[HAW] Haf Mariska fotoshoot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jordy_

Re: [HAW] Haf Mariska fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:43

Leuke haf! Haha!

Probeer je benen lang te maken en ook je hakken uit te drukken, (vooral met springen). Voor je kijken terwijl je springt. Meer meegeven en meer meegaan. Probeer niet je komt naar achter te duwen. En VEEL minder strenge hand., en denk daarbij ook aan je piano handjes.. Knipoog

commentaar over bit en zadel is al gegeven en ik ga daar in mee, maar de TS weet het nu wel van het bit enzo, zo vake herhaling is toch niet echt nodig!? Bloos

Diertje springt leuk!

manonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:44

He!

Mariska is lief Lovers .
De meeste dingen zijn al gezegd, dus ik hoef het niet nog een keer te herhalen lijkt me Lachen .

Maar, waarom heb je toestemming nodig van je zus om een bit te kopen dat wél goed past? Om nou iedere keer met een bit te rijden dat niet goed past Nagelbijten / Gniffelen .

Lieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:47

Jordy_: dankje ik ga dr op letten Lachen
Manon: Tsja is en klinkt dom ja Nagelbijten / Gniffelen Maar als dr iets nieuws komt heeft ze altijd gezegt dat zij het bepaald en zij het koopt... MAarja, ik ben toch al van plan om een heel ander hoofdstel te gaan kopen...

sweetangel19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:02

Leuke haf alleen het lijkt op alle foto's dat je heel erg in zu'n bek trekt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:06

Volgens mij is je hand niet zo streng maar omdat je je handen zo kantelt lijkt dat zo. Als je je handen op deze manier houdt zet je je handen als het ware vast omdat je geen ophouding meer kan geven. Zo krijg je een soort dode verbinding tussen hand en mond.

Als je probeert je handen wat te kantelen zodat de onderkant van je hand als verste punt naar voren is kun je die ophoudingen nog wel maken en ziet het er veel vriendelijker uit!

Verder een superleuke haf! Echt een plaatje om te zien Ja

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:13

Leuke Haf!
En als je een beetje aan bovenstaand commentaar werkt komt het vast goed Knipoog

Havanna__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 21:46

Wat mij opvalt is dat ze erg op de voorhand loopt.

En idd je zadel, handen en het bit (wat ik vooral bij het springen er niet fijn uit vind zien), maar dat is al gezegd.

Leuke haf is het Haha!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 21:52

LietJ_RobJ schreef:
Als je had GELEZEN had je gezien dat ik zei dat je niet commentaar over het bit moest geven,
omdat ik dat zelf ook al had gezegt Knipoog

Volgens mij kun je in de regels nalezen dat je je lezers niet mag opdragen geen opmerkingen te plaatsen over tuigage e.d. Een topic plaatsen in HAW houdt automatisch in dat mensen op alle zaken letten, dus ook het bit. Ik denk dat je dan moet kiezen eerst een nieuw bit te halen en dan pas een topic in HAW te plaatsen, OF de opmerkingen omtrent het bit voor lief nemen en er zsm iets aan doen.
Mooie Haf!!!

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 21:57

als er iets mis is met je harnachement staat er ook in de rules dat je de foto's dan of niet moet plaatsen of het commentaar moet aanhoren.
ik vind dat je zadel niet goed ligt, hij kantelt erg naar voren, ook vind ik dat het bit te groot is en vind ik het er niet ontspannen uit zien..
als je volgende keer een shoot hebt misschien leuk om in een setje te rijden, en vooral met passend zadel hoofdstel bit ed.

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:42

Ik vind het hartstikke fijn om te horen, dat jullie mijn paard zo mooi vinden.
Ze heeft allemaal nieuwe spulletjes, een nieuw zadel, hoofdstel, bit e.d. voor het western rijden.
Het meeste wordt ze ook western bereden door mij. Af en toe met het zadel wat je hier ziet en met een iets te groot bit rijden maakt niet uit.
Ik dacht eerst dat het wel wat uitmaakte, maar de dierenarts zei dat het geen kwaad kon.
Een nieuw bit komt er binnekort aan, die ga ik samen met mijn zusje, Elise, uitzoeken.
Misschien ook nog een nieuw zadeltje, maar daar moeten we nog even voor sparen Knipoog

verder nog aan elise en robin:

ik vind dat jullie kei mooie foto's hebben gemaakt, vooral van het springen.
Wat doet ze het toch leuk hè, ons knolleke! Haha!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:44

In hoeverre zou dat eigenlijk verwarrend zijn voor een paard? Engels EN western gereden worden?

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:51

nou ninx ik denk dat dat niet zo heel verwarrend is hoor voor het paard. ze rijden soms engels en meestal western.

wel mooie haflinger hoor. hij loopt wel iets op de voorhand.. Knipoog

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:03

mooie haflinger en mooie foto's!
Let erop dat je niet teveel in de mond trekt, je kunt je hakken wel wat meer 'uitdrukken' en met springen wat meer geven
verder ziet het er erg leuk uit!! succes nog

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:35

Ik denk niet meteen dat je bit te groot is.
Ik heb eerder het idee of zit die te hoog in de mond Knipoog Dus 1 gaatje langer?
Ik durf er bijna om te wedden dat het er dan al een stuk beter uit ziet
Verder klappert je zadel, kijk maar eens op de foto's waar je sta-momenten hebt, je zadel gaat een eindje omhoog. Verdere commentaar is al gegeven Knipoog

Ik vind normaal haffies niet zo leuk, maar deze vind ik wel heel gaaff Lovers

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:43

Ninx schreef:
In hoeverre zou dat eigenlijk verwarrend zijn voor een paard? Engels EN western gereden worden?

je hebt in western verschillende categorieen. ik rijd reining -> dressuur van de westernsport.

dusse in hoeverre het verwarrend is voor een paard zal wel meevallen. ik denk dat een paard het zelfs fijner vind dan engels rijden Tong uitsteken omdat het westernzadel het gewicht meer verdeeld.

x__Ellis schreef:
Ik vind normaal haffies niet zo leuk, maar deze vind ik wel heel gaaff Lovers

Ze is ook eigenlijk niet 100% haflingertje hè Tong uitsteken ze heeft een NRPS paspoortje.
Een is een kruising welsh/arabier × haflinger Lachen knap koppie dus Tong uitsteken

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:48

Leuke haflinger. Let inderdaad op jezelf, naar voren kijken (tijdens het springen), hakken uitdrukken, achterover zitten en op je kond, en niet te streng in de hand! Verder leuke haflinger, ze ziet er mooi uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:50

Je trekt echt HEEL erg in haar mond!! Op letten!!
Verder ook meer teugel geven boven de sprong. Ze moet er wel over kunnen....

EDIT: Als je weet dat je bit te groot is, waarom koop je dan geen nieuwe Verward

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:52

Je bent redelijk streng met je handen, maar dat is al vaker gezegd.
Verder vind ik niet dat je een mooie springhouding hebt, meer naar voren en je hakken goed uitdrukken. Ook de foto over de balkjes draven ziet er een beetje vreemd uit. Geen verlichte zit en de tweede foto oogt raar. (zowiezo raad ik je aan in verlichte zit over balkjes te gaan)
leuke haf Lachen

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 17:18

Misschien is het al gezegd maar let op: haflingers kunnen snel kort gaan lopen en dit werk jij met je teugelvoering nogeens in de hand. Je moet je hand voor houden, en niet tegendruk geven, als je haf dan niet nageeft heb je nu een valse aanleuning. Probeer tijdens je training je hand voor te houden en je haf te laten rekken met de hals naar de knie toe. Op deze manier bevorder je de rek van de spieren en de lenigheid van je haf. Zoals jij nu rijdt, zal je paardje niet waarderen, als je je hand er waarschijnlijk nu vanaf houdt zal hij eerst sterren gaan kijken. Maar met opnieuw vertrouwen ontwikkelen voor je hand, zal het veel beter gaan. Dus.. van achter naar voren gaan rijden en niet andersom... Aan je been naar je hand toe. Succes ermee!

Havanna__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 17:59

Ninx schreef:

De basis is hetzelfde. Ik denk dat het wel meevalt Knipoog

Lieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:14

_lies_ schreef:
Je bent redelijk streng met je handen, maar dat is al vaker gezegd.
Verder vind ik niet dat je een mooie springhouding hebt, meer naar voren en je hakken goed uitdrukken. Ook de foto over de balkjes draven ziet er een beetje vreemd uit. Geen verlichte zit en de tweede foto oogt raar. (zowiezo raad ik je aan in verlichte zit over balkjes te gaan)
leuke haf Lachen

Ik spring niet vaak met haar..
Op het begin vond ik haar ook heel anders springen dan dat ik met andere pony's .
Dus ik heb haar knopjes qua springen nog niet echt gevonden..
Over die balkjes draven;
De eerste foto is uit stap en daar vind ik niet echt verlicht zit nodig.
de 2e foto was wel in draf

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:57

nou mensen,. als er nu nog personen zijn die over dat bit zeuren waarom er geen nieuwe gekocht word Tong uitsteken sjongejonge.. beter lezen Knipoog

maar inderdaad elise, je trekt wat hard in haar mond.
als ik dan wat over je houding zeg tijdens het rijden, dringt het misschien niet wat tot je door,
je wil het liever niet horen, omdat ík het zeg dan waarschijnlijk.
ik hoef jou geen les te geven... zeg je dan Tong uitsteken

maarja, je hebt het nu ook van anderen gehoord dus ik denk dat er wel wat in zit. Lachen in mijn les Tong uitsteken
lesje geleerd dus,. klaar, afgelopen met het commentaar Knipoog

het zijn toch mooie foto's? Haha!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 21:26

de foto's zijn misschien mooi, het beeld wat minder maar goed. ik vind je te streng in je handen en ik zou je rug graag recht willen zien, je maakt nu van je achterste een bijzettafeltje als het ware omdat je je rug hol maakt, goed rechtop zitten dus.

@mareeq jammer dat het niet doordringt als je het meld, want vind dit heel jammer.

LietJ_RobJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 13:49

Elise, ik kom anders nog wel een keertje en dan les geven *LOL*
mijn zusje vind me zelf fijn les geven,
en als zij dat zegt, dan geloof haar maar,
want als zij iets positiefs over MIJ zegt dan is dat wel heel wat Ja

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:51

Neem je dan ook gelijk een nieuw bitje mee?
Maakt de foto's al een stuk leuker dan! Haha!