Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Hoofd recht op je romp.
Zitten, geen stuivers zoeken.
Relax.
Citaat:Slecht valt toch wel mee?
Tis geen winstpunt nee, maar het ging toch niet alleen maar goed wanneer je een winstpunt hebt?
Het scheelt maar 5 puntjes.
Verder vnid ik het er goed uitzien hoor!
Vind op de 2e foto van 'de winter' je binnenhand behoorlijk hard inwerken, en dat blijft ook wel op alle foto's zo, maar het word wel minder! Goedzo.
Verder kan het paard inderdaad moeilijker op de achterhand gaan lopen, wanneer jij voor over zit.
Maar het komt wel goed hoor! Succes!
. Als het voor mijn gevoel niet lekker loopt en ik weet wat het paard kan, dan vind ik dat het minder loopt. In dit geval was hij erg gespannen.Citaat:Er is zichtbaar verbetering, maar waarom zit jij nou toch zo in elkaar gedoken?
Wees trots op je paard en jezelf! Schouders naar achter, jouw koppie ala 'arrogant' de lucht in en haal adem.
Jouw bovenlijf is zo gespannen: daar komen ook die hoge vasthoudende handjes door!
Gebrek aan zelfvertrouwen of wedstrijdspanning? Geeft niks, hoor! Oefening baart kunst!
Je bent op de goede weg, nu alleen nog rust vinden in het geheel.
Citaat:Weet je misschien de site waar de foto's van deze wedstrijd op staan? Ik heb namelijk paarden gereden voor mensen die verhuist zijn naar Ottersum en een van hun paarden loopt Z1 dressuur nu. Misschien dat dat paard daar ook nog wel mee heeft gedaan...?

Niekoezz schreef:MisMartine: Hij wilde er ook onderuit, dat kon je in vorige berichten lezen. Voor het plaatje vond ik het wel de moeite waard om in een topic te zetten.
Wat ik absoluut niet heb is een streng spoorgebruik, ik zou hem eerder juist vaker eens 'wakker' mogen maken mbv sporen. Wat ik wel heb is een te strenge binnenhand.
Bedankt voor je reactie.
Edit; Ik was laatst in Zelhem met de achterhoekse paardendagen met Mennen. Was jij er toen toevallig ook? Of met uit gaan?
Meer als tip. Omdat ik op de eerste foto's een ontspannen en lekker lopend paard zie. (Of het beeld vertekend?!)
Jij ook?

Citaat:Was niet aanvallend bedoelt hoor Meer als tip. Omdat ik op de eerste foto's een ontspannen en lekker lopend paard zie. (Of het beeld vertekend?!)
Jaa was er in zelhem. Op zaterdag/zondag/maandag en allebei de tentavonden Jij ook?
Dahm can't wait till next year
. Op de eerste foto's reed ik met zweep ipv sporen. Daar reageerde hij nogal heftig op, vandaar dat ik sporen aan deed, omdat ik met mijn sporen er beter af kan blijven dan met de zweep. Bovendien heb ik dan mijn handen vrij, waardoor ik mijn handen beter naar voren kan zetten.
. Ik ga ff in je profiel kijken wie je dan bent
Met wie ging jij mee met de koets?Citaat:Om te beginnen vindt ik het een erg mooi paard !
Maar op de 'winter' foto's vindt ik jouw paard netjes en redelijk ontspannen lopen en op de foto's van nu zie ik een gespannen paardje. Dit in tegenstelling tot jouw houding die wel erg verbeterd is, maar waar nog meer aan te verbeteren valt zoals je zelf ook al aangeeft.
De houding van de ruiter is niet alleen voor het plaatje belangrijk, maar voor het lopen van het paard nog veel belangrijker.
Heb je al eens zitlessen geprobeert?

Ik vind je paard juist een heel erg mooie hoofd halshouding hebben! Ze loopt fier en netjes op de loodlijn, met een ontspannen rug, naar mijn mening. Succes met je paard! JessicaD88 schreef:Ik zit echt met grote verbezing alle reacties te lezen. Het lijkt net of er 1 iemand zegt dat het niet goed is en dat dan ineens iedereen volgt, een andere verklaring kan ik niet verzinnen. Ik vind het een enorme vooruitgang. En dat iemand hier zelfs tips geeft voor een betere hoofd hals houdingIk vind je paard juist een heel erg mooie hoofd halshouding hebben! Ze loopt fier en netjes op de loodlijn, met een ontspannen rug, naar mijn mening. Succes met je paard!
JessicaD88 schreef:Ik zit echt met grote verbezing alle reacties te lezen. Het lijkt net of er 1 iemand zegt dat het niet goed is en dat dan ineens iedereen volgt, een andere verklaring kan ik niet verzinnen. Ik vind het een enorme vooruitgang. En dat iemand hier zelfs tips geeft voor een betere hoofd hals houdingIk vind je paard juist een heel erg mooie hoofd halshouding hebben! Ze loopt fier en netjes op de loodlijn, met een ontspannen rug, naar mijn mening. Succes met je paard!
. Ze loopt op de foto die ik eerst het mooist vond inderdaad niet goed in hoofdhalshouding, in sommige andere foto's loopt hij wel ontspannen. Maar er wordt ook altijd bij bokt vanuit het slechtste gekeken he
.