zelfs tips geeft voor een betere hoofd hals houding Frusty Ik vind je paard juist een heel erg mooie hoofd halshouding hebben! Ze loopt fier en netjes op de loodlijn, met een ontspannen rug, naar mijn mening. Succes met je paard!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 07:33

JessicaD88 schreef:
Ik zit echt met grote verbezing alle reacties te lezen. Het lijkt net of er 1 iemand zegt dat het niet goed is en dat dan ineens iedereen volgt, een andere verklaring kan ik niet verzinnen. Ik vind het een enorme vooruitgang. En dat iemand hier zelfs tips geeft voor een betere hoofd hals houding Frusty Ik vind je paard juist een heel erg mooie hoofd halshouding hebben! Ze loopt fier en netjes op de loodlijn, met een ontspannen rug, naar mijn mening. Succes met je paard!

Hier wil ik best even op in gaan.
De hoofd-hals lijn is omhoog gekomen. Door goede training komt dat vanuit de achterhand.(achterhand gaat zakken,voorkant komt omhoog) Hier zie je dat de achterhand niet goed mee komt, dus ook dat daarom het ruggebruik niet geweldig kan zijn.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 08:08

JessicaD88 schreef:

Natuurlijk, op bokt is namelijk altijd iedereen het met elkaar eens en heeft niemand een eigen mening Nors opkijken

Als je goed naar de foto's kijkt zie je dat zowel de ruiter als het paard gespannen zijn en dat het paard de rug wegdrukt. Liever dan dat mensen de TS tips geven om het te verbeteren, dan dat iemand haar verteld dat het goed is, en ze zo door blijft rijden.

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 15:44

@ Kiekkiek: Daar ben ik inderdaad al hard mee bezig. Je moet ook wel in je achterhoofd houden dat het de bedoeling was dat hij hier een wedstrijdhouding had. Met de training rijd ik natuurlijk veel lager.

@ Superwoman: Ik heb hem deze wedstrijd misschien iets te veel geforceerd, maar meer omdat hij al druk was en ik dan toch alles er uit wil halen, wat bij dit paard niet werkt, omdat hij dan alleen maar nog drukker wordt.

@ Anouska: Hij is ontzettend actief op zijn achterbeen, dat zie je ook wel op de foto's terug (misschien op 1 of 2 niet). Het probleem is vaak dat hij té ruim is, en te goed van achter, waardoor ik niet kan blijven zitten en spanning wordt opgebouwd.

@ Jessica: Dat is inderdaad bokt, er is altijd maar 1 iemand die een andere mening heeft, en iedereen gaat daar tegenin Knipoog . Ze loopt op de foto die ik eerst het mooist vond inderdaad niet goed in hoofdhalshouding, in sommige andere foto's loopt hij wel ontspannen. Maar er wordt ook altijd bij bokt vanuit het slechtste gekeken he Knipoog .